„Iš pat pradžių ši programa buvo orientuota tik į vadovus, tačiau sulaukus didelio susidomėjimo, buvo nuspręsta išplėsti programą įtraukiant daugiau komandos narių ir skirtingų sričių specialistų“, – sako „Girtekos“ darbuotojų patirties kūrimo departamento direktorė Lina Ponomariovienė. Pagrindinė mentorystės programos idėja – suteikti darbuotojams galimybę lyderystės kompetencijų mokytis iš kitų, ilgametę patirtį sukaupusių kompanijos vadovų.

Toks modelis išsiskiria savo efektyvumu ir rezultatyvumu. Visų pirma dėl to, kad programoje dalyvauja tik tie darbuotojai, kurie patys to nori, todėl visų motyvacija itin aukšta. Antra, komandą sudaro tik du žmonės – mentorius ir mokinys, sugrupuoti pagal interesus, lūkesčius bei kitus aktualius kriterijus. Taip užtikrinama gera atmosfera grupės viduje ir maksimaliai kokybiškas įsitraukimas į procesą. Be to, prieš prasidedant programai, visos komandos išklauso įvadinį kursą, kuris padeda tinkamai pasiruošti dalyvavimui.

Kokias temas verta analizuoti ir kokius įgūdžius tikslinga ugdyti tam, kad mokinio, kaip lyderio, pozicija komandoje būtų dar stipresnė, sprendžia pats mentorius ir mokinys. Pasak L. Ponomariovienės, „Girteka“ akcentuoja šias lyderiui svarbias kompetencijas – komandos įkvėpimas ir motyvavimas, kryptingas atkaklumas, strateginis mąstymas, pažadų laikymasis ir orientacija į klientus, kiekvieno proceso metu vadovaujantis aukštais etikos bei moralės principais.

Mokydamas kitą, kartu tobulėji ir pats

„Mentorystė – labai gerai asocijuojasi su Frank Zappa pasakyta fraze „A mind is like a parachute. It doesn‘t work if it is not open“ (liet. „Protas yra kaip parašiutas, jis neveikia neišskleistas“). Būtent mentorystės proceso metu abi pusės suinteresuotos augti ir dalintis patirtimi“, – sako „Girtekos“ mentorius Ramūnas Stanišauskas.

Įprastai susitikimai vyksta gyvai kartą per mėnesį. Jei komandai šis formatas netinka, ji gali pati nuspręsti kokiu būdu ir dažnumu tikslinga susitikti. Kiekvienas susitikimas turi konkretų planą su įvardintais tikslais ir uždaviniais jiems pasiekti. Pokalbio metu aptariama, kaip numatyti veiksmai prisideda prie mokinio tikslų pasiekimo, diskutuojama, kaip tuos veiksmus pakreipti dar tinkamesne linkme. „Mentorystė suteikia galimybę perduoti ne teorines, o praktines žinias, kurių kartais gali įgyti tik darydamas. Smagu matyti, kaip tavo mokinys auga ir tobulėja, tas pačias situacijas permąsto kitaip. Ši programa tarsi ir savianalizės seansas, kurio metu mokosi tiek mokinys, tiek mentorius, pergalvodamas savo praeities patirtį“, – sako R. Stanišauskas.

Mokydamasis įgyji ne tik žinių, bet ir pasitikėjimo savimi

„Transporto srityje dirbu jau daug metų. Dabartinę mano komandą sudaro 670 vairuotojų ir 9 vadybininkai. Puikiai išmanau visus techninius procesus, tačiau man, kaip komandos vadovui, svarbu stiprinti ir lyderystės kompetencijas. Nuo to priklauso atmosfera mano komandoje, jos narių motyvacija bei įsitraukimas ir, žinoma, bendras rezultatas“, – sako mentorystės programos mokinys Marek Sreda ir priduria, kad dalyvavimas mentorystės programoje padeda ne tik tobulėti, bet ir suteikia dar daugiau pasitikėjimo savimi. Pasak M. Sreda, pirmojo susitikimo metu šiek tiek nežinios buvo, tačiau abejonių dėl to, ar verta dalyvauti, niekuomet nekilo. Mentorius ne tik nurodo kryptį, papasakoja apie efektyvius būdus, bet ir pasiūlo puikius įrankius numatytiems tikslams pasiekti.

„Mentorystės programa – tai tik vienas iš būdų, padedančių „Girtekos“ darbuotojams tobulėti. Mūsų tikslas – pasiūlyti kuo daugiau įvairesnių metodų ir įrankių tam, kad kiekvienas norintis mokytis, mūsų kompanijoje tai galėtų daryti“, – sako L. Ponomariovienė.