Suteikiama parama – įvairi

Daugelis šalies verslų prisijungia prie gerai žinomų pelno nesiekiančių organizacijų veiklų bei sako, kad tai atneša naudos verslui ir padeda motyvuoti darbuotojus. Pačioms įmonėms tokia veikla taip pat atneša naudos, mat stiprina pasitikėjimą visuomenėje ir kuria atsakingo verslo įvaizdį.


Maxima LT“ teikia paramą pinigais, maisto produktais bei kitomis prekėmis, kurias turi savo asortimente. Įmonės generalinė direktorė Jolanta Bivainytė pasidalino iniciatyvomis, kurių metu remiami šalies mokiniai. Gabiausi Lietuvos mokiniai nuo 2002-ųjų kasmet gali pretenduoti į „Lietuvos Maximalistų“ stipendiją. Per visus šiuos metus keliems tūkstančiams mokinių išmokėtų stipendijų suma viršijo 700 tūkst. eurų.
Kita įmonės paramos programa „Mes – bendruomenė“ skirta prisidėti prie Lietuvos bendruomenių iniciatyvų. Per jos gyvavimo metus 101 organizacijai skirta 750 tūkst. eurų. „Maxima LT“ jau daug metų bendradarbiauja su „Maltos ordinu“, „Ankstukais“, „SOS Vaikų kaimu“, „Mamų unija“, Lietuvos Raudonuoju kryžiumi ir kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis. Kasmet iki 20 skirtingų organizacijų skiriame apie 150 tūkst. eurų paramą pinigais ar produktais. Mūsų ilgametis partneris yra ir „Maisto bankas“, kuriam pernai atidavėme maisto produktų už beveik 900 tūkst. eurų, o šiemet ši suma dvigubės“, – sakė J. Bivainytė.
Jolanta Bivainytė

DPD Lietuva taip pat yra ilgalaikis nevyriausybinių organizacijų „Vaikų svajonės“, „Maisto bankas“, „Raudonasis kryžius“ rėmėjas. Įmonės remiamų organizacijų veikla ir tikslai yra skirtingi bei atliepia atskirų visuomenės grupių problemas ar poreikius. „Todėl ir paramos formos yra įvairios: nemokamai pristatome vaikų svajones iš gyventojų, prie „Maisto banko“ logistikos prisidedame pristatydami maisto produktus, finansiškai remiame neįgaliuosius. Fizinio aktyvumo skatinimo projekte „I Can You Can“ darbuotojų nužingsniuoti, nubėgti ar dviračiu, riedučiais nuvažiuoti kilometrai paverčiami eurais, kurie skiriami žmonių su negalia judumo problemų sprendimams“, – sakė įmonės komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.
Paramos formų būna ir kitokių, pavyzdžiui, „Ignitis grupė“ rūpinasi gyventojų edukavimu apie žaliąją energetiką. „Ignitis renewables“ Bendruomenių vadybininkė Emilija Musteikytė sakė, kad 2022 m. „Ignitis renewables“ pirmą kartą suteikė paramą 9 bendruomenėms, įsikūrusioms šalia įmonės statomų ar įrengtų parkų Mažeikių, Kretingos, Tauragės ir Jurbarko rajonuose. Bendruomenių paramai 2022 m. skirta virš 80 tūkst. eurų.
Emilija Musteikytė

Šiemet „Ignitis“ kvietė bendruomenes pagerinti savo aplinkos energetinį naudingumą, infrastuktūrą, sužinoti daugiau apie aplinkosaugą, žaliąją energetiką ar paramą panaudoti kitai bendruomenei aktualiai veiklai. 2023 m. įmonė planuoja Lietuvoje skirti iki 300 tūkst. eurų paramos.

„Be finansinės paramos, prisidedame prie visuomenės švietimo energetinio efektyvumo, atsinaujinančios energetikos temomis. Pavyzdžiui, Tauragėje, su „Ignitis grupė“ ir kitų energetikų inicijuota programa #EnergySmartSTART turime net du edukacinius projektus. Vienas jų – moksleivių švietimas apie energetinį efektyvumą, žaliąją transformaciją, kitas – edukacijos apie vėjo energetiką, kurios yra nemokamos“, – pasakojo E. Musteikytė.

Verslas taip pat gauna naudos

Verslo skiriama parama suteikia abipusės naudos. Pagalbos sulaukia tie, kuriems jos reikia, o verslas gerina savo vardą ir šalies ekonomikai sukuria pridėtinę vertę. Pasak J. Bivainytės, verslas tiek vykdydamas savo tiesioginę kasdieninę veiklą, tiek įsitraukdamas į kitų bendruomenių veiklą, tiek suteikdamas pagalbą tiems, kam ji reikalinga – prisideda prie visos šalies gerovės kūrimo: „Paskutinės dvi krizės – pandemija ir karas Ukrainoje – parodė, kad Lietuvos verslas geba greitai ir atsakingai reaguoti bei ateina į pagalbą kritinėse visuomenei situacijose“.

T. Vaišvila išskyrė pagalbos kitiems suteikiamą naudą ir pačiam verslui: „Socialinis aktyvumas yra esminis verslo sėkmės komponentas. Pirmiausia, socialiai aktyvios įmonės dažnai sukuria teigiamą viešąjį įvaizdį, kuris gali pritraukti daugiau klientų ir investuotojų. Be to, aktyvus dalyvavimas bendruomenės veikloje stiprina ryšius su bendruomene, kuri gali būti naudingi ilgalaikiam verslo augimui.Darbuotojai, kurie jaučia, kad jų darbdavys yra socialiai atsakingas, yra labiau motyvuoti ir lojalūs įmonei. Socialinė atsakomybė gali padėti įmonėms mažinti riziką, susijusią su aplinkosaugos ir darbuotojų teisėmis, bei skatinti inovacijas“.

Darbuotojai noriai prisideda

Pagalba kitiems gali būti vadinamas ir įmonės darbuotojų gerovės užtikrinimas, papildomų naudų jiems ir jų šeimoms skyrimas. Pavyzdžiui, „Maxima“ kasmet skiria lėšų savo darbuotojų gerovei, o pernai ši suma siekė 5 mln. eurų: „Esame apdraudę visus savo darbuotojus sveikatos draudimu, turime atskirą paskatinimo programą pažangiems darbuotojų vaikams: geriausiai besimokančios darbuotojų atžalos gauna stipendijas ir yra kviečiamos į nemokamas vasaros stovyklas, daugiavaikės darbuotojų šeimos gauna finansinę paramą tris kartus per metus, o visi pirmokai kasmet į mokyklą žengia su mūsų dovanėlėmis“.

Pasak J. Bivainytės, kolegos prisideda prie paramos iniciatyvų ir inicijuoja jas patys. Įmonės darbuotojų iniciatyva atsirado ir ne vienerius metus gyvuoja tradicija pildyti kolegų vaikų kalėdines svajones. Šiemet rugpjūtį kartu su „Lietuvos Caritas“ organizacija buvo renkama parama Ukrainos žmonėms. Darbuotojai ne tik aukojo reikalingas priemones, tačiau papildomai surengė pačių pagamintų kepinių išpardavimą, o už surinktas lėšas nupirko bei paaukojo daugiau reikiamų priemonių.

Tinkamų sąlygų darbuotojams savanoriauti sudarymas yra vienas iš būdų, padedančių motyvuoti ir įgalinti personalą. Net 81 proc. kartu su kolegomis savanoriavusių darbuotojų teigia, kad tai stiprina kolektyvo ryšius, parodė tarptautinės įmonės „UnitedHealth Group“ apklausa. 60 proc. žmonių, kurie didžiuojasi savo darbovietėje vykstančiomis savanorystės programomis, yra labiau įsitraukę į savo darbą, atskleidė tyrimas.
Tomas Vaišvila

DPD atstovas pasakojo, kad įmonės darbuotojai skatinami savanoriauti ar asmeniškai prisidėti prie bendrovės remiamų iniciatyvų. Todėl skirtingos iniciatyvos, pavyzdžiui, nuolatinis dalyvavimas „Vaikų svajonių“ akcijose, pagalba benamiams gyvūnams, organizacijoje gyvuoja jau seniai. „Maisto bankui“ teikiame logistikos paslaugas, darbuotojai padeda maisto rūšiavimo sandėlyje.

„Savanoriaujantys kolegos akcentuoja tris dalykus. Pirma, kad jie pakeitė savo požiūrį į maisto švaistymą, pradėjo patys bei ragina kitus planuoti pirkinius, tausoti maistą. Darbuotojai savanorystę išskiria kaip būdą užmegzti artimesnį ryšį su kolegomis. Galiausiai, kolektyvas itin vertina darbo aplinkos pakeitimą – tai suteikia jų kasdienybei dinamikos ir papildomos prasmės“, – apklausos rezultatais pasidalino T. Vaišvila.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją