Organizacijos „Vaikų svajonių“ vadovė ir „Mažųjų stebukladarių“ koordinatorė Ramunė Baltaduonienė pasakoja, kad praėjusiais metais programavimo pradmenų nuotoliniu būdu rudenį pradėjo mokytis 158 vaikai, dar 182 moksleiviai startavo pavasarį.

Jos teigimu, pamokėlės praėjusiais metais vyko vaikų dienos centruose, nes tokiu būdu galima pasiekti didžiausią skaičių sudėtingomis sąlygomis augančių vaikų.

„Į „Vaikų svajones“ nuolat kreipiasi žmonės, norintys atiduoti senus, bet vis dar veikiančius kompiuterius. Tačiau praėjusiais metais sulaukėme vieno iš mūsų partnerių pasiūlymo ne tik suteikti mums kompiuterinės įrangos, bet ir pamokyti vaikus programavimo pagrindų. Tai – itin svarbus įgūdis, kurio lavinimui, dėl priemonių trūkumo, laiko skirti gali ne visi sunkiai besiverčiančiose šeimose augantys vaikai. Juk vaikų išsilavinimas neturėtų priklausyti nuo jų šeimos finansinių galimybių ar gyvenamosios vietos. Tad surėmę pečius, nusprendėme per vaikų dienos centrus pasiekti mokinius ir pasiūlyti tokią galimybę“, – sako R. Baltaduonienė.

Gabiausi vaikai mokslus tęsia toliau

Anot „Vaikų svajonių“ vadovės, vaikai greitai parodė susidomėjimą, tad su ilgamečio „Vaikų svajonių“ partnerio „DPD Lietuva“ pagalba, po visos Lietuvos vaikų dienos centrus buvo išvežiota kompiuterinė įranga, o spalį vaikai jau mokėsi programavimo pagrindų.

„Pamokėlės iš pradžių vyko per „Angies“ platformą, jas vesdavo IT mokytojai. Vienas semestras truko 14 savaičių, po vieną pamoką per savaitę. Prie pamokos nuotoliniu būdu prisijungdavo vieno vaikų dienos centro lankytojai ir kartu su mokytoju spręsdavo atitinkamas užduotis, kurios yra įtraukios, nuotaikingos ir sudominančios daugelį vaikų. Pasibaigus rudens semestrui, pavasarį keli gabesni ir labiausiai susidomėję vaikai netgi pradėjo mokytis programavimo kalbos „Python“ pagrindų“, – teigia „Mažųjų stebukladarių“ koordiinatorė.

Projekto starto laukia virš 200 vaikų

Ji pratęsia, kad šiemet į projekto rudens sesiją jau yra užsiregistravę bene 200 vaikų, pasiryžusių nuo nulio mokytis programavimo pagrindų. Tiesa, net 26 vaikai jau baigė „Angies“ kursą ir laukia, kol spalį galės pradėti krimsti „Python“ programavimo kalbą.

R. Baltaduonienė priduria, kad šiemet projektas neapsieis ir be pokyčių: „Per pirmuosius projekto metus pamatėme, kad vaikai skirtingu tempu geba įsisavinti IT žinias, tad šiemet pasitelksime daugiau mokymosi priemonių. Juk kai užduočių atlikti nesiseka, motyvacija pradingsta. Todėl pradinukai programavimą pažins su „Scratch“ programavimo kalbos pagalba, o 5-tų ir vyresnių klasių mokiniai ir toliau atliks „Angies“ užduotis. Be to, pavasario sesiją planuojame pradėti anksčiau, kad ji baigtųsi ne birželio viduryje, kai vaikai jau gyvena atostogų nuotaikomis, o gegužę. Taip pat šiemet dirbsime mažesnėmis grupėmis, galimai vaikai pamokose dalyvaus jungdamiesi iš skirtingų vietovių.“

Tikisi pritraukti dar daugiau dalyvių ir partnerių

„Vaikų svajonių“ vadovė toliau pasakoja, kad taip pat šiemet tikimasi, kad pamokos vyks ne tik vaikų dienos centruose – susidomėjimo sulaukiama ir iš mažesnių miestelių bendruomenių ir mokyklų.

„Apskritai, šis projektas skatina vaikus atrasti skaitmeniniame pasaulyje slypinčias galimybes, sudomina mokinius, kurie iki tol neturėjo daugybės interesų. Dalyvauti „Mažųjų stebukladarių“ projekte kviečiame visus norinčiuosius ir turinčius saugią bei patogią erdvę, kurioje galėtų susiburti vaikai – reikalinga įranga pasirūpiname mes. Taip pat laukiame visų – potencialių partnerių, IT specialistų galinčių mokyti vaikus ar kitų žmonių – norinčių prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo“, – teigia R. Baltaduonienė.