Iki šiol dešimtys Lietuvos įmonių pasinaudojo verslo finansavimo priemonės „Dizainas LT“ suteikiamomis galimybėmis. Šios priemonės tikslas buvo paskatinti įmones investuoti į gaminių bei paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti pastarųjų patrauklumą, o kartu – ir paklausą bei įmonės produktyvumą.
Išskirtinio dizaino baldų gamybai – „Dizainas LT“ finansavimas
„Dizainas LT“ teikiamomis naudomis pasinaudojo Rumšiškėse įsikūrusi įmonė „A. Jasevičiaus baldai“, kuri įgyvendino projektą „Originalių gaminių dizaino sprendimų sukūrimas UAB A. Jasevičiaus baldai“. Šis projektas leido sukurti naujų ir klientams patrauklių įmonės gaminamų baldų linijų dizaino koncepcijas – trijų unikalių baldų linijų, susidedančių iš stalo ir kėdžių, dizaino sprendimus, kurie atspindi naujausias baldų dizaino tendencijas. Iš projektui įgyvendinti reikalingų beveik 50 tūkst. eurų net 60 proc. finansuota ES lėšomis.
„Naujo dizaino modelius kuriame nuolatos, nes kitaip įmonė negalėtų judėti į priekį. Taigi, sužinojus apie šią priemonę, nepasinaudoti ja net nebuvo minčių. Kadangi esame turėję panašios patirties, nieko nelaukdami susisiekėme su dizaino kūryba užsiimančiais partneriais ir pradėjome planuoti tolimesnius žingsnius“, – teigė UAB „A. Jasevičiaus baldai“ direktorius Morenas Jasevičius.
Šiuo metu trečią dešimtį skaičiuojančioje įmonėje dirba 45 darbuotojai. Skirtingų ES finansavimo priemonių galimybėmis nevengiančios pasinaudoti įmonės savininkai teigia, kad tokios galimybės yra vertos įdedamo papildomo darbo, nes investicijos grįžta keleriopai ir leidžia įgyti įvairių konkurencinių pranašumų. Tad įmonė planuoja ir toliau teikti paraiškas į panašaus pobūdžio projektus.
Tolimesnis verslo skatinimas – „Kūrybiniai čekiai COVID-19“
Užsibaigus „Dizainas LT“ darbams, startuos nauja investicijų verslui priemonė „Kūrybiniai čekiai COVID-19“. Šia priemone siekiama paskatinti įmones investuoti į originalių produktų sprendimus – netechnologines inovacijas – kuriančias paslaugas, kurias teikia kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) sektoriuje veikiantys subjektai, tokiu būdu užtikrinant itin reikalingą cirkuliaciją šio sektoriaus viduje, o taip pat skatinant verslą naudoti kūrybines paslaugas ir kurti bei diegti dizaino ir rinkodaros inovacijas.
Pasak Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ES investicijų planavimo skyriaus vedėjos Olgos Celovos, esminis naujos priemonės skirtumas nuo priemonės „Dizainas LT“ – įsipareigojimas bendradarbiauti su KKI sektoriuje veikiančiu subjektu ir tai, kad šia priemone remiamas ne tik netechnologinių inovacijų sukūrimas, bet ir jų diegimas.
„Būtent KKI sektorius yra vienas iš labiausiai nukentėjusių per pastaruosius pandeminius metus. Remiantis atlikta įmonių apyvartos 2020 metų analize, KKI sektorius yra trečioje vietoje, vertinant pagal negautas pajamas. Skaičiuojama, kad dėl karantino ir ekstremaliosios situacijos paskelbimo meninės, pramoginės ir poilsio organizavimo veiklos pardavimai krito apie 21 proc. Kūrybinių industrijų paslaugos ypač reikalingos verslams, tačiau, kylant ekonominiais iššūkiams, netechnologinėms inovacijoms – rinkodaros, dizaino, įvaizdžio kūrimo, komunikacijos paslaugoms yra taupoma“, – informacija dalinosi O. Celova.
Anot jos, šia priemone siekiama paskatinti bet kuriame sektoriuje veikiančias įmones investuoti į originalių produktų sprendimų, susijusių su KKI teikiamomis paslaugomis, atsiradimą. Tai leistų užtikrinti ypač reikalingą kaitą KKI sektoriaus viduje ir tvirtesnį pastarojo sektoriaus ryšį su kitokio pobūdžio verslais, kurie gautų paskatą naudoti kūrybines paslaugas ir kurti bei diegti dizaino ir rinkodaros inovacijas.
Daugiau informacijos apie galimybes teikti paraiškas pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamą priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ – jau netrukus. Aktualią informaciją galite sekti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir ES investicijų svetainėse.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ekonomikos ir inovacijų ministerija, jos skelbimas bendrai finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
Užsakymo nr.: PT_86548703