Švietimas ir menas – kartu
Pasak MO vadovės Mildos Ivanauskienės, moksliniai tyrimai rodo, kad vaikai, turintys geresnes emocines ir socialines kompetencijas, rečiau patiria patyčias, suaugę dažniau užima vadovaujančias pareigas, yra labiau patenkinti savo tarpasmeniniais santykiais bei geriau toleruoja stresą. Pernai MO muziejaus inicijuotas, drauge su neuromokslininkais atliktas pirmasis Lietuvoje mokslinis tyrimas pagrindė teigiamą meno poveikį mokinių emociniam raštingumui.
„Menas gali būti svarbi emocinės tapatybės dalis, o muziejai – tapti puikia aplinka emocinėms ir socialinėms kompetencijoms lavinti. Džiaugiamės, kad organiškai į MO veiklą įsiliejusi partnerystė su „Erudito licėjumi“ tęsis ir toliau galėsime drauge kurti gerąsias šiuolaikinio ugdymo praktikas“, – sako MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė.
„Erudito licėjaus“ įkūrėjas ir vadovas doc. Nerijus Pačėsa džiaugiasi, kad partnerystės dėka licėjaus mokiniai per meno patirtis ugdys kritinį, analitinį ir vizualinį mąstymą, o mokytojai turės galimybę tobulėti ir kurti.
„Licėjuje daug dėmesio skiriame efektyvaus mąstymo įpročių formavimui. Empatija, bendradarbiavimas bei mokėjimas kritiškai ir kūrybiškai mąstyti – vienos svarbiausių šiuolaikinių sėkmingos profesinės ir asmeninės veiklos kompetencijų. Partnerystė su MO muziejumi suteikia naujų priemonių patirtiniam, integruotam šių gebėjimų ugdymui, todėl abejonių dėl jos pratęsimo nekilo“, – sako „Erudito licėjaus“ vadovas doc. Nerijus Pačėsa.
Partnerystė, įkvėpusi mokytojus
MO muziejus yra erdvė, kurioje mokytojai gali susitikti, bendrauti ir kurti bendras veiklas. Šiomis patirtimis pasinaudoti ir savo gerosiomis šiuolaikinio ugdymo praktikomis pasidalyti pernai galėjo „Erudito licėjaus“ Kauno bei Vilniaus mokytojų bendruomenė. Drauge su MO edukatoriais jie kūrė bendrą edukaciją mokiniams, dalyvavo patyriminiuose emocijų valdymo bei vizualinio mąstymo užsiėmimuose – meno kūrinių apsuptyje vystė savo kompetencijas.
Kasmetinės MO muziejaus organizuojamos „MOkytojo paso konferencijos“ metu savo patirtimi, kaip MO įkvėpė naujai pažvelgti į ugdymo procesą, dalijosi „Erudito licėjaus“ pagrindinių klasių programos vadovė ir fizikos mokytoja Edita Bitvinskaitė.
Ji prisipažino pradžioje atsargiai vertinusi bendradarbiavimo su meno muziejumi naudą, tačiau edukacijų muziejuje kūrimas ir jų išbandymas su mokiniais iš esmės pakeitė požiūrį.
„Meno kūrinių įtraukimas į fizikos pamoką praturtino ugdymo turinį ir suteikė naujų įrankių paaiškinti sudėtingus klausimus. Taip pat kai ateiname į MO muziejų, pažįstame save bei savo mokinius kitaip ir kitokius, nei esame įpratę matyti ir žinoti, o tai pakelia ugdymo procesą į kitą kokybės lygį“, – patirtimi dalijosi E. Bitvinskaitė.
Dėmesys partnerio ir visos Lietuvos mokytojams
Šiemet MO muziejaus ir „Erudito licėjaus“ planuose – tęstinis bendrų edukacijų kūrimas, mokytojų kompetencijų vystymas bei emocinio raštingumo edukacijos „Erudito licėjaus“ mokiniams.
Švietimo praktikomis MO muziejus dalijasi ir su visais Lietuvos mokytojais bei švietimo bendruomene kartą per metus rengiamoje metinėje „MOkytojo paso konferencijoje“.
MOkytojo pasas – individuali ir nemokama narystė, suteikianti galimybę lankytis MO parodose nemokamai ir gauti aktualią informaciją apie MO mokymus, konferencijas mokytojams ar kitas kultūrinės edukacijos veiklas. Šiuo metu MO muziejaus buriamoje MOkytojo paso bendruomenėje jau daugiau nei 3 000 mokytojų.