„Žaidimo idėją į Lietuvą atvežusi amerikiečių kompanija tikriausiai nesitikėjo, kad jis bus toks populiarus ir ilgaamžis. Juk panašūs projektai Naujojoje Zelandijoje ar Belgijoje gyvavo palyginti trumpai ir seniai nukeliavo į užmarštį. O Lietuvoje „Teleloto“ žengia koja kojon su laiko dvasia, nuolat atsinaujina ir nustebina – yra pati populiariausia loterija. Visa tai yra daugybės profesionalų nuoseklaus darbo rezultatas“, – apibendrina „Olifėjos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Donatas Kazlauskas.
Projekto sėkmė – unikali
„Teleloto“ laidos režisierius Audrius Giržadas sako, kad televizijos šou sėkmė susideda iš daugybės elementų, kuriuos į visumą supina darnus komandinis darbas. Loterijos organizatorių ir televizijos šou kūrėjų darbo rezultatu žiūrovai mėgaujasi kiekvieną sekmadienį – laidos filmavimas prasideda ryte, o vakare visa Lietuva jau gali matyti, kaip „Teleloto“ žaidėjams sekėsi spėlioti spalvas, derėtis su laidos vedėjais dėl įspūdingų pinigų sumų ir laimėti automobilius.
D. Kazlauskas sako, kad nuolatinis dėmesys inovacijoms ir gebėjimas pasaulines praktikas pritaikyti Lietuvos rinkoje yra vienas iš bendrovės sėkmės raktų. „Nuolat bendraujame su kolegomis užsienyje, dalyvaujame kongresuose ir seminaruose, keičiamės patirtimi ir atradimais. Loterijų organizatoriai visose šalyse pripažįsta, jog, norint išlikti įdomiems, reikia nuolat stebinti žaidėjus bei žiūrovus, išmanyti pramogų tendencijas ir net numatyti ateitį“, – teigia D. Kazlauskas. Bendrovė „Olifėja“ yra ilgametė Europos loterijų asociacijos ir Pasaulio loterijų asociacijos narė.
Į darbą kibo su entuziazmu
A. Giržadas šypsosi prisiminęs, kokį didelį lietuvių entuziazmą sukėlė amerikiečių pasiūlymas kurti TV šou Lietuvoje. „Sumanymui įgyvendinti turėjome labai mažai laiko, tačiau kibome į darbą iš visų jėgų. Generalinę repeticiją amerikiečiai suplanavo per šventes ir tik po to suprato, kad mūsų komanda dirbo tada, kai visi aplink ilsėjosi. Jie pripirko krūvą įvairių skanėstų, ilgai atsiprašinėjo ir stebėjosi, kad lietuviai yra tokie darbštūs, pareigingi ir atkaklūs“, – „Teleloto“ pradžią prisimena A. Giržadas, skaičiuodamas, kad iki šiol TV šou studija buvo radikaliai pakeista ir atnaujinta keturis kartus, o smulkūs pokyčiai vyksta nuolat – patobulinamos dekoracijos, pakeičiami studijoje stovintys automobiliai, pastatoma padabinta Kalėdų eglė ir t.t. Todėl studija nuolat švyti ryškiomis spalvomis ir atspindi džiugias žaidėjų emocijas.
Kad kiekvienas žaidimas vyktų sklandžiai, TV studijoje Vilniuje triūsia maždaug 20 žmonių komanda, kuri dar prieš atvykstant žaidėjams patikrina ir suderina techninę įrangą, apšvietimą, grimuoja šou vedėjus.
O apskritai darnų loterijos organizavimą užtikrina maždaug šimtas profesionalų – pradedant duomenų apdorojimu, reklamos pranešimų transliacijomis ir baigiant pagalba žaidėjams, kurie į sostinę atvyksta iš visos Lietuvos.
Būti vedėju – didelis iššūkis
Šį sezoną „Teleloto“ studijoje šeimininkauja dvi vedėjų poros: Indrė Stonkuvienė ir Gintas Vaičikauskas, Ieva Stasiulevičiūtė ir Tadas Rimgaila.
Pasak režisieriaus A. Giržado, būti dinamiškos laidos vedėju – didelis iššūkis. „Vedėjų asmenybės turi didelę įtaką šou populiarumui. Per kiekvieną filmavimą jiems tenka kalbinti nepažįstamus, labai skirtingus ir įvairius žmones. Todėl vedėjas turi būti labai komunikabilus ir empatiškas, akimirksniu suprantantis kito žmogaus būseną. Juk vienas dalyvis būna susijaudinęs ir jį reikia nuraminti, o kitas jaučiasi sutrikęs – jį dera padrąsinti. Trumpi ir smagūs pokalbiai, švelnus, saikingas humoras ir draugiškas bendravimas kuria šiltą žaidimo atmosferą“, – dėsto A. Giržadas.
Televizijos profesionalas pastebi, kad lietuviai laisvėja ir vis dažniau atvirai reiškia emocijas, kurios užplūsta po laimėjimų. „Žinoma, prie to prisidedame ir mes, paaiškindami ir padrąsindami, kad pergalės džiaugsmo neverta tramdyti. Galbūt todėl prieš kameras šiandien „Teleloto“ žaidėjai elgiasi kur kas laisviau negu prieš 15 ar 20 metų“, – pažymi „Teleloto“ režisierius.
Nuo žaidimo idėjos iki įgyvendinimo įveikia ilgą kelią
A. Giržadas pripažįsta, kad visada ieško naujų minčių ir idėjų, stebi užsienio kolegų darbą. „Būdamas užsienyje, įsijungiu televizorių viešbutyje ir iškart atkreipiu dėmesį į laidų formatus, vedėjų darbą, dekoracijas. Už kiekvienos stebinančios naujovės televizijoje slypi didelis įdirbis, aptarimai, testavimai“, – sako laidos režisierius.
„Olifėjos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Donatas Kazlauskas pažymi, kad loterijų rengėjams tenka numatyti kelis žingsnius į priekį, pavyzdžiui, iš anksto atrinkti, kokių prizų labiausiai norėtų žaidėjai Kalėdų ir Naujųjų metų laikotarpiu. Galvą tenka pasukti ir dėl žaidimų bei atrakcijų, kurios vyksta TV studijoje.
„Gauname laiškų, kuriuose žiūrovai siūlo savo sugalvotus žaidimus, tačiau dažnai idėjos lieka idėjomis. Nors žaidimas studijoje atrodo lengvai suprantamas ir paprastas, tačiau jis turi atitikti tam tikrą logiką, griežtus reikalavimus ir standartus“, – priduria D. Kazlauskas. Per „Teleloto“ istoriją būta įvairių žaidimų, o ištikimiausi žiūrovai pamena, kad pirmaisiais šou transliacijos metais tekdavo atspėti, kokio garsaus žmogaus veidas paslėptas virtualioje dėlionėje. Tada šie galvosūkiai buvo didelė TV inovacija, nes vaizdą ekrane valdė kompiuteris.
Dabar laidos kūrėjai stengiasi, kad televizijos žiūrovai kartu su žaidėjais patirtų intrigą ir džiugias emocijas, mėgintų paspėlioti, kurioje dovanėlėje ant Kalėdų eglės paslėptas automobilis, kokios spalvos kamuoliukas iškris „Sėkmės spalvos“ žaidime ir ant kokio langelio žaidėją nukels kauliukas „Laimės laiptuose“.
„Mums labai svarbu, kad „Teleloto“ būtų šiuolaikiška, interaktyvi ir technologiškai pažangi loterija. Todėl suteikiame vis daugiau galimybių žaidėjams žaisti ir laimėti ne tik studijoje, bet ir namuose. Daiktiniai prizai iškeliauja žaidėjams į namus, taip pat, jeigu automobilio nelaimi TV studijos žaidėjas, tam tikrų žaidimų metu prizas keliauja pas žiūrovus, šou stebinčius per televiziją“, – apibendrina D. Kazlauskas. Be to, prizai loterijos laimėtojus šiandien pasiekia daug patogiau – pakanka laimėjimą užregistruoti telefonu ir prizą nurodytu adresu atgabena kurjeris. Anksčiau prizus žaidėjai turėdavo atsiimti vienoje iš penkių loterijos atstovybių.
Vienas iš „Olifėjos“ vadovų D. Kazlauskas džiaugiasi, kad lietuviai prieš daugelį metų sugebėjo sėkmingai įgyvendinti amerikiečių sumanymą ir jį ištobulinti taip, kad šiandien tarptautinėje erdvėje lietuviškasis „Teleloto“ laikomas pavyzdiniu projektu, išpildančiu loterijos dalyvių lūkesčius ir suteikiantis smagią pramogą.
Užsakymo nr.: PT_76757385