Atlikite namų darbus
Nusprendus įsigyti naudotą automobilį, pirmiausia, Ž. Endriukaitės teigimu, reikėtų suprasti, kad pirkinys nėra naujas, o tai reiškia, kad jam gali prireikti papildomų investicijų.
„Dažniausiai žmonės neįvertina paprasčiausio dalyko, kad tai yra nenaujas automobilis, todėl gali prireikti, pavyzdžiui, pakeisti tepalus, variklio diržą, galbūt įsigyti naujas padangas. Pasitaiko atvejų, kai ieškodami automobilio, pirkėjai vadovaujasi emocija – automobilis gražus, patinka, gera kaina. Tačiau neįvertinama, kiek ateityje gali kainuoti jo eksploatacija, remontas, automobilio išlaikymas, kuro sąnaudos ir pan.“, – sako pašnekovė.
Pasak jos, surasti norimą ir dar geros būklės automobilį skelbimuose – labai sunku, o paieškas dar labiau gali apsunkinti pardavėjų nekompetencija arba slepiami prekės defektai.
„Beveik pusei skelbimuose randamų automobilių po „carVertical“ ataskaitos iškart galima kelti raudoną vėliavą: daužti, skendę, su rimtais defektais. Dar 10–20 proc. automobilių atkrenta atlikus detalią transporto priemonės apžiūrą. Buvęs savininkas gali tiek sąmoningai, tiek nesąmoningai, tiesiog dėl nežinojimo, nuslėpti tikrąją automobilio būklę.
Dažniausiai yra klastojama rida, nepasakoma apie pavarų dėžės problemas, bandoma užmaskuoti variklio defektus. Pavyzdžiui, atvykus apžiūrėti automobilio, galite rasti jį jau užkurtą, kad variklis būtų pašilęs ir akivaizdžiai nesigirdėtų ar nesijaustų kažkokių jo veikimo problemų. Tuo metu slėpdami pavarų dėžės defektus, pardavėjai neretai pripila įvairių priedų, kurie tik tam kartui duoda teigiamą rezultatą“, – pasakoja Ž. Endriukaitė.
Dar viena ydinga privačių pardavėjų praktika – pirkimo-pardavimo sutartyje nenurodyti visos automobilio kainos.
„Praktikoje pasitaiko atvejų, kai siekiant išvengti mokesčių, automobilių pardavėjai įtikina pirkėją sutartyje nurodyti mažesnę kainą nei buvo sutarta. Tai reiškia, kad „ant popieriaus“ įrašoma mažesnė kaina, o „į rankas“ pardavėjas gauna didesnę. Tačiau tokia praktika gali atsisukti prieš patį pirkėją.
Pavyzdžiui, įsigijus automobilį ir paaiškėjus, kad jis netvarkingas bei įrodžius trūkumus, jo nesigaus grąžinti pardavėjui arba pardavėjas atiduos tik tą sumą, kuri buvo sutartyje. Negana to, jei vėliau žmogus norės tą automobilį parduoti per 3 metų laikotarpį už didesnę pinigų sumą, jam reikės sumokėti GPM mokestį“, – aiškina Kauto.lt atstovė.
Kokie ženklai išduoda, kad pardavėjas kažką slepia?
Norint būti tikram, kad įsigyjate išties kokybišką ir be gedimų automobilį, Ž. Endriukaitės teigimu, reikėtų pasidomėti, ar pardavėjas savo prekei suteikia garantiją.
„Jei taip, tai signalas, kad pardavėjas yra įsitikinęs, kad automobilis neturi jokių defektų. Taip pat gan svari indikacija yra ta, kad pardavėjas leidžia automobilį patikrinti ne jo paties išrinktame servise, o ten, kur nori pats pirkėjas. Patikra servise – visada labai rekomenduojama procedūra, kuri leidžia gana tvirtai priimti sprendimą“, – sako pašnekovė.
Jos teigimu, reikėtų atkreipti dėmesį ir į pardavėjo bendravimą. Jei šis noriai atsakinėja į klausimus, neišsisukinėja, atsižvelgia į pirkėjo prašymus – tai vienas iš ženklų, kad pardavėjas yra sąžiningas.
„Jei pardavėjas vengia pateikti automobilio VIN kodą, nenori atskleisti tos pačios „carVertical“ ataskaitos, tai signalizuoja, kad apie automobilį nenorima kažko pasakyti“, – tikina Ž. Endriukaitė.
Pasak jos, įsigyti naudotą automobilį iš juridinio asmens daugeliu atveju yra kur kas saugiau, tačiau ir čia nereikėtų būti visiškai patikliam.
„Naudotų automobilių aikštelės ar salonai išties atrodo patikimiau, tačiau nereikėtų būti užliūliuotam to, kad perkama iš įmonės. Todėl pirmiausia vertėtų pasidomėti jos veikla, ar ji suteikia garantiją, pasiskaityti ankstesnių klientų atsiliepimus. Na, ir lygiai taip pat, kaip ir perkant iš privataus pardavėjo, automobilį būtina patikrinti ataskaitose, išbandyti, atlikti diagnostiką ir t. t.“, – teigia pašnekovė.
Kokiais kriterijais vadovautis?
Specialistės pasiteiravus, kokie automobilių pirkėjai yra lietuviai, Ž. Endriukaitė sako, kad mes mėgstame būti tikri, kad įsigyjame išties kokybišką produktą.
„Jeigu kalbant bendrai, tai lietuviai nėra tie, kurie labai dažnai perka „katę maiše“, tačiau pasitaiko visko ir net patyręs pirkėjas gali apsigauti. Lietuvos pirkėjas išties supranta apie automobilius, žino rinkas, kuriose galima rasti gerų variantų, nedvejodamas teiraujasi jį dominančių dalykų. Tačiau lygiai toks pat yra ir lietuvis pardavėjas, todėl jei jis nesąžiningas, čia ir prasideda mūsų aptarti niuansai“, – sako ji.
Tuo metu kriterijai, kuriais vadovaujasi žmonės, rinkdamiesi automobilius, pasak Ž. Endriukaitės, yra labai įvairūs ir priklauso nuo pirkėjų poreikių. Tačiau norint, kad pirkinys išties būtų sėkmingas, reikia žinoti keletą svarbiausių aspektų.
„Patartina įsivertinti eksploatacijos kaštus, kuro sąnaudas, ar automobilis dažniau bus naudojamas mieste, ar užmiestyje, ilgais ar trumpais atstumais bus važinėjama. Na, o tuomet jau eina kosmetiniai dalykai – išorės, salono išvaizda, ar patogu, malonu vairuoti. Žinoma, svarbiausia yra išsirinkti automobilį pagal savo galimybes, kad vėliau neslėgtų finansinė našta“, – teigia Ž. Endriukaitė.
Kauto.lt suteikiamos garantijos ir kiti privalumai
2 metus Lietuvoje veikiančio specializuoto naudotų automobilių salono Kauto.lt autoparke galima rasti daugiau nei 20 skirtingų markių automobilių kiekvieno skoniui.
„Turime itin didelį pasirinkimą pačių populiariausių ir lietuvių ypač mėgstamų modelių, t. y. „Audi“, „BMW“, „Volkswagen“. Visiškai nesvarbu, ar klientai ieško visureigio, sedano, SUV ar kabrioleto, mūsų autoparke tikrai suras jį dominantį variantą.
Automobilių amžius svyruoja nuo 2006 m. iki 2020 m. Tad viskas priklauso nuo to, ko klientas ieško, – nebrangaus pirmojo automobilio ar brangesnės ir naujesnės transporto priemonės“, – sako Ž. Endriukaitė.
Automobiliai į Kauto.lt saloną atvyksta tiek iš Lietuvos, tiek ir iš užsienio, perkami aukcionų metu.
„Dar prieš nupirkdami bet kurį automobilį, atliekame pirminę jo patikrą, o jei ši tenkina, jį įsigyjame. Tuomet atliekame jau detalesnę patikrą ir, jei yra randami bet kokie defektai, juos pašaliname. Automobiliai visuomet sutvarkomi ir paruošiami eksploatacijai“, – pasakoja salono atstovė.
Negana to, pirkdami iš Kauto.lt, galite būti garantuoti ne tik dėl automobilio būklės, bet ir suteikiamos garantijos ir kitų papildomų privalumų.
„Garantija priklauso nuo konkretaus automobilio ir siekia iki 2 mėnesių. Tai pat „Regitroje“ apmokame taršos bei registracijos mokesčius, dovanojame 1 mėnesio draudimą. Tad klientui nebereikia galvoti ir rūpintis, kaip reikės užregistruoti automobilį, kur reikės užsisakyti draudimą. Visus dokumentus sutvarkome per valandą, sklandžiai ir be jokių rūpesčių“, – teigia Ž. Endriukaitė.
Įmonė garantuoja ne tik kokybiškus automobilius, bet ir malonią klientų aptarnavimo patirtį.
„Aikštelėje turime visą reikalingą įrangą, tad jei klientas išreiškia poreikį – vietoje galime atlikti diagnostiką, dar kartą patikrinti automobilį per „carVertical.“ Mes ne tik parduodame, bet ir konsultuojame klientus visais jiems iškilusiais klausimais, patariame, kokį automobilį rinktis, į ką atkreipti dėmesį jį eksploatuojant ir t. t.“, – sako pašnekovė.
Įsigyti automobilį šiame specializuotame salone galima tiek sumokėjus visą kainą, tiek ir išsimokėtinai. Pardavimo vadovės pastebėjimu, būtent lizingas vilioja labiausiai.
„Turime ne vieną partnerį, todėl įvertinę kliento pajamų dydį, turimus įsipareigojimus, darbo stažą, parenkame jam geriausią pasiūlymą ir palankiausias sąlygas“, – teigia Ž. Endriukaitė.