Privačių prekių ženklų įsitvirtinimas ir populiarumo augimas rinkoje rodo ir vis didėjantį prekybos tinklų sugebėjimą suderinti prekės kokybę su prieinamumu. Europoje, kur prekybos tinkluose parduodama apie 30–40 proc. privačių prekių ženklų prekių, o kai kuriose šalyse – net 50 proc., tampa akivaizdu, kad potencialo privačių prekių ženklų sektorius turi itin daug. Ne išimtis ir Lietuva.
Galimybė kasdienes ir aktualias prekes įsigyti už mažą kainą yra aktuali ir daugeliui „Maximos“ pirkėjų – tai išties įrodo augantis prekybos tinklo privačių prekių ženklų prekių populiarumas. Pavyzdžiui, „Extra Line“ linijos produktų pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį buvo beveik penktadaliu didesni nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Dažniausiai rinkdamiesi šio prekės ženklo produkciją pirkėjai už mažiausią kainą savo prekių grupėje prekybos tinkle įsigyja „Extra line“ cukraus ir saulėgrąžų aliejaus. Beveik dešimtadaliu per metus išaugo ir „Mio Rio“ prekės ženklo produktų, tarp kurių populiariausi buvo sausainiai ir sultys, paklausa.
Pirkėjai vis dažniau atranda ir įvertina kainos ir kokybės santykį
Kodėl pirkėjai vis dažniau renkasi privačių prekių ženklų produktus – priežastis, greičiausiai, yra gana praktiška – kurį laiką gyvendami ekonominio neapibrėžtumo laikais, vartotojai vis dažniau įprato ieškoti pigesnių alternatyvų, pradėjo sumaniau planuoti net ir kasdienius apsipirkimus.
Ilgametė patirtis mažmeninėje prekyboje parodė, kad rinkdamiesi prekę, pirkėjai labiausiai atkreipia dėmesį į jos kainą. Toliau pasirinkimo kriterijuose rikiuojasi prekės sudėtis ir skonis, o vis svarbesnę reikšmę pasirinkimui įgauna ir prekės kilmės šalis. Tad formuodami ir vystydami privačių prekių ženklų produktų asortimentą, stengiamės patenkinti ne tik jautrių bei vidutinio jautrumo kainai, tiek ir išrankių produkto sudėčiai bei skonio savybėms pirkėjų poreikius.
Svarbu suprasti, kad privačių prekių ženklų produktų kaina yra mažesnė ne dėl to, kad į jų gamybą investuojama mažiau ar šių prekių kokybė yra žemesnė. Anaiptol – dažnu atveju privačių prekių ženklų produktai yra gaminami tose pačiose gamyklose, kaip ir žinomų prekių ženklų bei pasižymi kone identiška ar net geresne sudėtimi. Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą ir žinomumo didinimą, lyginant su kitais, populiariais ir gerai žinomais prekių ženklais.
Privatūs prekių ženklai – svarbus įrankis valdant kainų augimą
Be to, vystyti privačius prekių ženklus prekybos tinklams pravartu ne vien dėl siekio patenkinti pirkėjų poreikius. Privatūs prekių ženklai yra ypatingai svarbus kainos indikatorius derantis su tiekėjais dėl prekių kainų bei siekiant suvaldyti kainų šuolius.
Savo privačių prekių ženklų produkciją pasitelkiame siekdami užtikrinti konkurencingas sąlygas. Periodiškai skelbiame konkursus savo privačių prekių ženklų gamintojams ieškodami kuo geresnių kainų ir sąlygų savo produkcijos gamybai. Tad nuolat lyginame ir tikriname kainos pokyčio argumentus, o tai kartu tampa ir svaria kainos indikacija derantis su tiekėjais ir gamintojais dėl kitų asortimente esančių prekių pirkimo kainų.
Tai, kad privatūs prekių ženklai vis dažniau atranda kelia į pirkėjų krepšelius ir įsitvirtina tarp kasdienių prekių pasirinkimų, įpareigoja šiame sektoriuje veikti ryžtingai. Nuolat gaudami tiek įvairių signalų rinkoje dėl brangstančių žaliavų ar gamybos kaštų, kurie turi įtakos galutinei prekės kainai, tiek kone kasdien susidurdami su realiu prekių pirkimo kainų kilimu iš tiekėjų, siekiame amortizuoti šiuos kainų šuolius pirkėjams, kad parduotuvių lentynose šiuos kainų pokyčius jie pajustų kuo mažiau.
Tad jau nuo rugpjūčio iki metų pabaigos įšaldėme prekybos tinklo privačių prekių ženklų – „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekių ženklams priklausančių daugiau nei 280 maisto produktų reguliarias kainas – kad ir kas nutiktų, jos iki metų pabaigos nedidės, gali tik dar labiau sumažėti. Kainų įšalas yra reikšmingas pažadas daugybei pirkėjų, kurie sumaniai planuoja savo išlaidas ir siekia sutaupyti kasdieniuose apsipirkimuose bei vis dažniau renkasi privačių prekės ženklų produktus.