„Jau kelerius metus šalies savivaldybėms pristatome komunalinių paslaugų sąskaitų administravimo paslaugą: viename laiške siunčiant visų tiekėjų popierines sąskaitas bei jas pateikiant mūsų mokėjimų platformoje „Viena sąskaita". Tokio sprendimo diegimas savivaldybėse taupo biudžeto lėšų, nes stipriai mažina siunčiamų laiškų kiekį. Be to, patogus sąskaitų apmokėjimo būdas internetu ir pačius gyventojus paskatina atsisakyti popierinių sąskaitų.
Kauno savivaldybė susilaukia gerų vertinimų iš miestiečių
Kaune „Viena sąskaita" sąskaitų administravimo paslauga buvo įdiegta dar 2019 m., tuomet savivaldybė gyventojams išsiųsdavo per 230 tūkstančių atskirų popierinių sąskaitų. Šiemet šis skaičius sumažėjo daugiau nei trigubai: išsiunčiama 67 tūkstančiai laiškų. Bendrovių „Kauno energija", „Kauno butų ūkis", „Kauno švara", „Kauno vandenys" vienu adresu teikiamų paslaugų sąskaitos pristatomos viename voke arba vienoje interneto mokesčių platformoje „Viena sąskaita".
Kauno miesto savivaldybės administracijos vyresniojo patarėjo Prano Rakausko teigimu, naudotis „Viena sąskaita" teikiama sąskaitų administravimo paslauga paskatino noras mažinti resursus ir palengvinti sąskaitų apmokėjimo procesą vartotojams: „Vieno mokėjimo pranešimo kanalo turėjimas leidžia suteikti geresnės kokybės paslaugą vartotojui, tai augina vartotojų pasitikėjimą. Gauname tikrai nemažai teigiamų reakcijų iš žmonių: gyventojus džiugina, kad visi mokėjimo pranešimai juos pasiekia vienu kartu, nereikia laukti ir sekti, kada bus atsiųsti likusieji. Gerų vertinimų gauna ir galimybė viską apmokėti vienu pavedimu. Tai iki minimumo sumažina klaidų riziką, kai lieka neapmokėtų sąskaitų dėl elementaraus užmaršumo. Be to, atliekant bendrą mokėjimą patogiau stebėti asmeninį biudžetą bei kiekvieno namų ūkio mėnesio išlaidas".
Pasak P. Rakausko, bendrovė „Viena sąskaita" specializuojasi būtent šioje srityje, turi įdiegtą ir veikiantį sprendimą. Kauno miesto savivaldybės atstovas ragina ir kitas savivaldybes pasekti jų pavyzdžiu.
„Norint konsoliduoti savivaldybės įmonių mokėjimo pranešimus, juos pateikti vienu kanalu ir surinkti įmokas vienu mokėjimu yra dvi galimybės. Pirmoji – turėti tam reikalingas kompetencijas savivaldybės įmonių viduje, bet tai nėra racionalu, nes ši funkcija vykdoma vos kelias dienas per mėnesį, o likusį laiką tokios kompetencijos būtų neaprūpintos veikla. Būtent dėl to pasirinkome antrąjį kelią – naudotis išorės partnerių sukaupta kompetencija" , – sako jis.
Alytuje idėja apjungti sąskaitas kilo merui
Šių metų rugsėjo mėnesį Kauno pavyzdžiu pasekė ir Alytus: miesto komunalinių paslaugų tiekėjai sudarė sutartį su viešojo pirkimo laimėtoju „Viena sąskaita" ir nuo šiol alytiškiai už Alytaus miesto įmonių „Alytaus šilumos tinklai", „Dzūkijos vandenys" ir „Alytaus regiono atliekų tvarkymo centras" paslaugas sąskaitas gauna kartu, viename voke, ir internete, mokėjimų platformoje „Viena sąskaita".
Rugsėjį, iki pradedant siųsti visas sąskaitas viename voke, buvo išsiunčiamas 62 tūkstančiai laiškų. Sąskaitas apjungus į vieną voką, šis skaičius sumažėjo dvigubai, o praėjus vos trims mėnesiams, šis kiekis sumažėjo iki 21 tūkstančio, dalis gyventojų pakeitė buvusius įpročius ir pradėjo sąskaitas apmokėti internetu.
„Idėja apjungti Alytaus miesto komunalinių įmonių klientų aptarnavimo procesus kilo miesto merui – Nerijui Cesiuliui, jis pasiūlė bendrovėms susivienyti ir steigti bendrą klientų aptarnavimo centrą – viskas dėl patogumo vartotojams. Pasisėmę kitų miestų patirties, supratome, jog galime ne tik sukurti bendrą klientų aptarnavimo centrą, bet ir sąskaitas siųsti viename voke", – pasakoja Kristina Pivarauskienė, UAB „Alytaus šilumos tinklai" komercijos direktorė, projekto „Mano Alytus" koordinatorė.
Pasak jos, didžiausios tokio sprendimo naudos – pastovus popierinių sąskaitų kiekio mažėjimas bei itin maži sąskaitų pristatymo bei įmokų surinkimų kaštai: „Viena sąskaita" sistema yra patogi ir paprasta naudotis klientams, jie džiaugiasi galėdami visų tiekėjų sąskaitas apmokėti vienu paspaudimu, be to, patogumas, greitis ir paprastumas skatina klientus atsisakyti popierinių sąskaitų. Būtina žmonėms mažinti biurokratizmo naštą, atsigręžti į klientą, užtikrinti aptarnavimo kokybę, ypač, kai tai nereikalauja papildomų investicijų, atvirkščiai – leidžia sutaupyti", – teigia K. Pivarauskienė.
Savivaldybėms nebūtina steigti naujo juridinio vieneto
Su sąskaitų apjungimo ir administravimo paslauga „Viena sąskaita" siūlo susipažinti visoms šalies savivaldybėms. Pasak A. Čiuplienės, „Viena sąskaita" generalinės direktorės, savivaldybėms, kurios svarsto taupyti lėšas diegiant patogesnio atsiskaitymo sprendimą, svarbu žinoti kelis dalykus: „Visų pirma, kiekviena paslaugas teikianti įmonė gali vykdyti paslaugos pirkimą atskirai, nebūtina steigti atskiro, visas įmones apjungiančio vieneto. Antra, svarbu suprasti, kad dirbant su „Viena sąskaita", įmonėms nebereikia rūpintis sąskaitų paruošimu, spausdinimu, pristatymu, visu tuo galime pasirūpinti mes, pasiūlydami geresnes spaudos, pristatymo kainas. Trečia, mūsų sprendimas užtikrina, kad daugiau gyventojų atsiskaito laiku: klientams, atsiskaitantiems internetu, siunčiame priminimus, raginimus ir tai lemia, kad vėluojančių mokėjimų skaičius sumažėja nuo 8 iki 3 proc.