„Į eilę stojo prieš 7 val. ryto. Po 3–4 valandų užsiregistruoti į eilę talonėliui pavyko maždaug 500 žmonių. Iš viso eilėje gauti talonėlį laukė 870 žmonių“, – pasakojo R. Zaborė, vėliau, kaip aktyvi Klaipėdos krašto atstovė, sulaukusi ne vieno asmens, ilgai stovėjusio toje pačioje eilėje, žinutės.
Visą tekstą apie šią situaciją galite skaityti čia.
Trečiadienį šią situaciją prieš Vyriausybės posėdį komentavo ir Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.
Trečiadienį šią situaciją prieš Vyriausybės posėdį komentavo ir Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys. Neilgai trukus, taip pat trečiadienį, po pietų, feisbuke poziciją išdėstė ir Klaipėdos universiteto ligoninė.
„Klaipėdos universiteto ligoninės filialo „Jūrininkų ligoninė“ vadovai, gydytojai kardiologai ir Ambulatorinių konsultacijų skyriaus darbuotojai analizavo susidariusią situaciją dėl pacientų antplūdžio pas šios įstaigos kardiologus, ieškojo galimybių padėti pacientams sklandžiau registruotis ir patekti pas medikus.
Buvo nutarta keisti galiojusią registracijos tvarką ir nuo vasario 1 d. pas gydytojus kardiologus registruoti ne kartą per mėnesį, o kiekvieną dieną. Registruoti tik siuntimus turinčius pacientus“, – apie pokyčius pranešė ligoninė.
Pokyčių, pasak įstaigos, bus ir daugiau. Žadama, kad bus įrengtos papildomos dvi telefono linijos, kad pacientai lengviau galėtų prisiskambinti į registratūrą, gydytojai kardiologai padidins konsultacijų skaičių.
Pati ligoninė ieško ir į darbą priimtų daugiau gydytojų kardiologų, kurie dirbtų tik Ambulatorinių konsultacijų skyriuje.
„Ligoninėje dirba 28 kardiologai, iš kurių 4 kaip elektrofiziologai konsultuoja dėl elektrostimuliatorių ir juos implantuoja bei intervenciniu būdu gydo širdies ritmo sutrikimus. Dar 4 kardiologai konsultuoja ir dirba Širdies nepakankamumo kabinete. Kiti 20 kardiologų dirba I, II kardiologijos, Širdies ritmo sutrikimo, Širdies ir kraujagyslių radiologijos skyriuje, jo dienos stacionare. Šie medikai intervenciniu būdu tiria ir plečia užsikimšusias kraujagysles, implantuoja vožtuvus, atlieka echoskopijas bei kitus tyrimus, analizuoja skyriuose gydomų pacientų sveikatos būklę, skiria gydymą pildo dokumentus. Greta visų darbų skiria laiko pacientų konsultavimui Ambulatorinių konsultacijų skyriuje“, – buvo rašoma įraše.
Sausio 31 d. pas gydytojus kardiologus buvo išdalinti 360 talonų. Į laukimo eilę užregistruota 930 pacientų.
„Klaipėdos universiteto ligoninės filialas „Jūrininkų ligoninė“ ne vieninteliai mieste ir Vakarų Lietuvos regione teikia kardiologines paslaugas. Pacientams skubi, neatidėliotina kardiologinė pagalba teikiama kasdien 24 val. per parą.
Priemonės, kurių imasi ligoninė, nepadės išspręsti sisteminių dalykų: 1. E.Sveikata sistemoje kol kas nėra galimybės žmogui pačiam užsiregistruoti į laukimo eilę, kai nebelieka talonų; 2. medikų teigimu maždaug pusei besikreipiančių pacientų specializuotos kardiologo pagalbos nereikia“, – buvo rašoma feisbuke.
Trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį pasisakė ir Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.
„Sakyčiau, kad kažkokia nesąmonė. Nesitikėjau, kad Lietuvoje galima pamatyti gyvas eiles prie ligoninių. Labiausiai stebina tai, kad trūksta įstaigos administracijai, jos vadovams paprasčiausios empatijos. Jei žmonės jau turi sveikatos problemų, ateina jų spręsti, tikisi pagalbos ir yra ramiai sustatomi lauke į eilę, nes registracija vyksta kažkodėl tik kartą per mėnesį“, – sakė A. Dulkys.
Tokia situacija, pasak ministro, netenkina. A. Dulkys prisiminė, kad neseniai lankėsi Tauragės ligoninėje ir nieko panašaus nematė, taip pat su tokiomis problemomis nesusiduria ir kitų mažesnių miestų, pavyzdžiui, Kėdainių, Kaišiadorių ligoninės.
„Labai gaila, kad tik visuomenei ir ministrui įsikišus ligoninės vadovai rado laiko susirinkti. Naujausios žinios tokios, kad tokia registracijos tvarka bus nutraukta, registracija bus vykdoma ne kartą per mėnesį, bet kasdien. Įstaigoje bus reikšmingai padidintas registracijų skaičius, peržiūrėti 28 dirbančių kardiologų grafikai“, – kalbėjo A. Dulkys.
Ministras pabrėžia, kad dėl tokių situacijų dažniausiai kaltas prastas darbo organizavimas.
„Galime daug kalbėti apie IT sistemų funkcionalumus, paslaugų apmokėjimą, pačius įvairiausius sisteminius dalykus, kuriems numatyti ištekliai, bet šitiems dalykams reikia laiko. O mes kalbame apie darbo organizavimo dalykus, kuriuos galima daryti šiandien. Ir, kaip matote, neužtruko nė pusantros paros, ir atsirado galimybės padidinti konsultacijų skaičių.
Bet man nepatinka valstybės institucijų kalbėjimai, įskaitant ir Ligonių kasą, kai jiems visada viskas gerai. Ir su kvotom gerai, ir su apmokėjimo įkainiais nereikia skubėti. Tai nėra geras dalykas. Mes neišspręsime tų problemų, jei tik ministrui rūpės. Visi pradeda savo darbo dieną nuo pasiaiškinimų. Manau, kad imsimės Ligonių kasos pertvarkos, šitą organizaciją reikia iš esmės pertvarkyti“, – sakė A. Dulkys.
Ministras sako, kad šiuo metu, stengiantis sumažinti eiles pas gydytojus, yra stiprinamos šeimos gydytojų komandos, tvarkomos IT problemos, didinamos valstybės finansuojamos vietos medikų studijoms, peržiūrimi paslaugų įkainiai.
„Bet kita medalio pusė yra sveikatos vadyba, kai patys įstaigų vadovai turi tvarkyti savo registratūrų darbą, užtikrinti, kad būtų atsiliepiama į skambučius, turi patys sudėti į sistemas tą laiką, kurį pacientai gali pasirinkti. Nes kas iš to, jei dar labiau ištobulinsime registracijos sistemą, bet gydymo įstaigos į šią sistemą nedės laikų“, – kalbėjo ministras.
Pasak A. Dulkio, šiais metais jis išsikėlė tikslą aplankyti visas Lietuvos ligonines ir peržvelgti jų darbą.