Naujas galimybes atverianti erdvė

Tikriausiai kiekvienas esate ragavę mielines bandeles ir bent akies krašteliu matę, kaip dubenyje kyla mielinė tešla. Tik ar kada susimąstėte, kodėl taip yra? Atsakymą tikrai galima rasti ir knygose, ir internete, tačiau kur kas smagiau mieles patyrėti gyvai ir savo akimis pamatyti, kokioje temperatūroje ir kokiame substrate jos išskiria daugiausiai anglies dioksido.

O gal jus labiau domina robotų kovos? Susikurti ir suprogramuoti savo robotą tikrai nėra taip sudėtinga, kaip gali atrodyti to niekada nebandžius. Tą galėtų patvirtinti Telšių STEAM centre besilankantys moksleiviai, pasitelkdami pamokų metu įgytas teorines žinias ir šiuolaikines technologijas įgyvendinantys netikėčiausius projektus ir įdomius eksperimentus.

Telšių regioniniame STEAM atviros prieigos centre nuolatos vykstantys įdomūs bei įtraukiantys formaliojo ugdymo veiklų užsiėmimai suteikia naujų žinių, praktinių įgūdžių ir galimybę kitomis akimis pažvelgti į mokslus.

Centre vykstančios pamokos padeda sudominti ir stiprinti žinias

Šiame STEAM centre Telšių, Mažeikių, Plungės ir Rietavo savivaldybių ugdymo įstaigų mokiniai atlieka bandymus ir eksperimentuoja dviejose laboratorijose – gamtamokslinėje ir mechatronikos. Gamtamokslinėje laboratorijoje analizuojami ir išbandomi įvairūs gamtoje ir gyvuosiuose organizmuose vykstantys biologiniai bei cheminiai procesai, o mechatronikos laboratorija orientuota į įvairias konstravimo veiklas, kuriose mokiniai panaudoja turimas programavimo žinias, gilinasi į fizikinius gamtoje vykstančius procesus.

Centro veiklos padeda mokiniams net pačias sudėtingiaus mokyklos programos temas. Pavyzdžiui, septintokų ne pati mėgstamiausia tema „Teigiamųjų ir neigiamųjų skaičių sudėtis“ STEAM centre pateikiama išties netradiciškai ir labai įdomiai – per žaidimus ir robotiką.

Telšių „Atžalyno“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, matematikos mokytoja metodininkė Virginija Svotienė džiaugiasi galimybe mokinius ugdyti ne tik klasėje, bet ir šiuolaikiniame STEAM centre. Į centro užsiėmimus V. Svotienė pasakoja atsivedusi visus savo ugdomus septintos ir aštuntos klasių mokinius, mat praktinio darbo su robotais dėka mokiniai kur kas lengviau supranta sudėtingą informaciją.

Jai pritaria ir Telšių STEAM atvirosios prieigos centro metodininkė Liana Liubienė. Anot jos, STEAM ugdymo principai, integruotos pamokos, žaidybiniai elementai labai suaktyvina moksleivių mąstymą, o praktiniai užsiėmimai pasitelkiant robotiką yra ne tik būdas sudominti mokinius, bet ir dar vienas efektyvus metodas, padedantis išaiškinti sudėtingos temos taisykles.

„Matematikos pamokų metu moksleiviams dažnai kyla klausimas, kur vienos ar kitos teorinės žinios galėtų būti pritaikomos. Būtent šie metodai ir parodo, kaip matematikos žinias galima pritaikyti realiose gyvenimo situacijose“, – sako L. Liubienė.

Netradicinėje „Teigiamųjų ir neigiamųjų skaičių sudėtis“ pamokoje sudalyvavę moksleiviai neslėpė – tokios pamokos kur kas įdomesnės ir labiau įtraukiančios nei mokyklos suole, tad kalbinti moksleiviai su malonumu žada sugrįžti išbandyti naujų veiklų STEAM centre.

STEAM centrai veikia visoje Lietuvoje

STEAM – tai iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts –kūryba ir Math – matematika. STEAM mokymosi principas skatina edukacijoje apjungti skirtingas disciplinas ir per patyriminius užsiėmimus mokytis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, kūrybos, bei matematikos vienu metu.

Telšių STEAM centras – tik dalis bendro STEAM centrų tinklo visoje Lietuvoje. Praėjusiais metais duris atvėrė 7 regioniniai centrai: Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose, Utenoje. Šiuose centruose įkurtos standartizuotos biologijos–chemijos, fizikos–inžinerijos, robotikos–IT bei specializuotos, kiekvieno regiono poreikius atitinkančios, laboratorijos.

STEAM ugdymo plėtra ir mokymosi aplinkos, skatinančios mokinių kūrybiškumą ir gebėjimą kurti ar pritaikyti technologijas praktikoje, prieinamumas yra skatinami ES fondų finansuojamomis priemonėmis.