„DPD Lietuva" pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, e. parduotuvė savo veiklos optimizavimą turėtų pradėti nuo paties puslapio tobulinimo ir į klientą orientuotą svetainės dizaino kūrimą.
„Kiekvieno e. prekybos verslo puslapis yra pirmasis įspūdis, kurį potencialus pirkėjas susidaro apie patį pardavėją. Tai reiškia, kad sprendimą, ar apsipirkti atitinkamoje svetainėje, jis gali priimti per kelias sekundes. Kad klientas nepabėgtų pas konkurentus, jį turi pasitikti aiškus, patrauklus ir informatyvus puslapis", – sako G. Bilevičius.
Jis pažymi, kad net 76 proc. reguliarių e. parduotuvių klientų Lietuvoje mano, kad apsipirkimas internetu padeda jiems taupyti laiką, parodė naujausia „DPDgroup" užsakymu vykdyta apklausa. Pasak pašnekovo, todėl e. komercijos verslų svetainės turėtų veikti itin sklandžiai.
„Viena iš priežasčių, kodėl vartotojai renkasi e. prekybą – lūkestis sutaupyti keletą brangių valandų. To padaryti tikrai nepadės stringantis ir pernelyg komplikuotas parduotuvės puslapis. Todėl jo dizainas neturėtų būti apkrautas perteklinėmis detalėmis – didžiausią dėmesį parodykite produktams ir nesudėtingam jų pateikimui. Be to, aiškiai išskirkite visus mygtukus bei užtikrinkite, kad jūsų puslapyje naviguoti būtų paprasta", – teigia G. Bilevičius.
Įvairūs ir patikimi atsiskaitymo būdai
Ekspertas pratęsia, kad pasirūpinus puslapio funkcionalumu, itin reikšmingas yra ir kitas žingsnis – mokėjimo etapas.
„Prekės apmokėjimas yra vienas jautriausių etapų pirkėjams, kurio metu su e. parduotuve jie pasidalina savo asmeniniais duomenimis. Šis žingsnis taip pat turėtų būti kuo sklandesnis ir paprastesnis, o jo metu klientas turėtų susidurti su kuo mažiau rūpesčių. Siūlydamas įvairius mokėjimo būdus pardavėjas atrodys patikimesnis ir profesionalesnis, tokiu būdu atsižvelgiama į kliento poreikius ir saugumą. Tai gali būti tokie variantai kaip galimybė atsiskaityti kreditine ar debetine kortelė, vis populiarėjantys „Apple Pay" ir „Google Pay", plačiai naudojamas „PayPal" bei dar daugiau", – teigia „DPD Lietuva" pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Pristatymą ragina patikėti profesionalams
G. Bilevičius toliau pasakoja, kad kokybiškas siuntos atvežimas iki pat kliento namų, jo pageidaujamo paštomato ar kitos vietos – dar viena iš esminių sėkmingo e. parduotuvės veikimo sudedamųjų dalių.
„Sklandžią pirkėjo patirtį e. parduotuvės privalo užtikrinti visos jo apsipirkimo „kelionės" metu – tiek lankantis puslapyje, tiek gaunant įsigytą prekę. Jos pristatymas – itin atsakingas žingsnis, kurį yra patariama patikėti profesionalams, gebantiems nuo A iki Z pasirūpinti pirkėjo siuntos pristatymu. Tokiu būdu e. parduotuvė sutaupo laiko ir jėgų, visą savo dėmesį bei energiją galima sukoncentruoti į prekybą", – pažymi ekspertas.
Pasirinkimų gausa ir aukšta pristatymo kokybė
Pašnekovas pratęsia, kad norint užtikrinti sklandų siuntų pristatymą, kuris žengtų koja kojon su klestinčiu e. komercijos verslu, pardavėjai turėtų laikytis keleto svarbių taisyklių.
„Kaip ir mokėjimo būdų atveju, taip ir kalbant apie pristatymą, e. parduotuvės turėtų pasiūlyti kuo platesnį pasirinkimą. Todėl yra rekomenduojama bendradarbiauti ne su viena, o su keliomis siuntų pristatymo bendrovėmis. Tai leidžia užtikrinti, kad klientas galės gerokai lanksčiau rinktis jam tinkamiausią paštomatą ar norimos įmonės kurjerį.
Vis dėlto kiekybė nėra lygu kokybei, todėl rinkitės tik tuos partnerius, kurie galės laiku, greitai ir patogiai pristatyti jūsų suruoštas prekes. Pavyzdžiui, šios įmonės turėtų pasiūlyti ne tik išplėtotą paštomatų tinklą, bet ir galimybę klientams sekti siuntą realiu laiku bei, prireikus, kurjerio pristatomą produktą sparčiai nukreipti į arčiausiai pirkėjo esantį paštomatą", – sako „DPD Lietuva" atstovas.
Apsipirkimo patirtis su pristatymu nesibaigia
Kalbėdamas apie prekių pristatymo svarbą, G. Bilevičius akcentuoja ir kitą, su juo susijusį, aspektą – siuntų grąžinimą. Pasak jo, e. prekybos įmonės privalo suprasti, kad tai – itin reikšmingas jų verslo elementas.
„E. parduotuvių klientai jau yra įpratę prie geros apsipirkimo patirties, kuri dažnai nesibaigia net ir gavus prekę, o augant e. komercijos mastams, su produktų siuntimu atgal susidurs vis daugiau žmonių. Todėl internetinės prekybos verslai turėtų pasirūpinti, jog jų prekių grąžinimo sąlygos ir tvarka būtų aiški ir nurodyta pastebimoje puslapio vietoje, o pačios procedūros – nesudėtingos bei taupančios klientų laiką. Galiausiai itin svarbu pasiūlyti ir nemokamą grąžinimą, nes tai pirkėjams suteikia daugiau pasitikėjimo, skatina jų lojalumą", – pabrėžia ekspertas.