Krovininis saulės dviratis yra aplinkai draugiškas sprendimas IKEA prekių pristatymui į namus. Palyginti su įprasta prekių pristatymo priemone, dyzeliniu krovininiu autobusiuku, jis CO2 emisiją sumažina 95 proc., o palyginti su kitais krovininiais elektriniais dviračiais rinkoje – 65-70 proc.
„Tvarumas yra vienas svarbiausių IKEA veiklos principų ir strateginių krypčių, tad jo siekiame visose srityse, pradedant produktų kūrimu, atsakingu išteklių naudojimu ir baigiant veiklos operacijomis. Siekis veikti kiek įmanoma aplinkai draugišku būdu lemia mūsų darbo principus, įrangos pasirinkimą, tad žaliųjų inovacijų ieškojimas ir įgyvendinimas paskutinės mylios pristatymui buvo natūralus žingsnis. Užsakymų pristatymas saulės dviračiu ne tik leis prisidėti prie švaresnės aplinkos, bet ir būti lankstesniems miesto centre, prieinamiems dar daugiau žmonių“, – sako IKEA Pirkėjų tiekimo grandinės vadovas Edgaras Valentukevičius.
Šis šiltasis sezonas krovininiam saulės dviračiui – bandomasis. Juo šiais metais Vilniaus centre, iki 10 km atstumu nuo IKEA parduotuvės, bus pristatomi maži internetinėje IKEA parduotuvėje įvykdyti užsakymai, kurių svoris siekia iki 30 kg vienam užsakymui. Planuojama, kad kitais metais šia inovatyvia priemone bus galima pristatyti nuo 10 iki 20 užsakymų per dieną, o pirkėjai galės patys pasirinkti pristatymą ja. Taip bus suteikiama daugiau lankstumo, bei galimybė pirkėjams prisidėti prie švaresnės aplinkos.
Dviratis turi maždaug vieno europadėklo dydžio krovinių dėžę. Maksimalus svoris, kurį juo galima gabenti – 150 kg. Žaliuoju būdu bus galima pristatyti beveik 60 proc. IKEA prekių asortimento.
Savaime įsikraunantys prietaisai – mūsų ateitis
Krovininį saulės dviratį sukūrė olandų kompanija „Need The Globe“, pavadinusi jį „SunRider“. Europoje tai yra viena iš įmonių pionierių, vystančių tokius sprendimus. Jų vizija – kurti inovacijas, kurios paskatintų kuo daugiau žmonių važinėtis elektriniais dviračiais, naudojant švarią energiją.
„Elektrinės transporto priemonės jau spėjo pasiekti pastebimų rezultatų, mažinant anglies emisiją pasaulyje, tačiau didžioji dalis jų baterijoms įkrauti reikalingos elektros gaminama naudojant iškastinį kurą, todėl CO2 vis dar yra išmetamas į atmosferą. Šio krovininio dviračio išskirtinumas – tai, kad jis gali įsikrauti autonomiškai, naudodamas švariąją saulės energiją. Saulės baterijos suteikia vidutiniškai 65–70 proc. kasdieniam pristatymui reikalingo įkrovimo, o saulėtomis dienomis jis gali padidėti iki 100 proc.“, – sako vienas iš krovininio saulės dviračio išradėjų Chrisas van Houdtas.
Jis įsitikinęs, jog saulės baterijų integravimas į krovininius autobusiukus, automobilius, dviračius ir pastatus toliau tik populiarės. Ateityje atsiras vis daugiau transporto priemonių ir kitų objektų, kurių baterijas visiškai ar bent iš dalies įkraus švari energija.
„Užtikrinti tvarias ir ekonomiškai efektyvias prekių pristatymo paslaugas, kartu patenkinant pirkėjų lūkesčius, yra iššūkis. Verslas nuolat ieško našesnių prekių logistikos bei pristatymo būdų. Krovininis saulės dviratis yra tvarus transportavimo sprendimas, kuris mažina iškastinio kuro suvartojimą ir leidžia žengti dar vieną žingsnį savaime įsikraunančių prietaisų ateities link. Be to, šis dviratis užtikrina didesnį mobilumą, o mieste lengviau rasti vietos jį pastatyti. Krovininio saulės dviračio eksploatacija taip pat kur kas paprastesnė: jis nėra priklausomas nuo elektros tinklo, nereikia keisti baterijų“, – sako Chrisas van Houdtas.