Pasak vieno iš „Turing College“ bendraįkūrėjo Luko Kaminskio, startuolio programos efektyvumą lemia trys elementai: asmeninis mokymosi tempas (self-paced), mokymasis vienas iš kito (peer-to-peer) ir bendrieji gebėjimai (soft-skills).
Parengia realioms užduotims
„Programą kuriame matydami technologijų rinkos poreikį turėti daugiau IT specialistų, pasiruošusių greičiau įsilieti į darbo rinką ir dabartinės švietimo sistemos trūkumus, kurie neatliepia tokio poreikio. Universitetinė sistema suteikia daugiau teorines žinias, o norint progresuoti IT – kritiškai svarbu yra būtent praktinė mokymosi dalis, tokia, kaip projektų kūrimas, darbas komandoje ir kiti elementai“, – sako vienas iš švietimo startuolio įkūrėjų L. Kaminskis.
Šių metų „Turing College“ programa yra skirta rinkoje itin paklausiems duomenų mokslo specialistams. Techninę duomenų mokslo programą nuosekliai ruošia IT rinkos specialistai, kurių komandai vadovauja Dovydas Čeilutka, Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos prezidentas, VINTED mašininio mokymosi komandos vadovas ir „Tribe of AI“ įkūrėjas.
Tuo tarpu, mokymosi metodologiją kuria Giedrius Žebrauskas, iki tol dirbęs su tarptautiniais startuoliais („Westudysmart“), kūręs edukacinę platformą „Eduka“ ir kt.
G. Žebrausko teigimu, „Turing College“ mokymosi metodologija rinkoje išsiskiria keliais esminiais elementais: ji leidžia progresuoti savo tempu, yra paremta mokymusi vienas iš kito ir vysto vadinamuosius „minkštuosius įgūdžius“. Kitaip tariant, leidžia simuliuoti technologijų industrijos darbo procesus ir įgyti reikiamus praktinius įgūdžius karjeros startui ar keičiant karjeros kryptį.
Asmeninis mokymosi tempas
„Turing College“ suteikia lankstumo renkantis programos trukmę. Jei dalyvis yra labiau pažengęs ar motyvuotas, mokymosi platforma jam leidžia progresuoti savo tempu, nereikia taikytis prie kitų. Rekomendacinės programų trukmės – 6 arba 9 mėnesiai.
„Mums svarbu, kad programos dalyviai išmoktų planuoti savo darbą, numatyti prioritetus. Tai yra būtina sėkmingai tolimesnei karjerai. Pas mus asmeniniam tempui sudarytos tinkamos sąlygos – nes čia nėra jokio nustatyto paskaitų grafiko ar dėstytojų, mokymasis daugiausia paremtas darbu su projektais ir bendradarbiavimu su kitais dalyviais“, – sakė „Turing College“ edukacijos vadovas G. Žebrauskas.
Pasak jo, tai reiškia, jeigu dalyvis nori pasinerti į programą ir ją užbaigti per 4 mėn., jis turi tam visas sąlygas. Kita vertus, jeigu nori skirti daugiau dėmesio, įsigilinti į kažkokias užduotis daugiau arba mokytis tik dalį dienos, vakarais – taip pat yra sąlygos, nes visa programa yra pasiekiama prisijungus nuotoliniu būdu prie platformos.
Mokymasis vienas iš kito – efektyviausias
Pasak G. Žebrausko, egzistuoja keli mokymosi lygiai: bazinis, kai gautą informaciją išmokstama atkartoti; antras, kai ją mokama panaudoti; trečias – kai jau gebama paaiškinti kitiems.
„Pirmi du lygiai labiausiai paplitę tradiciniame švietime. Tuo tarpu mūsų metodologija remiasi būtent trečiuoju – kai gautą informaciją gebama paaiškinti taip, kad suprastų kiti. Mokantis vieniems iš kitų (peer-to-peer), pastebimi anksčiau nematyti niuansai, labiau įsigilinama į esmę“, – pastebi G. Žebrauskas.
Vertina vieni kitus
„Turing College“ mokymasis vienas iš kito vyksta nuotolinėje platformoje, kuri leidžia programos dalyviams tikrinti vieni kitų užduotis (peer-reviews), užtikrina grįžtamąjį ryšį.
„Tokios peržiūros pas mus yra esminė mokymosi dalis – tam, kad progresuotum, turi ir pats atlikti projektus, ir peržiūrėti kitų kuriamus projektus, juos kritiškai vertinti. Tai reiškia, kad kiekvienas dalyvis yra ir vertintojas, ir vertinamasis“, – sakė mokymų vadovas.
Tokioms peržiūroms programa automatizuotai parenka laisvus ir tinkamus pagal kvalifikaciją kolegas. Taip pat, siekiant užtikrinti vertinimo objektyvumą ir kokybišką pagalbą, į šį procesą įsitrauks ir IT industrijos specialistai, kurie padės sudėtingesniais klausimais.
„Šis peržiūrų modelis svarbus ne tik dėl to, kad duoda geresnį mokymosi efektą. Jis taip pat parengia mūsų programos dalyvius realiam darbui, kodo peržiūroms ir ilgainiui padeda tapti tikrais komandos vadovais įmonėse“, – pastebi L. Kaminskis.
Svarbu ne tik žinios bet ir „minkštieji“ gebėjimai
Profesinės specializuotos žinios duomenų moksle itin svarbu, tačiau ne mažiau reikalingi yra bendrieji gebėjimai. Tai yra ir mokėjimas dirbti komandoje, bendrauti ir komunikuoti, spręsti problemas, pozityvus požiūris ir tinkamas požiūris į klaidas.
„Mes dirbame taip, kad programos dalyviai ne tik plėstų profesines žinias, bet ir savo gebėjimus. Šiuolaikiniam darbdaviui svarbu ne tik tai, kad būtum geras specialistas – jie laukia žmonių, kurie moka valdyti savo darbus, ieškoti sprendimų ir gerai dirba komandoje. Būtent dėl to mūsų programos absolventai bus itin laukiami darbuotojai technologijų bendrovėse“, – finalizavo L. Kaminskis.
Šiemet į duomenų mokslo programą IT švietimo startuolis iš visų kandidatų atsirinks iki 30 dalyvių. Kandidatų atrankoje, kurią sudarys praktinės užduotys ir dalykinis pokalbis, bus vertinamos ne IT žinios, o stojančiųjų asmeninės savybės, motyvacija ir profesinio augimo potencialas. Atrankoje dalyvauja ir būsimieji darbdaviai.
Būsimieji aukšto lygio duomenų specialistai gali rinktis mokymosi programą, pagal savo tempą. Mokymų pabaiga čia siejama ne su baigiamojo darbo gynimu ar diplomu, o su sėkmingos karjeros pradžia įmonėje.
Apie „Turing College“
„Turing College“ priklauso alternatyvaus aukštojo išsilavinimo ir neformaliojo technologinio ugdymo tinklui „Turing Society“, plėtojamam jau penkerius metus. IT studijas, paremtas Harvardo metodologija, ši bendruomenė jau yra parengusi ir ISM universitetui.
Šio tinklo valdomas kompiuterių mokslo ir verslumo mokyklas „Turing School“, veikiančias nuo 2016 metų, jau baigė per 400 Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos moksleivių. Tuo pačiu vardu frančizės pagrindu švietimo įstaigos taip pat veikia Olandijoje. „Turing College“ siekia tapti pagrindine aukščiausio lygio technologijų specialistų rengimo platforma regione.
Užsakymo nr.: PT_85449163