„Fantazijos.lt" įkūrėjas ir vadovas Povilas Klusaitis sako, kad erotinis advento kalendorius „Nenustok žaisti“ tapo tikru fenomenu – kiekvienais metais parduodami vis didesni kiekiai, o klientai pradeda rezervacijas jau rugpjūtį.

„Advento kalendorius tradiciškai siejamas su švenčių laukimu ir atradimo džiaugsmu. Nusprendėme šią tradiciją praturtinti intymumo elementais. Matome, kad žmonės ieško būdų praskaidrinti tamsų žiemos metą, o mūsų kalendorius tampa savotišku žaidimu, kuris ne tik kaitina kraują, bet ir padeda atrasti naujų potyrių", – šypsosi P.Klusaitis.

Jo teigimu, kalendorius tapo tokiu hitu, kad daugelis jį perka kasmet, todėl kaskart stengiamasi nustebinti naujais atradimais.

Kalėdų laukimas kitaip – erotinis advento kalendorius pretenduoja tapti karščiausia sezono preke

Šių metų prabangus „Fantazijos.lt" advento kalendorius – tai tarsi mažos lobių skrynelės su 24 kruopščiai atrinktais malonumų rakteliais. Kiekviena dovana įpakuota į atskirą dėžutę su dienos numeriu, o bendra produktų vertė beveik trigubai viršija kalendoriaus kainą. Komplekte pridėta ir elegantiška knygelė lietuvių bei anglų kalbomis – joje ne tik aprašyti visi produktai, bet ir pasiūlyti būdai, kaip juos kūrybingai panaudoti.

Nors kalendoriuje esančius žaisliukus galima naudoti ir solo režimu, jis ypač populiarus tarp porų. P.Klusaitis taip pat pastebi, kad toks formatas patrauklus tiems, kurie dar tik žvalgosi erotinių prekių pasaulyje.

„Dažnai pirmą kartą užsukę į parduotuvę klientai pasimeta tarp gausybės pasirinkimų. Kalendorius – puikus būdas pažinti skirtingus produktus neįpareigojančiai ir už itin patrauklią kainą. Tai tarsi degustacijos meniu malonumų pasaulyje", – šypteli P.Klusaitis.

Povilas Klusaitis

Nuo tabu iki rekordinių pardavimų

„Fantazijos.lt" kelias nebuvo rožėmis klotas. Tuo metu, kai pasaulinės kino kompanijos investavo milijonus į erotinę dramą „Nimfomanė", kai Niujorke atsidarė didžiausias pasaulyje sekso žaislų prekybos centras, o tarp pirštų jau nekantriai sklaidė „50 pilkų atspalvių" romanų puslapiai, Lietuvoje situacija buvo kardinaliai priešinga. P.Klusaitis prisimena, kad „Fantazijos.lt" veiklos pradžioje, 2009-aisiais, prieš nosį užsidarydavo absoliučiai visos verslo durys.

„Erotinės prekės tuomet buvo tabu, buvome įtartini, mums vis kartojo „ne". Tačiau šiandien situacija kardinaliai pasikeitusi – įmonė sulaukia kasdienių pasiūlymų bendradarbiauti, o prekės ženklas tapo patikimu rinkos lyderiu", – sako P.Klusaitis.

Per penkiolika metų įmonės asortimentas išaugo iki įspūdingo skaičiaus – 7000 prekių. „Dažnai išgirstame klausimą – ar tikrai reikia tiek daug skirtingų produktų? Bet juk ir mes patys esame skirtingi: kas vienam sukelia virpulį, kitam gali būti visai neįdomu. Nėra vienos stebuklingos formulės malonumui – kiekvienas atrandame savo receptą", – sako P. Klusaitis.

„Fantazijos.lt" aktyviai seka pasaulines tendencijas, nuolat dalyvauja tarptautinėse parodose, bendradarbiauja su didžiausiais gamintojais, todėl visos naujovės Lietuvą pasiekia taip pat greitai, kaip ir kitas išsivysčiusias šalis. Pasak P.Klusaičio, technologijos taip pat padeda į sekso prekes įnešti žaismingumo elementą – tai padrąsina vis daugiau žmonių atrasti naujas intymumo spalvas.

Lietuvių vaizduotę labiausiai virpina vibratoriai – jie ilgus metus išlieka perkamiausia „Fantazijos.lt" prekių kategorija.Tačiau šiandieniniai modeliai toli gražu neprimena stereotipinių įsivaizdavimų.

„Populiariausi gaminiai – tai tarsi meno kūriniai: nedideli, žaismingi, išskirtinio dizaino žaisliukai, kuriuos galėtum drąsiai palikti ant naktinio stalelio. Džiugina ir tai, kad tautiečiai vis dažniau renkasi aukščiausios kokybės gaminius. Tai rodo, kad lietuviai pradeda vertinti kokybišką intymų laiką ir nebijo į jį investuoti", – paaiškina verslininkas.

Lietuvių požiūris į intymumą keičiasi

Visuomenės branda intymumo temoje ryškėja ne tik per augančius pardavimus, bet ir per kintantį viešąjį diskursą. Praėjusią savaitę sostinėje įvykęs pirmasis Lietuvoje erotikos festivalis tapo savotišku lūžio tašku – tūkstančiai lankytojų ir viršyti organizatorių lūkesčiai parodė, kad lietuviai pagaliau pasiruošę atvirai kalbėti apie malonumus.

„Prieš penkiolika metų tokį renginį būtų lydėjęs skandalas, o šiandien jis sulaukė ne tik susidomėjimo, bet ir palaikymo," – pastebi P. Klusaitis.

Visgi, anot jo, dar yra erdvės augti, ypač edukacijos srityje. Įmonės neseniai atliktas tyrimas atskleidė ypač jautrią vietą – tėvai savo gebėjimą kalbėtis su vaikais apie seksualumą vertina vos 5 balais iš 10. „Paradoksalu – mes puikiai suprantame, kad matematikos neįmanoma išmokti iš nuogirdų ar interneto, tačiau lytinio švietimo srityje vis dar pasikliaujame vadinamaisiais gatvės universitetais," – svarsto verslininkas.

Kita vertus, Lietuva šioje srityje jau lenkia kaimynines šalis. Kai „Fantazijos" prieš tris mėnesius atidarė pirmąją fizinę parduotuvę Rygoje, susidūrė su tokiais pat iššūkiais, kokius Lietuva jau įveikė prieš dešimtmetį – pavyzdžiui, Latvijoje negavo leidimo vaizduoti savo logotipo su dviem boružėmis. „Tai rodo, kad mūsų visuomenė sparčiau vejasi Vakarų Europą, kur seksualumas ir intymumas yra natūrali gyvenimo dalis," – sako P. Klusaitis.

Verslininkas pastebi ir sezoninį lietuvių elgesio pokytį – per šventes ir atostogų metu žmonės tampa gerokai drąsesni ir atviresni eksperimentams. „Džiugina tai, kad intymumas nebėra tabu tema. Jei anksčiau žmonės gėdydavosi net užeiti į parduotuvę, šiandien jie drąsiai dalinasi patirtimis ir rekomendacijomis," – pasakoja P. Klusaitis. „Kuo daugiau bus tokio natūralaus, atviro požiūrio į intymumą, tuo sveikesnė ir laimingesnė bus mūsų visuomenė."