Paklausus, koks yra tikrasis galutinis pasaulinio tvarumo pastangų rezultatas, Stokholmo (Švedija) ekonomikos mokyklos verslo etikos mokslų daktaras ir SSE Executive Education programos direktorius, vyresnysis tvarumo dėstytojas Örebro universitete ir Tvaraus verslo centro koordinatorius, analitinio centro „Forever Sustainable" partneris ir konsultantas dr. Tommy Borglundas sako, kad tai suteikia įmonėms finansinės vertės ir suinteresuotosioms šalims tvarumo, pavyzdžiui, aukštesnis žinių lygis ir laisvė, mažesnis klimato pėdsakas bei mažesnis skurdas.

Klimato kaitos padariniai planetoje taps sunkiai pakeliami.

„Šiandien įmonės siekia grynojo nulio ir tai joms suteikia konkurencinį pranašumą ir kartu padidina tvaraus vystymosi tempą. Tai šiandien egzistuojančios abipusiai naudingos situacijos pavyzdys”, – sako mokslų daktaras.

Paklausus, kokie esminiai iššūkiai kyla, kuriant rinkodaros strategijas tvarioms įmonėms, T. Borglundas sako, kad pagrindinis – vengti žaliosios puošybos, o parodyti ambicijas ir ateities vizijas.

Tommy Borglundas, nuotr. iš asmeninio archyvo

Pasak ekonomikos mokslų daktaro, svarstant išorinius tvarumo ryšius svarbu pabrėžti, kad jie yra autentiški, tikri ir lengvai įrodomi: „Svarbu, kad įmonė prisiimtų atsakomybę už savo žodžius, veiksmus, kad tie sprendimai būtų natūralūs, o ne dirbtinai privesti prie tvarumo, kaip tokio. Žmonės vertina natūralumą ir gan greit atpažįsta melą. Norint parodyti savo moralinę lyderystę bet kokie įmonės teiginiai turi būti pagrįsti konkrečia veikla ir išmatuojamais tvarumo darbo rezultatais”.

Tvarumo ekspertas įsitikinęs, kad norint būti lyderiu, reikia sugebėti perteikti įmonės veiklos viziją ir ilgalaikę strategiją: „Tai yra siekiamybė, kurios reikia, tačiau reiktų nepamiršti, kad ji taip pat atveria duris ir kritikai”.

Į klausimą, kaip dabartinės informacijos privatumo apsaugos ir galiojantys įstatymai įtakoja tvarios įmonių rinkodaros veiklos įgyvendinimą, T. Borglundas atsako, kad dauguma kanalų yra atviri ir skaidrūs, tačiau visi komunikacijos būdai turi atitikti, pavyzdžiui, GDPR reglamentą: „Iš tikrųjų niekas netrukdo įmonėms per rinkodarą pranešti apie savo ambicijas, jei tai ta išties tikra. Be jokios abejonės, jūs taip pat negalite sulaužyti svarbių bendravimo principų, kurie galioja bet kokiai bendravimo formai”.

T. Borglundo minčių bus galima paklausyti pirmoje Lietuvoje įmonių tvarumui skirtoje online konferencijoje „Tvarumo kursas", spalio 17–18 dienomis.

Ši konferencija kviečia įmones mokytis kurti tvarias verslo strategijas. Joje lankysis įvairių lygių vadovai, turintys tvarumo tikslų savo įmonėje, priimantys sprendimus ir norintys daryti pokytį. Čia susitiks strategai, ieškantys koncentruotų žinių ir naujausių praktikų tvarumo srityje.

Daugiau informacijos apie renginį ČIA

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją