Apie tvarumą jau yra girdėjęs kone kiekvienas, tačiau ši sąvoka apima ne tik buitinius sprendimus, bet turi ir itin plačią prasmę.

„Tvarumo sąvoka jau yra okupavusi ir verslo komunikaciją, vienu metu, gal net atrodė, kad gal per daug. Tačiau tikrai per daug nėra, nes po tvarumu slypi labai daug dalykų. Jei paklaustumėme žmonių gatvėje, tikriausiai, jie pasakytų, kad tvarumas yra aplinkosauga, šiukšlių rūšiavimas ir panašūs dalykai, viskas, kas susiję su buitimi, tačiau tai yra žymiai daugiau. Jei pažiūrėsime į įmonės pusę, perspektyvą, tai po tvarumu slepiasi ir tvarūs, atsakingi santykiai tarp darbdavio ir darbuotojo, kas yra labai svarbu. Darbdavys jau kurį laiką keičiasi ir supranta, kad be darbuotojų jis nieko nepadarys ir kad turi verslą kurti kartu, jį kuria ne kažkokie vadovai, o visa organizacija – anksčiau tokio požiūrio nebuvo. Pats valdysenos suvokimas, kaip valdai įmonę ir kaip sieki tikslų – ar sieki tik pelno sau, kas yra visiškai normalu, nes verslas ir turi siekti pelno, bet tu kartu ir atsakingai tai darai, ar tuo rezultatu sugebi pasidalinti ir su kitais“, – sako „Delfi“ administracijos ir „Tvarumo kurso“ vadovė Sandra Meškauskaitė-Stepšienė.

Sandra Meškauskaitė-Stepšienė

DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila sako, kad jų įmonė dar prieš dvidešimt metų jau sau kėlė ne tik aplinkosaugos tikslus, susijusius su tvarumo sprendimais.

„Prieš dvidešimt metų nebuvo labai strategiškai planuota, daugiau atliepiantys tos dienos aktualijas, tokie projektai, kaip „Nedelsk“, „Maisto bankas“ ir kiti. Daugelį metų vyko organiškai neplanuotas veiksmas – padarom-pabaigiam. Galbūt, prieš dešimt metų atsirado tvarūs projektai keliomis prasmėm – tvarumu laike, tęstiniai, su rodikliai, kuriuos mes matuojame. Aplinkosauga tikrai nėra vienintelis projektas. Tos pačios „Vaikų svajonės“ - jau startavo prieš dešimt metų ir tęsiasi“, – pasakoja apie įmonės veiklą T. Vaišvila.

S. Meškauskaitė-Stepšienė antrina, kad nemažai įmonių gerus darbus darė jau seniai, tačiau tvarumui reikia nuoseklumo, taip pat reikia ne tik duoti, padaryti kažkam gera, bet ir suprasti tų darbų vertę ir jei tą veiklą daro įmonė – visi darbuotojai, ne tik vadovas, turi suprasti, kiek jie prisideda prie tęstinių darbų.

Šiais metais atsakingo verslo konferencija „Tvarumo kursas“ vyks nuotoliniu būdu.

„Tai yra vienos dienos renginys, visa diena skirta tvarumo temoms. Aplinkosaugos ir socialinės valdysenos elementai, kurie yra svarbūs organizacijoms. Per juos kiekviena organizacija dėliojasi savo strategijas, žiūri savo verslo ir tvarumo strategiją ir taip susidėlioja savo tikslus. Tai yra tie momentai, kad pagalvotum apie visą visumą ir pagalvotum, kodėl tai darai ir kaip tai darai. Konferencijoje daug paremta pavyzdžiais, be abejo, bus daug ir teorinio aspekto, bus ir pranešimai, ir pokalbiai, ir diskusijos, ir viskas susidės į visumą. Konferencijoje galvojama apie pačią organizaciją ir kaip minėjau, organizacija tai yra žmonės ir jei įmonė dar nežengė tuo keliu, tai nereiškia, kad konferencija yra ne tau. Ateik, išklausyk, ar tą dieną, ar po to – visi video įrašai bus patalpinti, ir, galbūt, tai bus tas pokytis, ar tu būsi įmonėje tas žmogus, kuris paskatins padaryti įmonėje pokytį“, – kviečia tvarumo įmonėje ir netaikančias organizacijas S. Meškauskaitė- Stepšienė.

Jei žmonės tvarumą labiau linkę sieti su buitimi, tai įmonės jau gerokai anksčiau tvarumą siejo tik su labdara ir parama, tačiau, anot T. Vaišvilos, tokia veikla tėra vienkartinis meškerės nedavimas žmonėms.

Tomas Vaišvila

„Projektai, kurie turi ilgalaikį dalyką, nebūtinai kažkas nutinka iš karto. Pavyzdžiui, matuoti CO2. Jo rodiklis, kurį gali matuoti laike, ar tau gerai sekasi, ar blogai. Jei yra projektas nuvežti tų pačių labdaros siuntų – irgi galima skaičiuoti, bet tai nekeičia problemos. Krypties turėjimas, matyt, tai labiausia ir pasikeitė įmonėse, nes įmones steigia padalinius, buria atsakingus žmones, atsakingus už tvarumą, kurie integruoja visą organizaciją. Tai ne tik elektromobiliai, tai yra ir santykis, ir įmonės valdysena, įmonės kultūra. Vienas iš tvarumo tikslų yra darbuotojo lojalumo ir pasididžiavimo skatinimas“, – sako siuntų pervežimo įmonės atstovas.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją