„ACC Distribution“, priklausančios „Acme Grupei“, prekių ženklų vystymo vadovas Andrius Miltakis įsitikinęs, kad ausinių pasirinkimas gali būti daug paprastesnis, jei skiriama laiko susipažinti su įrenginių funkcijomis, kurios gali užtikrinti geriausią patirtį pagal konkrečius poreikius. „Natūralu, kad kompiuterinių žaidimų entuziastas ir aktyvus sportininkas pasirinks labai skirtingas ausines, nes vieniems svarbu užtikrinti garso efektų kokybę, kitiems patogumas ar greitas įkrovimas. Yra ir tokių pirkėjų, kurie renkasi ausines pagal stilių, tad kriterijų tikrai yra ne vienas,“ – teigia A. Miltakis ir straipsnyje dalinasi naujausiomis ausinių rinkos tendencijomis bei patarimais, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį jas įsigyjant.
Belaidžių ausinių era
Specialistas pastebi, kad per pastaruosius penkerius metus buvo galima stebėti spartų belaidžių ausinių rinkos augimą. „Šį pokytį labiausiai paskatino naujausi technologiniai sprendimai, tokie kaip „TWS“ (visiškai belaidės ausinės) modelių atsiradimas ir tobulėjanti „ANC“ (aktyvaus triukšmo slopinimo) technologija. Šie patobulinimai ne tik padėjo užtikrinti geresnę garso kokybę, bet ir atliepė vartotojų kasdienius poreikius – darbo vietų persikėlimas į namus pandemijos metu, populiarėjantis tinklalaidžių ir elektroninių knygų formatas, išmaniųjų laikrodžių patobulinimai, kuomet sportuojant galima klausytis muzikos ir be telefono,“ – apie pokyčius pasakoja A. Miltakis.
Lietuvoje belaidžių ausinių rinka itin sparčiai augo pandemijos metu (2020-2022-aisiais), kai kiekvienais metais rinkos vertė augo net 31 %, o pardavimų kiekis – 21 % ir piką pasiekė 2022 metais. „Šiuo metu rinka stabilizavosi ir tokių didelių pardavimų šuolių nebejaučiame, tačiau pastebėjome, kad vis daugiau pirkėjų renkasi ne visiškai belaides ausines (TWS), bet su lankeliu. Tam daugiausiai įtakos gali turėti komforto ir funkcionalumo aspektai,“ – vartotojų įpročių pasikeitimais dalijasi technologijų ekspertas.
Remiantis BRC tyrimų duomenimis, 2024 metais Lietuvoje daugiausiai, net 69 % visų parduodamų ausinių, sudaro įrenginiai, kurių kaina neviršija 100 eurų. Visgi, pagal piniginę vertę, šie pardavimai sudaro tik 33% bendros rinkos apimties. Antroje vietoje vartotojo pasirinkime vyrauja produktai tarp 100 ir 200 eurų, o šio kainų segmento ausinių paklausa 2024 metais augo sparčiausiai.
Pernai Lietuvoje buvo parduota daugiau nei 350 skirtingų prekinių ženklų ausinių, iš kurių populiariausi „Apple“, „Beats by Dr. Dre“, „Huawei“, „Jabra“, „JBL“, „Xiaomi“, „Philips“, „Samsung“, „Sennheiser“, „Sony“. „Šiuo metu ausinių pasirinkimas itin platus ir galima suskaičiuoti daugiau kaip 2300 skirtingų modelių. Todėl renkantis labiausiai asmeninius poreikius atitinkančias ausines, būtina atsižvelgti į skirtingas jų savybes ir technines charakteristikas,“ – pabrėžia A. Miltakis.
Kokybės ir universalumo dermė: vienas įrenginys skirtingiems poreikiams
„ACC Distribution“ prekių ženklų vystymo vadovas pastebi, kad šiuo metu pirkėjai labiausiai vertina tokius sprendimus, kurie leidžia juos naudoti skirtingose situacijose. Remiantis „State of Sound 2023“ tyrimo ataskaita, 68% vartotojų rinktųsi vienas ausines, kurias galėtų naudoti įvairioms veikloms, pavyzdžiui muzikos klausymui, žaidimams, darbui, sportui. Pasak eksperto, tokia statistika pabrėžia universalumo poreikį, todėl A. Miltakis išskiria pagrindines ausinių savybes, į kurias reikia atkreipti dėmesį ieškant universalaus modelio:
„Multipoint“ funkcija – šis sprendimas leidžia ausines prijungti prie kelių įrenginių vienu metu ir keisti aktyvų įrenginį be papildomų paspaudimų ar perjungimų. Ši funkcija užtikrina sklandų darbą tiek namuose, tiek viešose erdvėse, nes galima lengvai persijungti iš muzikos klausymosi ar pokalbio telefone į darbo skambutį kompiuteryje. Norint naudotis šia funkcija, reikia ieškokite modelių, kurie palaiko „Bluetooth multipoint“ funkciją.
Vienas naujausių technologinių sprendimų – „Auracast“ funkcija, kuri „Bluetooth“ pagalba leidžia vienu metu transliuoti garsą į neribotą kiekį įrenginių. Tai suteikia galimybę prisijungti prie viešų garso transliacijų (oro uostuose, muziejuose ar renginiuose) be sudėtingų nustatymų.
Aktyvus triukšmo slopinimas (ANC), yra būtinas dirbant triukšmingoje aplinkoje. Ši technologija padeda sukurti ramesnę aplinką, taip padidinant produktyvumą. Funkcija svarbi ir tiems, kurie nori atsiriboti nuo aplinkos triukšmo lėktuvuose ar traukiniuose. Taip pat jeigu tenka dirbti triukšmingoje aplinkoje bei dažnai dalyvauti virtualiuose susirinkimuose, rekomenduojama pasirinkti ausines su keliais mikrofonais (4 ir daugiau).
Ausinės su mažo uždelsimo režimu (angl. Low Latency Mode) užtikrina sklandų garso ir vaizdo sinchronizavimą, todėl galite mėgautis mėgstamais žaidimais ir filmais be pastebimų garso vėlavimų.
Tiems, kurie ausines naudoja ne tik darbui ir kasdieniams poreikiams, bet ir sportui, rekomenduojama rinktis įrenginius su vandeniui ir prakaitui atsparia konstrukcija (pvz., IPX4 ar aukštesniu atsparumo standartu), kurios užtikrina patikimumą bei saugų įsitvirtinimą ausyse aktyvios veiklos metu.
Greitasis įkrovimas, kurio dėka per kelias minutes galima pakrauti ausines papildomam kelių valandų naudojimui, itin naudingas daug keliaujantiems ar tiems, kurie dirba viešose erdvėse ir ne visada turi galimybę prireikus ausines krauti ilgą laiką.
Šios funkcijos itin svarbios tuomet, kai tos pačios ausinės naudojamos skirtingose situacijose: darbe, kelionėse, sportuojant, žaidžiant kompiuterinius žaidimus.
Ieškantiems tobulo muzikos skambesio: nuo 3D garsų iki individualių nustatymų
Remiantis anksčiau minėto tyrimo duomenimis, pagrindinis pirkėjų prioritetas renkantis ausines – aukščiausios kokybės garsas. Tokį atsakymą pateikė net 73 % respondentų. „Natūralu, kad tobulėjant technologiniams sprendimams, auga ir vartotojų reikalavimai garso kokybei. Juk niekas nebesirinktų ausinių, kuriose garsas džergžtų ar trūkinėtų. Dabar tikimasi nebe „švaraus“ garso, bet mažiausių niuansų, kurie sukurtų išskirtinę patirtį,“ – apie augančius pirkėjų reikalavimus pasakoja A. Miltakis ir išskiria naujausius sprendimus, kurie padeda suskurti unikalią muzikos klausymosi patirtį:
Didelės raiškos garso kokybės palaikymas. Norint užtikrinti aukščiausios kokybės garsą, reikėtų ieškoti ausinių, kuriose integruotos šios pažangios technologijos: aptX HD, aptX Adaptive, LDAC, LC3 ar AAC (tik iOS), kurios suteikia gilesnį ir turtingesnį garsą.
Platus dažnių diapazonas. Standartinis ausinių dažnių diapazonas siekia nuo 20 Hz iki 20 kHz, tačiau pasirinkus modelį su išplėstinio garso funkcija, šis diapazonas gali išplėsti ribas nuo maždaug 6 Hz iki 40 kHz. Nors praktikoje žmogus negali girdėti visų šių ribinių dažnių, toks plataus diapazono palaikymas prisideda prie turtingesnės ir detalesnės garso kokybės, suteikdamas daugiau spalvų ir aiškumo klausantis muzikos.
Personalizuoti sprendimai. Daugelis ausinių siūlo galimybę pritaikyti garsą pagal vartotojo poreikius per mobiliąją programėlę. Tai reiškia, kad galite pritaikyti muzikos skambesį pagal savo skonį – pavyzdžiui, sustiprinti žemus tonus ar išryškinti aukštus.
„Spatial Audio“ ir 3D garsas. Tai pakankamai nauja, bet vis labiau populiarėjanti funkcija, kuri ženkliai pagerina klausymosi patirtį. Ji sukuria erdvinio garso efektą, leidžiantį jaustis taip, tarsi garsas sklinda iš visų pusių, lyg būtumėte koncertų salėje ar veiksmo epicentre. Šis sprendimas puikiai tinka filmams, nes garsas juda kartu su veiksmo kryptimi, arba žaidimams, kuomet svarbu tiksliai girdėti aplinką (pavyzdžiui, žingsnius ar šūvių kryptį).
Garsiakalbių kokybė. Vienas populiariausių mitų – didesni garsiakalbiai ausinėse reiškia geresnę garso kokybę. Iš dalies didesnis garsiakalbis turi daugiau potencialo, ypač kalbant apie žemus dažnius, bet tuo pačiu gali turėti ir didesnius iškraipymus. Tad garso kokybė labiau priklauso ne nuo garsiakalbių dydžio, bet jų tipo, konstrukcijos, suderinamumo su visa gausybe ausinėse esančių komponentų.
Specialistas pabrėžia, kad renkantis ausines, kuomet svarbiausias kriterijus yra garso kokybė, verta pasidomėti gamintojų reputacija, ankstesniais modeliais, pirkėjų atsiliepimais – tai gali padėti užtikrinti, kad rasite tinkamiausią sprendimą padedantį užtikrinti kokybišką garso patirtį.
Didėjantis dėmesys komfortui ir stiliui
Kalbėdamas apie ausinių savybes A. Miltakis išskiria ir tai, kad vis didesnį dėmesį pirkėjai skiria ne tik techninėms įrenginio savybėms, bet ir patogumui. „Dažnai ausinės yra naudojamos net ir visą dieną, nes dirbama viešose erdvėse, biuruose, kuriuose yra didelės atviros erdvės su daug darbuotojų jose. Taigi ausinės naudojamos ne tik pokalbių metu, bet ir atsiribojimui nuo aplinkos trikdžių, norint susikaupti. Kuomet su ausinėmis praleidžiame net po 4-6 valandas per dieną, todėl tikrai labai svarbu, kad jos būtų patogios ir beveik nejuntamos,“ – įsitikinęs specialistas.
Jis išskiria kelias ausinių savybes, į kurias reiktų atkreipti dėmesį, norint užtikrinti komfortą:
Ergonomiškas dizainas. Renkantis belaides ausines svarbu įsitikinti, kad į ausis kišamų ausinių silikoniniai atgaliai yra reguliuojami (galima rinktis iš skirtingų dydžių). Jeigu ausinės yra su lankeliu, tuomet reikėtų rinktis paminkštintas pagalvėles, kurios glaudžiasi prie ausies. Taip pat papildomo patogumo suteiks reguliuojama galvajuostė, kuri užtikrina tolygų galvos spaudimo pasiskirstymą.
Svoris ir medžiagos. Norint jaustis komfortiškai būtina rinktis ausines, kurios pagamintos iš lengvų, bet tvirtų medžiagų. Jei planuojate ausines naudoti kelias valandas jų nenusiimant (pvz., darbui, žaidimams, filmams) rekomenduojama rinktis ausines, sveriančias iki 300–350 gramų. Daugiau nei 400 gramų sveriančios ausinės dažniausiai pasižymi išskirtinėmis techninėmis savybėmis, tačiau jas dažniausiai renkasi profesionalai, kuriems tai itin svarbu užtikrinant darbo kokybę (pavyzdžiui, garso režisieriai), tačiau jų svoris gali varginti.
Nors ausinių ergonominės savybės turėtų būti svarbios kiekvienam pirkėjui, A. Miltakis pastebi, kad kai kurie renkasi įrenginį atsižvelgdami į jo dizainą. „Neutralios spalvos, tokios kaip juoda, balta ar pilka, yra klasikinis pasirinkimas, kuris tiks įvairioms situacijoms ir stiliui. Tačiau tie, kurie mėgsta išsiskirti, gali rinktis ryškių spalvų ausines, pavyzdžiui, geltonas, raudonas ar mėlynas, taip pabrėžiant savo individualumą. Dar daugiau unikalumo suteikia ausinės su išskirtiniais dizaino elementais – grafika ar tekstūromis, kurias siūlo kai kurie gamintojai. Gaminamos ir ausinės, kurios pasižymi RGB ar LED apšvietimu suteikiančiu futuristinį įvaizdį, kuris ypač mėgstamas kompiuterinių žaidimų entuziastų. Minimalistinio stiliaus modeliai, pasižymintys subtilumu ir elegancija, puikiai tinka profesionaliam ar verslo įvaizdžiui,“ – apie skirtingus dizaino pasirinkimus papildančius klausymo patirtį pasakoja specialistas.
A. Miltakis taip pat pataria, kad norint išsirinkti tinkamiausią modelį, galima išbandyti ausines prekybos vietoje (taip įvertinti patogumą) bei skirti laiko skirtingų charakteristikų vertinimui ir vartotojų atsiliepimų analizei: „Visa tai padės užtikrinti, kad jūsų pasirinktos ausinės atitiks visus poreikius ir lūkesčius. Taip pat nepamirškite pasidomėti ilgalaike gaminio kokybe ir garantinės priežiūros galimybėmis, kad jūsų pasirinktos ausinės tarnautų kuo ilgiau.“