Padeda sutaupyti tūkstančius

Daug darbuotojų turinčios įmonės kaip ir didelius klientų srautus priimantys verslai patiria didelius eksploatacinius kaštus – kai kuriais atvejais sąskaitos per dieną gali siekti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

„Mažai įmonių susiskaičiuoja, kiek tiksliai per mėnesį jiems kainuoja paprasčiausias rankų sausinimo sprendimas WC patalpose. Įprastai vienas pasinaudojimas kainuoja iki keturių centų, tačiau suskaičiavus darbuotojų skaičių ar apsilankančių klientų srautą, išlaidos gali siekti nuo 3 iki 12 tūkst. eurų per metus ir net daugiau“, – teigia „Arte Domestica“ prekinių ženklų vadovas Andrius Andrušaitis.

Andrius Andrušaitis

Anot jo, sutaupyti leidžia įrangos efektyvumas ir inovatyvumas. Pavyzdžiui, vandens nenaudojantis pisuaras per metus gali sutaupyti net apie 100 tūkst. litrų vandens.

„Tačiau ir smulkesni pasirinkimai, tokie kaip taupus vandens maišytuvas ar efektyvus rankų džiovintuvas, smarkiai sumažina išlaidas. Net novatoriški muilo dozatoriai gali padėti ženkliai sumažinti muilo sąnaudas, apie tai dažnai nepagalvojame“, – paaiškina A. Andrušaitis.

Prekybos centro „Panorama“ direktorė Birutė Kalanovaitė pažymi, kad suvartojamo vandens ir elektros kiekiai verslams tampa itin aktualūs Europai pradedant kelti įvairius su tvarumu susijusius reikalavimus. Anot jos, imtis veiksmų, kad šie tikslai būtų įgyvendinti, reikia kuo greičiau, nes tai labai pasitarnaus ilgalaikėje perspektyvoje.

„Resursai brangsta visame pasaulyje, todėl taupyti ir ieškoti efektyvesnių sprendimų verslas turėtų ne tik siekdamas atitikti keliamus tikslus, bet ir norėdamas sutaupyti. Be to, svarbu yra ne tik vanduo ar elektra, bet ir sunaudojamo popieriaus kiekis. Tikslus pasiekti padeda tvarūs produktai ir nors jie gali būti brangesni, reikia žvelgti į ateitį, nes ilgainiui tai atsiperka“, – sako B. Kalanovaitė.

Birutė Kalanovaitė

Tvarumas – ilgalaikės strategijos dalis

Oficialiosios statistikos portalo duomenimis, 2022 m. vidutiniškai 59,6 proc. Lietuvos įmonių taikė tam tikras aplinkosaugos priemones. Tikėtina, kad šis skaičius ateityje ženkliai didės, ypač dėl Europos Žaliojo kurso strategijos, kuria iki 2050 m. siekiama užtikrinti poveikio klimatui neutralumą.

„Reguliavimas lemia tai, kad požiūris į tvarumą nuolat gerėja. Verslai turi išlaikyti tam tikrus tvarumo kriterijus, kad toliau galėtų efektyviai veikti, o tuo pačiu tai skatina ir atsakomybę prieš vartotojus, klientus, nes turime rodyti tvarumo pavyzdį, stengtis edukuoti ir kurti gamtai palankią vartojimo kultūrą“, – komentuoja prekybos centro vadovė.

Tvarumo akademijos „Sustain Academy“ bendraįkūrėja ir tvarumo ekspertė Ieva Kazakevičiūtė verslams, norintiems eiti tvarumo keliu, pirmiausia siūlo atlikti išsamų savo veiklos poveikio vertinimą ir nustatyti esmines poveikio sritis aplinkosaugos, socialinėse ir valdysenos srityse. Taip pat daugelis pradeda nuo darbuotojų edukavimo tvarumo tema ar šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų skaičiavimo.

„Svarbu suprasti, kad šiandien visuomenė yra gerokai labiau informuota apie tai, kas yra tvarus verslas, tad lūkesčiai verslui bei jo teikiamiems produktams ar paslaugoms taip pat yra gerokai išaugę. Žmonės nori gyventi švarioje aplinkoje ir integralioje visuomenėje, todėl tikisi, jog verslas prisidės prie šių siekių ir atlieps jų vertybes. Tinkamas atliekų rūšiavimas, efektyvesni energijos ir vandens taupymo sprendimai, kurie gali būti pritaikyti verslui ar visuomenei plačiąja prasme – visa tai prisideda prie klimato kaitos bei taršos mažinimo ir yra žingsnis švaresnės aplinkos link“, – sako I. Kazakevičiūtė.

Su tuo sutinka ir tvarumu besirūpinančios degalinių tinklo „Viada“ valdymo skyriaus vadovė Laima Bacevičienė. Tvarumą ji įvardija kaip ilgalaikės verslo strategijos dalį. Anot L. Bacevičienės, verslai, kurie investuoja į tvarumą, įprastai yra geriau pasirengę ateities iššūkiams ir geba užtikrinti veiklos tęstinumą. Anot jos, aplinką tausojantis požiūris daro įtaką viskam – nuo įmonės pelno iki darbuotojų moralės, mat daugeliui šiandien tampa svarbu prisidėti prie tvarios ateities kūrimo, nes taip darbuotojai gali prisiliesti prie inovacijų, kurios keičia pasaulį.

Laima Bacevičienė

Nauda ir įmonės reputacijai

Be naudos įmonės finansiniams rodikliams, ekspertai pastebi ir kitas tvarumo sprendimų teikiamas naudas. Tai ir geresnė reputacija, ir didesnis vartotojų dėmesys, įsitraukimas į įmonės veiklą, galimybės pritraukti daugiau darbuotojų bei didesnis atsparumas pokyčiams. „Vandens ir elektros kainos ateityje didės, o aplinkosaugos taisyklės griežtės, todėl šiandieniai tvarūs sprendimai padės įveikti artėjančius pokyčius“, – sako A. Andrušaitis.

L. Bacevičienė irgi teigia, kad tvarus verslas dažnai demonstruoja ir geresnius darbuotojų įtraukties rodiklius, pasižymi geresne reputacija, gali lengviau pritraukti naujus talentus ar verslo partnerius ir yra konkurencingesnis savo rinkoje.

„Matome, kad vis daugiau vartotojų renkasi prekes ir paslaugas, kurios yra draugiškesnės aplinkai. Tad įmonės, kurios demonstruoja tvarumą, gali patraukti sąmoningus vartotojus sukurti stipresnį, teigiamą įmonės įvaizdį“, – teigia degalinių tinklo atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją