„Inovatorių mokyklos“ idėją įkvėpė „The Folk High School“ neformalaus ugdymo modelis. Jis kaip alternatyva tradicinei ugdymo sistemai yra vertinamas Skandinavijoje ir yra pagrįstas praktiniu įgūdžių ugdymu, aktyviu įsitraukimu į mokymosi procesą. Iniciatyvą įgyvendinanti organizacija „Inovatorių slėnis“ siekia, kad mokykla būtų orientuota ne tik į egzaminų ir pažymių gavimą, bet ir į asmenybės augimą.
„Mokyklos veiklos ir temos apima pasaulio suvokimą, ekologiją ir tvarumą, pilietiškumą, norą inicijuoti ir kurti socialines inovacijas, kurios gali pagerinti skirtingų žmonių gyvenimus. Projekto metu dalyviai turės galimybę mokytis kartu su ekspertais, skirtingų sričių profesionalais, praktikais ir kūrėjais, kurie tiesiogiai dirba su vietinėmis ar globaliomis iniciatyvomis,“ – mokyklos ambicija dalijasi „Inovatorių slėnio“ vadovas Arūnas Survila.
„Inovatorių mokykla“ nuo rugpjūčio pradžios iki liepos pabaigos vyks „Inovatorių slėnyje“ – keturis mėnesius 20 dalyvių gyvens ir mokysis bendruomenėje, kurs ir įgyvendins asmeninius bei grupinius projektus. Procese dalyvius lydės skirtingų sričių profesionalai, tarp kurių fotografė Neringa Rekašiūtė, žurnalistė, aplinkosaugos aktyvistė Rugilė Matusevičiūtė, verslininkė, tvarumo konsultantė Miglė Makuškaitė-Survilė, socialinių inovacijų kūrėjai – Mindaugas Danys, Arūnas Survila, Monika Stankevičiūtė.
Alternatyvi mokykla siekia ne tik pasiūlyti naują mokymosi formą, tačiau kartu atkreipti dėmesį į neformalaus mokymosi ir bendrųjų gebėjimų ugdymo svarbą, kuriuos ne visuomet pavyksta įtvirtinti akademiniu išsilavinimu. Lietuvoje vaikai ir paaugliai turi pakankamai geras sąlygas ugdytis neformalioje aplinkoje, tačiau ne ką mažiau svarbu tokias galimybes kurti ir vyresniems jauniems žmonėms.
„Šiuolaikinėje visuomenėje jauniems žmonėms kyla naujų iššūkių, kurių tradicinė švietimo sistema negali patenkinti. Baigus mokyklą dažnai neaišku, ką studijuoti, o baigus studijas ne visuomet nori dirbti tai, ko buvai mokytas. Jauni žmonės vis dažniau tampa kūrėjais ir jiems svarbu kurti vertę bei panaudoti savo gebėjimus siekiant realių pokyčių. Mūsų mokykla siekia kurti erdvę, kurioje dalyviai galėtų peržiūrėti savo vertybes, atrasti savo stiprybes, suprasti, kaip turimus gebėjimus galima pritaikyti skirtingose srityse ir drąsiai kurti teigiamus pokyčius bei socialines inovacijas,“ – dalijasi „Inovatorių mokyklos“ vadovė Nadežda Jevdokimova.
Viena iš esminių alternatyvios mokyklos vertybių yra bendruomenės jausmas. Dalyviai 4 mėnesius gyvens ir kurs bendruomenėje, bendrai spręs asmeninius ir bendrus iššūkius, kartu mokysis ir ieškos naujų sprendimų.
Kad visuomenė augtų, turime skatinti alternatyvius mokymosi būdus jauniems žmonėms, kurti jiems galimybes ir kartu įgyvendinti inovatyvias idėjas. „Inovatorių Mokykla“ skatina įvairovę, įvairių įgūdžių derinimą bei bendruomenės ir asmenybės augimą.