Vertybių išgryninimas – ilgas ir sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja ne tik organizacijoje dirbantys, bet ir glaudžiai su jos veikla susiję asmenys.
„Komandos įsitraukimas šiuo atveju labai svarbus, nes dirbtinai sukurtos vertybės praktikoje neveikia, jos turi būti tikros – gimusios iš pačių žmonių iniciatyvos: mes aktyviai įtraukėme kolegas į vertybių kūrimą. „Girtekos“ vertybių formavimui skyrėme 10 mėnesių. Per šį laikotarpį apklausėme daugiau nei 3 000 kolegų, partnerių ir klientų. Sulaukėme 17 000 atskirų įrašų, kuriuos analizavome, klasifikavome ir galiausiai apibendrinome. Kartu sprendėme su aukščiausių vadovų komanda – jų įsitraukimas buvo aukštas viso proceso metu. Vienbalsiu sutarimu išskyrėme penkias, mums svarbiausias, vertybes“, – sako L.Ponomariovienė.
Penkios „Girtekos“ vertybės, kuriomis vadovaujamasi kasdienėje veikloje
Būk atviras ir elkis pagarbiai. Ši vertybė atspindi mūsų tarpusavio bendravimą. Nesvarbu iš kur esame, kokį darbą atliekame ar kokią poziciją kompanijoje užimame – visi esame lygūs. Kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už tai, kad kasdien kurtume atvirumu ir pagarba grįstą organizacijos kultūrą.
Kurk geriausią kliento patirtį. Kiekvienas iš mūsų prisidedame prie geriausios kliento patirties kūrimo, net jei mūsų darbas nėra tiesiogiai susijęs su klientais.
Stiprink komandos jausmą. Tik dirbdami kartu, vienoje komandoje, mes galime įgyvendinti pačius ambicingiausius tikslus. Kiekvienas narys yra svarbus ir kiekvienas atsakingas už draugiškos, vieningos bei pozityvios atmosferos kūrimą darbe.
Galvok ir elkis taip, lyg dirbtum sau. Kiekvienas darbas, kurį atliekame, negali būti tik formalumas. Jis turi mums rūpėti ir turėti prasmę. Prieš priimdami sprendimą galvojame ar darytume viską taip pat, jei panaudojami resursai būtų mūsų pačių.
Nuolat tobulėk. Esame ambicingi ir greiti, todėl kiekvieną dieną stengiamės tapti geresniais nei buvome vakar. Siekiame, kad kiekvienas komandos narys tobulėtų kaip asmenybė bei savo srities profesionalas. Augdami patys, nepamirštame nuolat gerinti procesų, siekti dar didesnio efektyvumo.
Sveikas ir motyvuojantis emocinis klimatas
Organizacija, kuri turi apsibrėžusi aiškias ir tikras vertybes, gali kur kas efektyviau funkcionuoti. Visi žino koks elgesys darbe yra skatinamas ir palaikomas, o koks – nepriimtinas. Nereikia ieškoti išradingų būdų kaip tapti sėkmingu, nes pagrindinis kelias ir visos nuorodos jame yra pateiktos.
„Žinojimas kas mums, kaip organizacijai, yra svarbu, padeda ir didinant komandą. Taip galime tikėtis pritraukti naujus kolegas, kurie mąsto ir veikia panašiai, vadovaujasi tomis pačiomis etikos ir moralės taisyklėmis“, – akcentuoja L. Ponomariovienė. Kuo daugiau bendraminčių, tuo sveikesnis emocinis klimatas, stipresnė ir vieningesnė komanda.
Vertybės – sėkmingos ir ilgalaikės partnerystės pagrindas
Sėkminga ir ilgalaikė partnerystė negali būti paremta tik gaunama nauda. Tokie santykiai neturi perspektyvos. Šalia viso to turi būti pasitikėjimas ir pagarba vienas kitam. Vertybių turėjimas padeda geriau suprasti kas svarbu aplinkiniams, kaip pačiam reikėtų elgtis. Tai tarsi kompasas nurodantis teisingą kryptį. Vertybės atlieka svarbią rolę ir priimant sprendimus. Nereikia gaišti laiko aiškinantis, kieno nuomonė svarbesnė, kokiais kriterijais vertėtų vadovautis. Sprendimai priimami greičiau, sumažėja galimų klaidų tikimybė ir išlaikomi pagarbūs santykiai.
„Tai, kad vertybių sistema „Girtekoje“ nėra tik formalumas, patvirtina pačių darbuotojų aktyvumas. Vis daugiau žmonių naudojasi organizacijos vidiniais įrankiais tam, kad įvertintų ir pagirtų vertybes atitinkantį kolegų elgesį. Darbuotojai patys pastebi tuos pokyčius, apie tai kalba, o svarbiausia, rodo iniciatyvą ir įsitraukia į procesą“, – sako L. Ponomariovienė.