Atvažiuojate tiksliai numatytu laiku, išlipate iš automobilio ir tiesiate raktelius rūsčios išvaizdos vyriškiui. Tas pasižiūri, ar bagažinėje esančios vaistinėlės galiojimas dar nepasibaigęs, įvažiuoja į specialią patalpą, pilną įvairios matavimų įrangos ir palieka jus su nerimu šalti lauke. Kartais likimas jums šypsosi, o kartais gaunate lapą su surašytais jūsų automobilio trūkumais, kuriuos, norėdamas toliau važinėti, turite kuo greičiau ištaisyti. Pažįstamas vaizdas? Taip, tai privalomosios techninės apžiūros (PTA) rutina. Kas dvejus metus ją patiria daugelis Lietuvos vairuotojų.

„Jeigu jūsų automobilis neatitiks reikalavimų, padengsime apdraustų dalių remonto ar keitimo išlaidas, kad jūsų automobilis būtų tinkamas tolimesnei eksploatacijai, - sako Anton Timofejev, „Mango Insurance“ vadovas. – Taip apsisaugosite tiek nuo nemalonių smulkmenų, tiek ir nuo pagrindinių automobilio mazgų, kainuojančių didelius pinigus, gedimų.“

Be to, jei privalomosios techninės apžiūros metu paaiškėtų, kad automobilio negalima toliau eksploatuoti – bus atlygintos evakuatoriaus iki artimiausio serviso išlaidos, o nepraėjus techninės apžiūros dėl didelių ar pavojingų apdraustų komponentų trūkumų MOT draudimas padengs ir pakartotinės techninės apžiūros mokestį.

„Mes, kaip draudimo startuolis, ieškome vairuotojams didžiausią nerimą keliančių aplinkybių - sako Anton Timofejev, „Mango Insurance“ vadovas. – Būtent nuo nenumatytų aplinkybių ir vėliau atsirandančių tiek logistinių, tiek finansinių problemų mes ir stengiamės apsaugoti savo klientus. Jau teikiame sparčiai populiarėjančią naudotų automobilių garantijos paslaugą, todėl tęsiant tą pačią mintį, laikas pasirūpinti ir technine apžiūra. Būtent nuo to ir apdraudžia MOT draudimas.“

Dažniausia nepraeitos PTA priežastis - reikalaujamų taršos standartų neatitikimas, bet būna ir visiškai kurioziškų atsitikimų. Juk per pirmus trejus 2024 metų mėnesius buvo įregistruota 12 tūkst. naujų transporto priemonių ir 35 tūkst. naudotų transporto priemonių. Tai reiškia, kad 3 iš 4 Lietuvos vairuotojų nėra užtikrinti savo automobiliais. Stabdžiai, vairo mechanizmas ir vairuotojo apžvalgos lauko defektai. Apšvietimas ir važiuoklė. O dar yra elektronikos ir saugumo įrangos gedimai. Automobilis – tai tūkstančių detalių sėkmingas bendras veikimas. Kiekviena ta detalė turi veikti, kad automobilis būtų pripažintas tinkamu transporto srautui.

„MOT (Ministry of Transport) draudimo terminas atsirado Didžiojoje Britanijoje – taip ten vadinama privaloma techninė apžiūra, - pasakoja Arnoldas Vagneris, „Mango Insurance“ verslo plėtros vadovas. – Pamanėme, kad norėdami jaustis saugiai dvejus metus lietuviai panorės sumokėti nedidelę sumą.“

MOT draudimu bus galima apdrausti savo automobilius pas Mango Insurance partnerius – naudotų ir naujų automobilių prekybininkus, draudimo brokerius ar tiesiai “Mango Insurance” svetainėje. Ši garantija bus galima ne senesniems nei 20 metų ir ne daugiau nei 400 tūkst.km nuvažiavusiems automobiliams. Automobilis taip pat turi turėti galiojančią techninę apžiūrą, iki kurios galiojimo pabaigos yra likę ne mažiau kaip 3 mėn.