Terpė kūrybai virsti gamyba
Būdamas Klaipėdos regiono inovacinės aplinkos skatinimo centru, Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP) aktyviai prisideda kuriant palankias sąlygas startuolių ekosistemai, telkiant regiono inovacijų sistemos „kritinę masę", formuojant bendradarbiavimo ryšius bei klasterius. Užsimezgusios tvirtos partnerystės neša akivaizdžią naudą miestui – būtent jų dėka nuo šio rudens aktyvūs, kūrybingi klaipėdiečiai pagaliau turi beveik 2 tūkst. kv. m erdves pačiame Klaipėdos centre, kuriose galės vystyti savo veiklas. Buvusiame Baltijos laivų statyklos administraciniame pastate duris atveriančios Pilies dirbtuvės – tai socialinė KMTP ir AB „Vakarų laivų gamykla“ iniciatyva, kurią su dideliu entuziazmu sutiko Klaipėdos kūrybinių industrijų atstovai.
Talentai – prie kompiuterių klavišų
KMTP Pilies dirbtuvės, po vienu stogu jau subūrusios kelias dešimtis kūrybinių industrijų atstovų, – tai ne tik galimybė patraukliomis sąlygomis kūrėjams miesto centre įsirengti studiją ar dirbtuves, bet ir įvairių industrijų atstovų bendradarbiavimo katalizatorius. „Sieksime sutelkti spalvingą potencialą įvairiuose projektuose. Norime kurti bendro naudojimo erdves, skirtas naujų gaminių, prototipų kūrimui – jau dabar ieškome finansavimo galimybių rezidentams reikalingos įrangos įsigijimui“, – kalbėjo KMTP Pilies dirbtuvių koordinatorė Solveiga Kurgonaitė.
Ne visos kūrybinių industrijų sritys reiklios infrastruktūrai – kartais norint išgeneruoti vertingų idėjų pakanka kompiuterio, bendraminčių, tinkamo laiko ir vietos. Tai pasakytina apie žaidimų ar kitų kompiuterinių produktų kūrimą – sferą, kurioje KMTP indėlis auginant ir buriant talentus yra išties svarus. Bendradarbiaujant su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija parke jau triskart vyko jaunuosius programuotojus ir kompiuterinės animacijos dailininkus subūręs „LT Game Jam" – didžiausias Baltijos šalyse kompiuterinių bei stalo žaidimų kūrimo renginys. Šiemet jo dalyviai pristatė 11 naujų žaidimų ir jų idėjų, gimusių vos per 48 valandas.
Daugybę vertingo potencialo išlaisvina didžiausios Lietuvoje kūrybinės dirbtuvės „Hacker Games”, šiemet vėl sugrįžusios į pajūrį ir KMTP erdvėse surinkusios per 100 dalyvių. Hakatono metu jaunieji programuotojai, inžinieriai, dizaineriai kūrė programinės, techninės įrangos bei žaidimų produktus. Prie renginio šiemet prisijungė bei realių verslo užduočių dalyviams pateikė 27 investuotojus vienijanti Klaipėdos Laisvoji ekonominė zona.
Kūrybiškumo „vitaminai" – verslumui regione
Kūrybiškumą KMTP pasitelkia ir siekiant suteikti reikiamą paramą pirmuosius žingsnius dar tik žengiančiam verslui. Simuliaciniai žaidimai bei virtualus stimuliatorius – inovatyvūs įrankiai, kurie bus sukurti šiuo metu įgyvendinamo projekto „Pasiruošęs verslui!" (LLI-143 Ready for Business ReforB) rėmuose.
Šiame projekte parkas dalyvauja su penkiomis kitomis Latvijos ir Lietuvos įstaigomis bei organizacijomis. „Pasiruošęs verslui!" nori įkvėpti dalintis savo unikalia patirtimi siekiant abiems šalims naudingos sinergijos, kuriant verslui reikalingus sprendimus. Simuliaciniai žaidimai bei virtualus stimuliatorius pasitarnaus modeliuojant įvairias situacijas bei siekiant verslui išvengti skausmingų klaidų. Tikslinė šio projekto auditorija – įdomių verslo idėjų ir užmojų kurti savo verslą turintys jauni žmonės, o taip pat naujų, ne daugiau nei dvejus metus veikiančių įmonių steigėjai.
Projektą „Pasiruošęs verslui!" (LLI-143 Ready for Business/ ReforB ) finansuoja 2014-2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos programa. Straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už šio straipsnio turinį atsako Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.
www.latlit.eu www.europa.eu #LATLIT
Daugiau informacijos apie projektą: https://www.facebook.com/LLIReforB ir www.reforb.eu.
Užsakymo nr.: PT_75990127