Skrydį mokomuoju elektrinio lėktuvo modeliu pademonstravo australė, kuriai tik 10 metų. Dar tik pradinėse klasėse besimokanti mergaitė, vardu Amy Spicer, sako nuo mažumės jautusi norą skraidyti.

„Man buvo dveji su puse, kai pirmą kartą pasakiau, kad noriu. Pirmą kartą skridau būdama septynerių. Aštuonerių skridau sklandytuvu, o prieš pat devintąjį gimtadienį pradėjau lankyti skraidymo pamokas“, – teigia jaunoji pilotė Amy Spicer.

Ji mokosi Perte, Vakarų Australijoje, įrengtame Džandekoto oro uoste. Mergaitė bando pilotuoti „Pipistrel Alpha Electro“ – vien elektra varomą dvivietį mokomąjį orlaivį. Tikėtina, kad Amy Spicer yra jauniausia pasaulyje elektrinio lėktuvo pilotė.

„Šiandieną skridau „Pipistrel Electric“. Kaip nesunku nuspėti pagal pavadinimą, tai elektrinis lėktuvas – vienas iš nedaugelio man žinomų tokio tipo orlaivių. Australijoje kol kas nėra daug oro uostų su įkrovimo stotelėmis, bet jų turėtų padaugėti. Džiaugiuosi galėdama skraidyti elektriniu lėktuvu ir taip prisidėti prie anglies dioksido neišskiriančios aviacijos ateities“, – teigia Amy Spicer.

Jaunosios australės pilotuojamas lėktuvas priklauso oro bendrovės „FlyOnE“ lėktuvų parkui. Viena iš įmonės misijų – kovoti už poveikio klimatui nedarančius reisus.

A. Spicer šeimai iš Kvynslando persikėlus į Vakarų Australiją, apie pilotės karjerą svajojančiai mergaitei atsirado galimybė lankyti mokyklą, kurioje skraidymo pamokos organizuojamos ir moksleiviams.

Vakarų Australija šiuo metu siekia elektrifikuotos aviacijos centro statuso. Trijuose valstijos oro uostuose jau veikia įkrovimo stotelės, o Kananaroje įsikūrusi oro bendrovė „Aviair“ 2025 metais ketina pristatyti elektra varomus vertikaliai kylančius ir tupiančius orlaivius, tinkamus vykdyti turistinius ir pažintinius skrydžius.

Aviakompanijos „FlyOnE“ įkūrėjas Korumas Ellisas mano, kad būtina išplėsti elektrinių orlaivių įkrovimo stotelių tinklą.

„Mokytis skraidyti elektriniu lėktuvu paprastai yra šiek tiek lengviau, nes čia efektyviau ir suprantamiau pateikiama informacija. Be to, toks lėktuvas daug saugesnis. Jame daugiau papildomų funkcijų. Jo sistema išsamiau informuoja apie visus įmanomus nesklandumus, tarkim, temperatūros nuokrypius, elektros sutrikimus ir kitas problemas. Kadangi duomenys pateikiami labai aiškiai, pradedantiesiems pilotams yra lengviau priimti racionalius sprendimus ir jaustis saugiau skrydžio metu“, – teigia jis.

Šiais metais Kalifornijoje surengtoje konferencijoje „Moterys aviacijoje“ kalbėjusi Amy Spicer gavo kvietimą susipažinti su bendrovėje „Aviair“ vykstančiu darbu.

„4-oje klasėje kai kurie berniukai mėgino mane supykdyti ir sakė, kad neturint vairuotojo pažymėjimo negalima skraidyti, tačiau pagal įstatymus pilotuoti lėktuvą galima anksčiau nei pavyksta įsigyti vairuotojo pažymėjimą“, – teigia jaunoji pilotė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją