Vasario pradžioje Ventspilio Aukštųjų technologijų parke įsikūrusios įmonės „Immer Digital“ naujajame fabrike, stebint baltais chalatais ir mėlynomis kepuraitėmis apsirengusiems įmonės klientams, darbuotojams ir žurnalistams, buvo paspaustas raudonas modernaus „HP Indigo 20000“ spausdinimo įrenginio paleidimo mygtukas.
Plačiu ir margu lakštu iš įrenginio išnyra latviškų „Skrīveru Saldumi“ batonėlių pakuotė su užrašu – „Su meile iš Ventspilio“. Įrenginiui pavesta užduotis – išspausdinti 2 000 tokių pakuočių – yra kukli. „Immer Digital“ generalinio direktoriaus Olegio Savickio teigimu, dirbant trimis pamainomis su „HP Indigo“ per metus galima atspausdinti 5,5 tūkstančius tonų arba 220 tūkstančių kilometrų plėvelės.
Pasak holdingo „Immer Group“ prezidentės Irinos Mirošnikos, idėja atidaryti gamyklą už Ukrainos ribų kilo jau 2015 m. vasarį. Nors bendrovė svarstė atidaryti gamyklą Lietuvoje, Vengrijoje ir kitose Europos šalyse, I. Mirošnika pabrėžė, kad Ventspilis nugalėjo dėl galimybės plėstis ir vietos savivaldybės paramos.
„Immer Digital“ kartu su Ukrainos gamykla „Immer Ukrplastic“ veikia kaip įmonių grupės „Immer Group“ dalis. Nors Ukrainos gamyklos istorija Kijevo prieigose siekia net 1927 metus, į Latviją ši įmonė su 1,406 milijonų eurų dydžio įstatiniu kapitalu įžengė tik 2015 metų pabaigoje ir, „Lursoft“ duomenimis, pasiekė 200 tūkstančių eurų apyvartą ir 6 346 eurų pelną.
30 milijonų eurų investicijos
Šiemet įmonei, į naująją gamyklą su „ABLV Bank“ ir finansų institucijos „Altum“ parama investavus daugiau kaip penkis milijonus eurų, prognozuojami gerokai didesni rodikliai. Jei viskas vyks sklandžiai, generalinis direktorius O. Savickis tvirtina, kad įmonės apyvarta galėtų pasiekti net 20 milijonų eurų. Per dvejus metus įmonė į plėtrą planuoja investuoti 30 milijonų eurų.
Ventspilio Aukštųjų technologijų parkas pavasarį paskelbs konkursą, kurio laimėtojas už 4,1 milijonų eurų statys dar vieną gamybinį pastatą, kurį ilgam laikui išsinuomos „Immer Digital“. Planuojama, kad, užbaigus „Gamybinį pastatą Nr. 6“, prie dabartinių 30 „Immer Digital“ darbuotojų, kurių vidutinis mėnesio atlyginimas siekia 1075 eurus, prisijungs dar 80 kolegų. „Immer Digital“ 2018 m. antroje pusėje galėtų dirbti apie 300 darbuotojų.
Aiškindamas kiekvieno įrenginio funkcijas ir naudojimo ypatumus, po naująją gamyklą svečius vedžiojo „Immer Digital“ gamybos direktorius Davidas Graveris. Spausdinimo ir karpymo įrenginiai, valdomi specialistų, gamina tiek vietos, tiek užsienio įmonių produktų pakuotes, pristatomas užsakovui.
Latvijoje „Immer Digital“ klientai yra „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, „Latvijas Maiznieks“, „Pure Chocolate“ ir „Apsara“, o Ukrainos gamykla pritraukia tokius milžinus kaip „Coca Cola“, „Nestle“, „JDE“, „Kraft“ ir „Mondalez“.
Apie 60 proc. „Immer Group“ pagamintos produkcijos eksportuojama į vieną iš 35 valstybių, kuriose yra įmonės klientų. Vienas tokių yra Indijos pakavimo įmonė „Uflex“, kurios direktorius Ašokas Čaturvedi buvo atvykęs į gamyklos Ventspilyje atidarymą. Jis „Immer Group“ prezidentei I. Mirošnikai padovanojo rankų darbo skarą, o tarybos pirmininką Aivarą Lembergą pakvietė paviešėti Indijoje.
Tikslas – eksportas
Gamykla Europos Sąjungoje leis „Immer Group“ greičiau patekti į jos rinkas, – prognozuoja O. Savickis, tikėdamasis, kad gamykla Latvijoje padės patekti į Skandinavijos rinką. Jis papasakoja ir apie sudėtingą gamybos kelią, kurį reikia nueiti, kad, pavyzdžiui, Italijoje pagamintas vandens butelis patektų ant stalo kuriame nors Latvijos restorane, pridurdamas, kad dvi gamyklos Europoje leis apsisaugoti ir nuo kai kurių gamybos grandinės etapų pertrūkių, nes gamyklos gali viena kitą pakeisti.
Paviešėjus gamykloje kyla noras skrupulingiau patyrinėti produktų pakuotes. Pasirodo, kad iš pažiūros plona etiketė gali būti net 20 sluoksnių storio. Taip pat, joje įdiegiami ir akimi nematomi elementai, apsaugantys produktą nuo klastojimo. Nors „Immer Digital“ generalinis direktorius O. Savickis nurodo, kad Latvijoje toks padirbinėjimas nėra aktualus, tačiau užsienyje tai yra gana paplitusi praktika, ypač kalbant apie brangius produktus – galima įsigyti vizualiai identišką, tačiau skonio savybėmis stipriai besiskiriantį šokoladą.
Taip pat, kokybiška pakuotė leidžia pailginti produkto galiojimo terminą. O. Savickis aiškina, kad į plėvelę nesupakuota varškė sugenda jau po trijų dienų. O gerai supakuota varškė gali būti tinkama vartojimui net 20 dienų. Todėl gamintojai turi gerokai daugiau eksporto galimybių.
„Immer Digital“ gamintojams taip pat leidžia ir eksperimentuoti, sudarydama sąlygas pasigaminti nedidelius pakuočių kiekius. Jei kokia nors idėja verslininkui patinka ar pasirodo sėkminga – pakuočių galima pagaminti daugiau. „Immer Digital“ taip pat siūlo ir pakuočių dizaino paslaugas.
Komentuodamas vietinę konkurenciją Savickis nurodo, kad dėl skirtingų sferų yra neetiška lyginti „Immer Digital“ su kokiu nors kitu gamintoju. Generalinis direktorius pabrėžia, kad „Immer Digital“ koncentruojasi į darbą su sudėtingomis medžiagomis, kuris Latvijos pakuočių gamybos rinkoje yra laisva niša.
„Immer Group“ yra vienas didžiausių pasaulyje elastingų pakavimo medžiagų gamintojų. Holdingui priklauso dvi gamyklos, tyrimų centras, dizaino studija, taip pat filialai dešimtyje Centrinės, Rytų Europos ir NVS šalių.
Užsakymo nr.: PT_73799122