Istorija apie loterijoje laimėtus milijonus į kino teatrus Lietuvoje rudenį pritraukė rekordinį žiūrovų skaičių. Režisieriaus Tado Vidmanto sukurta komedija „Trys milijonai eurų“ tapo pačiu populiariausiu 2017 metų filmu, taip įrodydama, kad lietuviai labai nori pamatyti, kaip gyvenimą pakeičia loterijoje laimėta didelė pinigų suma. Lietuvoje loterijas organizuojančios bendrovės „Olifėja“ rinkodaros skyriaus vadovas Egidijus Sys nesistebi, kad intriguojančio siužeto komedija Lietuvoje sulaukė didelio populiarumo.
Pasak E. Sys, seniau reklaminiams klipams buvo naudojamas didelių ir staigių permainų motyvas. „Dabar, rengdami kiekvieną reklaminę kampaniją, visada vadovaujamės Atsakingo žaidimo praktikos kodeksu, kad reklama atitiktų loterijos komunikacijos gaires“, – pažymi „Olifėjos“ atstovas. Būtent šis kodeksas, kuris yra parengtas remiantis ir Lietuvos loterijų įstatymu, apibrėžia „Olifėjos“ komunikacijos ribas ir leidžia pritaikyti geriausias Europos loterijų praktikas. Atsakingo žaidimo kodeksas padeda bendrovei siekti tikslo – suteikti kokybišką pramogą, kad žaidėjai, dalyvaudami loterijoje, mėgautųsi žaidimu, gerai leistų laiką ir džiaugtųsi prizais.
E. Sys teigimu, reklamų kūrėjai siekia, kad žiūrovai, išvydę loterijų reklamas, gautų gerų emocijų, būtų įkvėpti laimėjimų džiaugsmui ir kartu išsyk suprastų „Olifėjos“ pasiūlymų esmę. Tokia reklamos kūrybos linija yra išlaikoma jau 25 metus.
Pirmasis personažas buvo ne žmogus
„Olifėjos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Donatas Kazlauskas prisimena pirmąjį bendrovės organizuojamų loterijų personažą – animuotą hipopotamą, kuris buvo sportiškas loterijos „Jėga“ simbolis. „Pasirinkome šį gyvūną, nes jis yra stiprus, žaismingas, įsimintinas. Taip pat norėjome parodyti, kad šis talismanas yra neabejingas sportui – juk „Olifėja“ nuo pat pradžios yra pagrindinė Lietuvos tautinio olimpinio judėjimo rėmėja“, – pabrėžia D. Kazlauskas.
Remdama Lietuvos sportą „Olifėja“ gali pagrįstai didžiuotis olimpiečių pergalėmis. Todėl reklaminiuose klipuose yra ne kartą blykstelėjusios nugalėtojų džiaugsmo akimirkos: nuo disko metiko Romo Ubarto iki nacionalinės vyrų krepšinio rinktinės.
Žiūrovams taip pat įsiminė ir reklamos klipai su Kostu Smoriginu. Žinomas aktorius vaidino kaimo ir miesto gyventoją, kurio savaitės pilkumą nuspalvina sekmadieniais per televiziją rodomas „Teleloto“ žaidimas. Viena reklama skelbė: „Sekmadienio pramoga visai šeimai“, o kita ragino: „Gana žiūrėti, kaip laimi kiti. Laimėk pats!“ – ir purvinas miesto šiukšliavežio vairuotojas staiga tapdavo galantišku džentelmenu prie senovinio automobilio vairo, kuris su šeima išrūkdavo tolyn iš ankšto daugiabučių kiemo.
Smagus netikėtumo efektas ir šiek tiek humoro
Kad netikėta vieno žmogaus sėkmė gali atimti žadą aplinkiniams, puikiai iliustravo kita, kiek dramatiško siužeto „Teleloto“ reklama. Joje mergina atstumia vaikiną, atvykusį pas ją dviračiu, o tada pasirenka partnerį, kuris turi automobilį. Tačiau pagrindinis reklamos herojus nenuleidžia rankų – jis nusiperka „Teleloto“ bilietą ir kitą kartą pro įskaudinusios merginos namus signalizuodamas pravažiuoja nauju kabrioletu ir su nauja drauge.
Pasak E. Sys, netikėti ir humoru sustiprinti siužetų posūkiai visada buvo išskirtinis „Olifėjos“ loterijų reklamų bruožas. „Apskritai, pramogą suteikiantis netikėtumo efektas yra kiekvienos loterijos esmė“, – mano E. Sys.
O reklamose naudojami humoro elementai pramogos nuotaiką dar labiau pagyvina. Pavyzdžiui, „Eurojackpot“ reklamos klipų kūrėjai trumpais siužetais atskleidžia, kokių netikėtų rūpesčių kyla gausybę pinigų laimėjusiam personažui, „Vikinglotto“ akcentuoja džiaugsmą laimėjus Aukso puodą, o „Teleloto“ prieš šventes savo reklamoje parodo, kad loterijos prizų sąrašas yra gerokai ilgesnis už paties Kalėdų senelio.
Naujas herojus padeda nepasiklysti tarp prizų
E. Sys sako, kad kiekviena loterija turi savo emociją ir tikslinę auditoriją, tad reklamos skiriasi savo charakteriu, personažais ir nuotaika. „Antai mūsų reklamose atsispindi, kad „Teleloto“ yra draugiška ir šilta. Tad naujajame šių metų sezone pristatėme „Teleloto“ herojų Dalių, kuris gali būti kiekvieno žmogaus draugas. Jis uoliai padeda mūsų žaidėjams susiorientuoti prizų begalybėje. Juk vien per kalėdinius žaidimus bus išdalinta 5000 prizų, 30 visureigių, kažkam atiteks ir puikiai įrengtas butas Vilniaus centre“, – dėsto pašnekovas. Anot jo, kiekviena loterijos reklaminė kampanija neapsiriboja vien TV ar radijo klipu – viskas persikelia į televizijos laidas. Laidų režisieriai ir prodiuseriai stengiasi, kad televizijos ekrane būtų perteikta unikali emocija ir įsimintina žinutė.
Loterijų organizatoriai taip pat stengiasi, kad žaidėjai gautų kuo daugiau informacijos apie prizus. Todėl loterijos puslapyje internete galima rasti visą informaciją apie prizų fonde esančius automobilius, kitus daiktinius prizus ar butą Vilniuje, kurį šių metų šventiniams „Teleloto“ žaidimams įrengė profesionali interjero dizainerė.
„Kiekvieną savaitę siūlome įspūdingas, milijonus eurų siekiančias, sumas „Vikinglotto“ ir „Eurojackpot“ loterijose, o „Teleloto“ žaidėjai gali laimėti ne tik Aukso puodą, bet ir dešimtis automobilių bei tūkstančius daiktinių prizų“, – priduria bendrovės rinkodaros skyriaus vadovas E. Sys.
„Olifėjos“ atstovo teigimu, loterijos reklamų efektyvumą išmatuoti paprasta. „Juk kiekvieną savaitę mes tiksliai žinome, kiek bilietų įsigijo žaidėjai, todėl galime nustatyti, ar reklama iš tiesų suveikė ir komandos sprendimai pasiteisino“, – dėsto E. Sys.
Šiemet „Olifėjos“ pastangos buvo įvertintos „Password 2017” apdovanojimuose – už „Vikinglotto“ reklamos kampaniją bendrovė pelnė apdovanojimą kategorijoje „Efektyviausia prekės ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija”. E. Sys pripažįsta, kad sėkmė rinkodaros apdovanojimuose patraukė užsienio partnerių dėmesį ir tapo tema pokalbiams bei diskusijoms su tarptautiniais rinkos ekspertais.
Užsakymo nr.: PT_76689695