Įmonė UAB „Akordas 1“, įgyvendindama Neringos savivaldybei priklausančio vietinės reikšmės viešojo kelio, esančio Taikos g., Neringoje rekonstrukciją, 2020 m. gegužės–rugsėjo mėnesiais dalį susidariusių statybinių atliekų, t. y. frezuoto asfalto atliekas, vežė ne statybinių atliekų perdirbėjams, o jas neteisėtai išpylė ir išstumdė ant miško kelių valstybės saugomoje teritorijoje, t. y. Kuršių nerijos nacionaliniame parke – Parnidžio kraštovaizdžio draustinyje, ant grunto kelio dalies Pervalkoje ir ant grunto kelio dalies tarp Neringas–Smiltynės pl. sankryžos ir Žaliojo kelio 1A.
Minimose teritorijose buvo išpilta 1199, 635 tonos nefrezuoto asfalto atliekų. Dėl šių neteisėtai išpiltų statybinių atliekų buvo padaryta žala žemei (jos paviršiui), taip pat sužalota miško paklotė, žolinė danga, iš dalies želdiniai, sunaikintos būdingos pievos, sukurta nauja antropogeninė, technogeninė kraštovaizdį keičianti linija iš aplinkos išsiskirianti kontrastinga aplinkai spalva ir medžiaga, kuri suskaido kraštovaizdį nenatūraliais arealais, sukurta vizualinė tarša, sumažinta kraštovaizdžio vizualinė kokybė, pakeistas kraštovaizdžio tipas – sukultūrintas natūralus kraštovaizdis, t. y. tokiu būdu suniokotos saugomos teritorijos – Kuršių nerijos nacionalinis parkas, Parnidžio kraštovaizdžio bei Alksnynės kraštovaizdžio draustiniai.
Įmonė UAB „Akordas 1“ nesutiko su tuo, kad jos išpiltas frezuotas asfaltas laikytina atlieka ir kad jos pakartotinai panaudoti nei aplinkkelio tiesimui, nei duobių lyginimui ji negalėjo.
Šias aplinkybes įrodinėjo tiek ikiteisminio tyrimo metu, tiek ir teisme, tačiau Aplinkos apsaugos departamento duomenimis, Neringos miesto savivaldybės užsakytoje kelio restauruojamoje atkarpoje įmonė nevykdė ir nebuvo užsakiusių tyrimų, kurie įrodytų, kad asfalto granulės tinka pakartotiniam panaudojimui.
Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu, toks nugremžtas asfaltas laikytinas statybine atlieka, susidarančia griaunant statinį – rekonstruojamą viešojo kelio, esančio Taikos gatvėje Neringoje, atkarpą, kuri pagal Taikos gatvės rekonstravimo techninio projekto reikalavimus privalėjo būti perduota atliekų perdirbėjui ir be papildomo perdirbimo negalėjo būti naudojama kaip antrinė statybinė medžiaga.
Teismo vertinimu, toks statybinių atliekų – neperdirbto ir todėl negalimo naudoti kaip antrinė statybinė medžiaga frezuoto asfalto – atgabenimas, išpylimas ir išstumdymas minėtose teritorijose vertintinas kaip teisės aktų nustatytų aplinkos apsaugos taisyklių pažeidimas.