Vis dėlto, kad ir ką žmonėms reikštų fejerverkai, jie ir toliau neša didžiulį pelną verslo įmonėms. Netgi nepaisant sudėtingų ekonominių aplinkybių, fejerverkų verslas tiesiog klesti.
„Šiuo atveju tenka kalbėti ir apie psichologinį komponentą. Po ne itin sėkmingų metų žmonės paprastai tikisi, kad kiti metai bus geresni ir atneš kokių nors naujovių. Štai kodėl pasitikti Naujuosius metus norisi pakiliai ir spalvingai“, – sako Vokietijos pirotechnikos asociacija vykdomasis direktorius Klausas Gotzenas.
Ši pramonės šaka stebėtinai atsigavo po koronaviruso sukeltos pandemijos. Vokietijoje jos metinė apyvarta padidėjo nuo maždaug 122 mln. eurų, kiek siekė 2019 metais, iki 180 mln. eurų pernai. Asociacija tikisi, kad šiemet pardavimas dar labiau išaugs.
Vis dėlto fejerverkai dar ir pabrango.
Ne mažiau kaip 75 proc. fejerverkų pardavėjai importuoja, daugiausia iš Kinijos.
Vokietijoje šios pramonės šakos įmonėse vis dar dirba apie 2,5 tūkst. žmonių. Jiems naujas gamybos sezonas prasideda sausio 2 d.
Kai kurios bendrovės pradėjo reaguoti į fejerverkų kritikų reiškiamus priekaištus ir stengiasi gaminti tvaresnes petardas bei pirotechnikos įrenginius.
„Galiu užtikrintai pasakyti, kad 97 proc. šiandieną mūsų siūlomų gaminių savo sudėtyje visai neturi plastiko. Į kai kuriuos gaminius saugumo sumetimais vis dar montuojami plastiko komponentai. Jie sudaro maždaug 3 proc. visos produkcijos, tačiau mes dirbame, kad jų sumažėtų“, – teigė bendrovės „Comet“ generalinis direktorius Richardas Eickelis.
Deja, aplinkai ir žmonių sveikatai keliama grėsmė niekur nedingo. Atsižvelgdama į daromą žalą, Vokietijos medikų asociacija ragina uždrausti leisti fejerverkus privačioje aplinkoje.