Per pirmąjį išmaniųjų skaitiklių diegimo etapą sistema diegiama tiems, kurie per metus suvartoja daugiau nei tūkstantį kilovatvalandžių elektros per metus.

„Diegiame pagal tam tikrus nustatytus prioritetus. Mūsų prioritetai yra klientai su negalia. Diegiame naujiems klientams, kurie ateina į mūsų tinklą, taip pat gaminantiems, kurie naudojasi saulės elektrinėmis, ir, žinoma, tiems, kuriems sugenda mūsų skaitikliai, – vardija ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė. – Šiuo metu turime jau arti trijų tūkstančių klientų, kurie gali naudotis išmaniosiomis apskaitomis.“

Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, numatyta, kad visiems bus įdiegti išmanieji skaitikliai. Naujieji pasižymi tokiu pat tikslumu, kaip ir buvę elektroniniai, tačiau informaciją perduoda kur kas greičiau.

„Šie skaitikliai geba perduoti duomenis 15-os minučių tikslumu, tad klientas gali matyti, kas vyksta jo namuose. Labai svarbu, kad klientams nebereikia eiti nurašyti skaitiklio duomenų, – nereikia eiti į lauką, į laiptines. Visi duomenys iš skaitiklių saugiai perduodami į mūsų sistemas ir klientams išrašoma sąskaita. Taip taupomas žmonių laikas. Be to, kai mato savo kasdienį elektros suvartojimą, gali priimti tam tikrus taupymo sprendimus. Anksčiau sąskaitą gaudavo kartą per mėnesį ir dažnai nesekdavo savo suvartojimo, tad negalėdavo identifikuoti, kiek jis tikslus“, – apie naujo įrenginio naudą pasakojo A. Židickytė-Orvydė.

Nors skaitiklis nenurodo, koks prietaisas naudoja daugiausia elektros, tačiau, pavyzdžiui, įjungus elektrinę viryklę užfiksuoja didesnes sąnaudas.

„Jei žmogus gamino pietus, per tą valandą gali įvertinti, kiek sunaudota elektros energijos“, – paaiškina pašnekovė.

Įdiegus naujuosius skaitiklius jau pasigirdo kalbų, esą dėl jų išaugo elektros sąskaitos. Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė paaiškina, kad neretai žmonės tiesiog patys pakoreguodavo mokėjimus, o pakeitus skaitiklius sąskaita išrašoma pagal faktinius duomenis.

„Būdavo, kad klientai ne kas mėnesį deklaruodavo rodmenis, – tai viena dalis. Būdavo, kad klientai mokėdavo pagal savo pasirinktą vidurkį. Jei, pavyzdžiui, naudoja 2 tūkstančius kilovatvalandžių per metus, padalijus iš 12-os išeina, kad suvartoja apie 160–170 kilovatvalandžių, kiekvieną mėnesį klientas tai ir deklaruodavo. Kai nuimame seną skaitiklį, mes užfiksuojame jo rodmenis, ir jei klientas mokėdavo rečiau ar pagal vidurkį, išlyginame tai. Taigi yra buvę, kad klientai gavo didesnę pirmąją sąskaitą“, – paaiškina pašnekovė.

Anot A. Židickytės-Orvydės, įmonė ir dabar sulaukia klausimų, kodėl jau keletą mėnesių žmogui už
Aurelija Židickytė-Orvydė
elektrą tenka mokėti daugiau. Analizės parodė, kad tai taip pat susiję su anksčiau naudotu skaičiavimo vidurkiu. Visi nusiskundimai tikrinami, o skaičiai palyginami su gautais ir tais, kuriuos turi klientas.

„Analizavome suvartojimus ir matyti, kad klientas anksčiau visus metus galėdavo išdėstyti vienodai pamėnesiui, o išmanusis skaitiklis fiksuoja labai tiksliai tą mėnesį. Dabar už lango žiema, tamsu, klientai suvartoja daugiau elektros energijos, taigi tokiais mėnesiais, žinoma, elektros suvartojimo kiekiai visada išauga, – paaiškina pašnekovė, kodėl nereikia sąskaitų pokyčių sieti su išmaniąja apskaita. – Nesame nustatę nė vieno atvejo, kad skaitiklis būtų neteisingai užfiksavęs. Esame nustatę tik tai, kad klientai įsijungia daugiau šildytuvų, daugiau naudoja elektros energijos apšvietimui.“

Išmanieji skaitikliai, anot A. Židickytės-Orvydės, itin naudingi tiems, kurie seka biržos kainas.

„Išmanusis skaitiklis suteikia galimybę sekti savo duomenis ir juos sieti su biržos planu. Nepriklausomi tiekėjai gali išnaudoti šitą galimybę – ar turi tuos planus, ar gali pasiūlyti juos klientui. Koks yra tarifas kiekvieno tiekėjo, klientai mato skirtingai. Man svarbu paminėti, kad skaitiklis šitą galimybę turi, klientai gali naudotis. Svarbu, ką siūlo nepriklausomas tiekėjas; kokios yra kainos ir tarifų pasirinkimas – jau individualus klientų sprendimas“, – sako A. Židickytė-Orvydė.

Pašnekovė sako, kad žmonės buvo išties sunerimę dėl elektros kainų, išvydę jų šuolius, tačiau stebintys biržas mato, kad tokių šuolių jau nėra. Be to, ne kiekvienas dar supranta, kam reikalinga sekti kainas ir domėtis biržos pokyčiais.

„Taupo ne pats išmanusis skaitiklis, taupo žmonių pasirinkimai. Mes skatiname klientus prisijungti prie savo savitarnos svetainės, kai įrengiame skaitiklį, ir pradėti kasdien žiūrėti, kokie suvartojimai. Galbūt įrenginiai pasenę ir juos reikėtų keisti. Kai kurie sumažina apšvietimą kieme, yra objektų, kurie turi verslo iškabų arba vaizdo kameros veikia visą dieną, – jas apriboja. Klientai randa labai įdomių sprendimų, ir tai tikrai sutaupo kilovatvalandžių. Išmanieji skaitikliai gali pasitarnauti, jei, aišku, mes juos įdarbiname“, – teigia ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė.

Pašnekovė sako, kad svetainėje pateikiami elektros suvartojimo duomenys, o yra tiekėjų, kurie naudojasi ir mobiliąja aplikacija, – klientams gali pasiūlyti stebėti net įrenginių energijos suvartojimo kiekius.

Vos prieš pusmetį pradėjęs veikti išmaniųjų skaitiklių projektas jau padarė nemažą pažangą ir suteikia galimybę analizuoti elektros suvartojimą. A. Židickytė-Orvydė sako, kad ateityje technologijos tik tobulės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)