Pasak „DPD Lietuva“ operacijų direktoriaus Deivido Šimėno, bendrovė dar spalio mėnesį į sostinę išlydėjo pirmuosius iš 60-ties elektromobilių, į kuriuos, kartu su reikiama infrastruktūra, investavo apie 2 mln. eurų.
Jo teigimu, pagrindinis įmonės tikslas žengiant šį žingsnį buvo prisidėti prie švaresnės Lietuvos kūrimo, tačiau tuo pat metu išryškėjo ir daugybė kitų naudų.
„Mūsų sprendimas investuoti į elektromobilius lems, kad kasmet dėl bendrovės veiklos į aplinką pateks net 270 tonų mažiau CO2. Suprantama, jog tai yra svarbiausias įmonės automobilių parko atnaujinimo motyvas, bet po trijų mėnesių jų eksploatavimo pastebime ir kitus privalumus bei skirtumus lyginant su įprastais dyzeliniais apie kuriuos pasakoja mūsų kurjeriai“, – pasakoja D. Šimėnas.
Jis priduria, kad skaičiuojama, jog pakeitus 60 dyzelinių kurjerių mikroautobusų į elektrinius, į aplinką per šį laikotarpį nepateko jau apie 65 tonos CO2.
Nebelieka ne tik oro, bet ir triukšmo taršos
D. Šimėnas pažymi, kad elektromobiliai prieš dyzeliu varomus mikroautobusus yra pranašesni dėl skirtingų aspektų, palengvinančių kurjerių darbą.
Pavyzdžiui, vibracijos, triukšmo ir išmetamųjų dujų nebuvimas lemia, kad tai suteikia daugiau komforto ne tik transporto priemones vairuojantiems kurjeriams, bet ir padidina gyventojų toleranciją, kuomet reikia iškrauti prekes.
„Šie elementai tampa svarbūs visą dieną pristatinėjant siuntas. Garsiai dirbantys vidaus degimo varikliai dažnai išvargina ne tik pačius kurjerius, bet ir miestų gyventojus“, – pabrėžia bendrovės atstovas.
Spūsčių išvengimas ir nemokamas parkavimas
„DPD Lietuva“ operacijų direktorius pratęsia, kad kurjerių kasdienybę pristatinėjant siuntas Vilniuje taip pat palengvina galimybė važiuoti atskira juosta elektromobiliams.
„Dažnu atveju šios juostos naudojimas turi teigiamos įtakos siuntos pristatymo greičiui, nes DPD elektromobilius vairuojantys kolegos gali lengviau išvengti transporto spūsčių. Apskritai, mūsų kurjeriai akcentuoja, kad šios transporto priemonės yra greitos, patogios ir dinamiškos, o moderni ir praktiška jų komplektacija padeda darbuotis efektyviau. Tai lemia, kad juos vairuoti maloniau nei mikroautobusus su vidaus degimo varikliu“, – sako pašnekovas.
Jo teigimu, prie sklandesnio „DPD Lietuva“ darbo įsigijus elektromobilius prisideda ir Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyvos: „Vilniaus savivaldybė skatina spartesnę aplinkai draugiškų transporto priemonių integraciją sostinėje ir suteikia galimybę elektromobilius nemokamai parkuoti rinkliava apmokestintose automobilių stovėjimo vietose. Tai ypač aktualu siuntas pristatinėjant miesto centre.“
Parametrais darbo eigoje nenusileidžia įprastiems automobiliams
Svarbu pažymėti, kad šiandien komerciniai elektromobilių modeliai savo talpumu ir krovinių skyriaus erdve visiškai nebenusileidžia automobiliams su vidaus degimo varikliais.
„Pavyzdžiui, mūsų įsigyti elektriniai „Volkswagen e-Crafter“ mikroautobusai pasižymi pakankama pakrovimo erdve – į juos galima pakrauti siuntų ar daiktų, sveriančių apie 1 t.. Be to, daugiau kaip 3 metrų ilgio, 1,8 m aukščio ir 1,8 m pločio krovinių skyriaus matmenys užtikrina, kad į vidų tilps ir didesnių gabaritų siuntos“, – teigia D. Šimėnas.
Su iššūkiais dorojasi sėkmingai
Tiesa, „DPD Lietuva“ operacijų vadovas pažymi, kad nors elektriniai mikroautobusai turi daugybę privalumų, siuntų pristatymo bendrovės automobilių parko atnaujinimas atnešė ir tam tikrų iššūkių.
„Pilnai įkrauti DPD elektromobiliai gali nuvažiuoti apie 70 km, o jų krovimas užtrunka apie 7-8 valandas, tad atstumas, kurį vienu įkrovimu gali nuvažiuoti elektromobilis, yra gerokai trumpesnis nei dyzelinio automobilio. Todėl dar prieš įsigydami šias transporto priemones turėjome pagalvoti apie elektros galios didinimą savo siuntų rūšiavimo centre didinimą ir įkrovimo infrastruktūros sukūrimą“, – sako pašnekovas.
Jis pažymi, kad bene sudėtingiausia užduotis buvo sudaryti elektromobilių įkrovimo grafiką ir paskirstyti, kaip naudoti elektros energiją, kurias transporto priemones reikia įkrauti anksčiau, kurias vėliau.
„Dėl to įsirengėme 62 įkrovimo stoteles ir turėjome suprogramuoti visą krovimo stotelių valdymo sistemą, taip pat numatėme papildomus greito krovimo sprendimus dienos eigoje ar elektromobilių pakeitimus gedimo ar išsikrovimo atveju. Nors kol kas su šiais iššūkiais tvarkytis pavyksta, tikimės, kad ateityje sostinės įkrovimo stotelių infrastruktūra plėsis, tokiu būdu palengvinant siuntų pristatymo bendrovių kasdienybę“, – teigia „DPD Lietuva“ operacijų vadovas.
Koreguoja kurjerių vairavimo įpročius
Ir nors elektromobiliai neturi vidaus degimo variklių, tad žiemą jie neužsivesti negali, papildomų iššūkių šių transporto priemonių vairuotojams šaltojo sezono laikotarpiu vis tiek gali kilti.
„Elektromobilių baterijos nemėgsta šalčio, todėl atvėsus, jų talpa „susitraukia“. Be to, žiemą reikia šildyti jo saloną, o tai irgi „kainuoja“ baterijos energiją ir gali prisidėti prie mažesnio nuvažiuojamo atstumo. Galiausiai kadangi elektromobiliai pasižymi didesniu sukimo momentu, dėl to prastėja padangų sukibimas su kelio danga, ypač, kai ji slidi“, – sako D. Šimėnas.
Anot jo, prisitaikyti ir koreguoti savo vairavimo įpročius „DPD Lietuva“ kurjeriai turi ne tik žiemą, bet ir ištisus metus.
„Norint komfortiškai dirbti ir saugiai pristatyti siuntas greičiausiu įmanomu būdu, vairuotojams teko pakeisti savo vairavimo stilių. Šią transporto priemonę reikia valdyti gerokai ekonomiškiau nei dyzelinę, nes kitu atveju, kurjeris rizikuoja baterijos išsikrovimu, tai lemia, kad tenka ieškoti vietos mieste, kur elektromobilį galima būtų pasikrauti“, – teigia „DPD Lietuva“ operacijų vadovas.