Nesudėvėtos mados platformos „Textale“ įkūrėja Viktorija Nausėdė sako, kad dalis gyventojų renkasi dėvėtų drabužių parduotuves, nes jiems rūpi aplinkosauga. Anot jos, kitiems tai – papildomų pajamų šaltinis, nes jose „įdarbintas“ rūbas gali uždirbti iki 30 procentų naujo drabužio vertės.

„Norėdami dar daugiau žmonių supažindinti su tvarios mados galimybėmis, startuojame su kampanija „Neleisk savo drabužiams tinginiauti – įdarbink juos“. Kasdien sulaukiame dešimčių žinučių, kuriose žmonės nori savo nedėvimus rūbus parduoti, padovanoti ar priduoti perdirbimui.

Viktorija Nausėdė

Gruodžio mėnesiui net nebepriimame naujų užsakymų. Savo drabužius mums atiduoti pardavimui gyventojai ir vėl galės tik sausio mėnesį. Toks didelis susidomėjimas tvaria mada skatina plėstis – nuo šių metų „Textale“ veikia ne tik Vilniuje esančioje antrinio dizaino ir mokymų studijoje, bet ir fizinėje drabužių parduotuvėje Kaune bei internete“, – teigia V. Nausėdė, siejanti tokį aktyvumą ir su kylančiomis šildymo bei maisto kainomis.

Suknelė ieško darbo

Anot pašnekovės, ieškant būdų, kaip paskatinti gyventojus nekaupti nenešiojamų drabužių, o verčiau atnešti juos perparduoti, nuspręsta sukurti jų „gyvenimo aprašymus“. Juose nurodomas drabužių išsilavinimas, darbo patirtis ir įgūdžiai.

„Nauja kampanija skatiname gyventojus neišmesti nebenešiojamų drabužių, o atnešti juos į „Textale“, kur mes galėsime juos „įdarbinti“ – parduoti, perdirbti arba atiduoti socialinėms organizacijoms. Pavyzdžiui, sukūrėme CV suknelei, kuriame nurodėme jos darbo patirtį – vienintelį vestuvių vakarėlį, išsilavinimą ir kitas išskirtines savybes.

Šia kampanija taip pat norime paneigti mitą, kad dėvėtų drabužių parduotuvėse galima rasti tik nestilingų rūbų. Į perpardavimo tinklus labai dažnai atkeliauja drabužiai su etiketėmis arba rūbai, kurie buvo vilkėti vos vieną kartą. Prieš pardavimą jie yra kruopščiai rūšiuojami, jei reikia – pataisomi ir taip paruošiami pakartotiniam naudojimui. Taip klientus pasiekia tik kokybiški drabužiai. Todėl šia kampanija kviečiame ne tik parduoti, bet ir įsigyti nesudėvėtos mados perlų. Juk kaip ir darbo rinkoje – yra darbuotojų pasiūla ir darbdavių siūlomos darbo pozicijos, jos turi sutapti“, – kampaniją pristato V. Nausėdė.

Nesudėvėtos mados platformoje „Textale“ galima parduoti, padovanoti ir įsigyti nebenešiojamų drabužių, avalynės, aksesuarų ir namų tekstilės gaminių. Dalis padovanotų daiktų yra atiduodama socialinėms organizacijoms, o dėvėti nebetinkami drabužiai yra sunaudojami kuriant antrinio dizaino gaminius.

Vis daugiau gyventojų renkasi tvarią madą

Ekspertai skaičiuoja, kad kiekvienais metais vien tik Lietuvoje sukaupiama per 70 000 tonų perteklinės tekstilės. Šios atliekos sveria maždaug tiek, kiek svertų 17 500 dramblių arba 500 mėlynųjų banginių.
Nors atliekų statistika nedžiugina, anot tvarios mados ekspertės V. Nausėdės, teigiami pokyčiai artėja.

„Vis daugiau tekstilės gaminių surenkama specialiai tam pritaikytose vietose, auga pakartotinio panaudojimo apimtys, ieškoma inovatyvių perdirbimo galimybių.

Kaip prognozuoja dalinimosi platformų analitikai, jau 2029 m. mados iš antrų rankų rinka savo apimtimi dvigubai viršys greitosios mados industriją. Augantį gyventojų sąmoningumą aplinkosaugos klausimais jaučiame ir mes – užsakymų skaičius nuolat auga, nesudėvėtos mados (drabužių, avalynės, aksesuarų ir namų tekstilės) pas mus įsigyja ar parduoda ir didmiesčių, ir regionų gyventojai. Pastarieji norimus parduoti rūbus mums atsiunčia paštu“, – pasakoja ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją