Diskusijoje savo praktikomis vystant vidinę komunikaciją dalinasi „Telia“ tvarumo projektų vadovė Indrė Bimbirytė–Yun, IKEA korporatyvinės komunikacijos vadovė Baltijos šalims Renata Dantė ir BTA draudimo Lietuvoje Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Kuzmas.

Pirmiausia – komanda

B. Kuzmo nuomone, vidinė komunikacija tvarumo klausimais įmonėje turi vykti pirmiau išorinės.

„Pirmiausia turite atsakyti į klausimus „kas“ ir „kodėl“, o tada nuspręsti, kaip tai padaryti, – teigia B. Kuzmas. – Sprendimą turi priimti komanda. Jis negali būti primestas iš aukščiau, nes už visų procesų ir pokyčių stovi komanda, todėl ji pirmiausia ir turi būti informuota apie tai, kas įvyks.“

Boris Kuzmas

Savo ruožtu R. Dantė atkreipia dėmesį, kad pirmiausia įmonėje turi būti priimtas sprendimas, jog tvarumas yra verslo kelias į priekį, kad tai yra būdas, kuriuo bus valdoma ir vystoma įmonė dabar ir ateityje. Tik tuomet šiuos sprendimus gali sekti komunikacija – pirmiausia vidinė, paskui išorinė, pabrėžia diskusijos dalyvė.

Siūlo rengti privalomus mokymus darbuotojams

I. Bimbirytė–Yun pastebi, kad tvarumo tikslai įmonių darbuotojams nėra savaime suprantami – juos reikia edukuoti, padėti darbuotojams įsitraukti į pokytį.

„Svarbu, kad žmonės būtų informuoti ir įtraukti. Mes dėjome daug pastangų, kad kalbėtume su jais apie tvarumą – ar tai būtų seminarai internetu, ar mokymai naujokams. Labai svarbu, kad kolegos dalyvautų šiuose mokymuose, – sako „Telia“ tvarumo projektų vadovė. Pasak jos, dalyvavimas tokiuose mokymuose darbuotojams kartais turėtų būti ir privalomas, nes parodyti, kad tvarumas yra verslo strategijos dalis, yra itin svarbu.

Indrė Bimbirytė-Yun

„Sutinku, kad padaryti privalomus aplinkosaugos mokymus yra puiki idėja, – sako B. Kuzmas. Tačiau, pasak jo, komunikuoti apie tvarumą galima ir smagesniais būdais. – Pavyzdžiui, mes kelis metus iš eilės rengiame išvykas į gamtą, kurių metu komanda tvarko pajūrį ar sodina medžius. Tada darbuotojai mato, kad tai ne tik labai smagu, bet ir yra didelė rimtų dalykų dalis.“

Dalinasi patarimais

Įmonė, dar tik pradedanti vykdyti vidinę komunikaciją apie tvarumą, turėtų pradėti nuo klausimų „kas“ ir „kodėl“ iškėlimo bei atsakymo, pabrėžia BTA draudimo atstovas.

„Reikia atsakyti, ką norite daryti ir kodėl norite tai daryti. Tada reikia apie tai pranešti savo komandai. Darbuotojai yra visų įmonėje vykstančių pokyčių ambasadoriai ir jeigu jie žino, koks yra įmonės tikslas ir kokius žingsnius ji daro, darbuotojai, kalbėdami su klientais, žino, ką sakyti ir puikiai reprezentuoja įmonę“, – teigia B. Kuzmas.

Tuo tarpu R. Dantė sako, kad pirmiausia reikia pradėti nuo strategijų, valdymo sprendimų ir principų apsibrėžimo – tada bus lengviau komunikuoti. Taip pat itin svarbi yra vidinė kiekvieno žmogaus motyvacija, pastebi pašnekovė.

Renata Dantė

Tvarumo tikslai padaro kasdienį darbą šiek tiek sudėtingesniu, todėl reikia žinoti, kodėl tai naudinga tiek bendrovei, tiek man asmeniškai. Reikia turėti vidinės motyvacijos“, – sako IKEA atstovė.

Savo ruožtu I. Bimbirytė–Yun akcentuoja, kad vadovai turėtų darbuotojams parengti lengvai prieinamą medžiagą – internetinę svetainę, vaizdo įrašą ar mokymus tam, kad darbuotojai bet kada galėtų pasiekti šią informaciją ir ją prisiminti.

„Taip pat informuokite, su kuo jie gali pasikalbėti šia tema, galbūt sukurkite elektroninį paštą, kur darbuotojai galėtų siųsti savo idėjas ar pastabas“, – patarimais dalinasi pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją