Schema nesudėtinga, tačiau efektyvi
Vienas tokių pavyzdžių – daugybė, identiškų EURONICS logotipą ar nuotraukas iš EURONICS parduotuvių naudojančių „Facebook" paskyrų, kuriose siūlomi namų elektronikos įrenginiai už ypač mažas kainas. Paspaudus nuorodą, žmonės nukreipiami į puslapį, kuriame rengiama netikra loterija. Ją laimėjus, paprašoma įvesti kortelės duomenis ir padaryti 2 eurų pavedimą. Nors iš pradžių iš tiesų nuskaitomi tik 2 eurai, nukentėjusieji skundžiasi, kad sukuriama fiktyvi prenumerata, kuri vėliau kas kelias savaites nuo sąskaitos nuskaito po keliasdešimt eurų.
Netikras, sukčių kurtas paskyras atpažinti nėra sunku:
1. Bet kuris prekės ženklas Lietuvoje turi tik vieną oficialų „Facebook" puslapį ir jis turi dešimtis ar net šimtus tūkstančių sekėjų. Netikri puslapiai turi vos kelias dešimtis sekėjų, po jų įrašais komentuoja netikros paskyros;
2. Paskyrose naudojamos nuotraukos ir logotipai dažnai būna netikslūs, prastos kokybės;
3. Oficialiose socialinių tinklų paskyrose neprašoma dalintis savo asmeniniais duomenimis ar registruotis saugumo parinkčių neatitinkančiose svetainėse;
4. Netikros socialinių tinklų paskyros turi visiškai nesusijusius su jų prekės ženklais pavadinimus, pavyzdžiui, EURONICS imituojantys sukčių puslapiai: „Jūsų parduotuvė", „Tsaria 03", „Įrangos cechas", „Euronics Christmas Sale", „BIG Sale", „Euronics nuolaidų centras", „Euronics Shop", „Įrangos parduotuvė", „Grand Sale".
Kviečia identifikuoti ir blokuoti
Įmonės kviečia apie tokias paskyras pranešti bendraisiais įmonės kontaktais, nurodant tokių paskyrų adresus. Taip pat siekiant apsaugoti kitus – būtina patiems inicijuoti blokavimą, pranešant apie tai Facebook. Tai galima nesunkiai padaryti nuėjus į netikrą paskyrą, paspaudus tris taškelius viršutiniame dešiniame kampe ir pasirinkus „Find support or report", kitas žingsnis „Pretending to be something" ir paskutinis „A business".