Anot „Telia Lietuva“ Tvarumo vadovės Aurelijos Žėkienės, įmonei suteiktas „Tvaraus verslo“ apdovanojimas ir pasiektas aukštas indekso balas yra nuoseklių pastangų bei dėmesio socialinės atsakomybės, aplinkosaugos ir modernios valdysenos sritims rezultatas. Tvarumas yra vienas reikšmingiausių bendrovės prioritetų, kuris yra įtvirtintas įmonės veiklos strategijoje. Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės siekiai neapsiriboja pavienėmis akcijomis bei iniciatyvomis, bet yra integruojami į daugelį organizacijos veiklos procesų. Tvarumo veiksmai skatinami ir palaikomi per galiojančių tarptautinių gairių ir sertifikuotų valdysenos modelių taikymą, vidines tvarkas, socialines investicijas ir aukščiausius reikalavimus tiekėjams.
„Tvarumas neabejotinai yra svarbi „Telia“ organizacinės kultūros dalis ir viena pagrindinių vertybių, kuri atsispindi ir mūsų įgyvendinamoje tvarumo strategijoje. Aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir pažangios valdysenos klausimai bendrovėje yra sprendžiami aukščiausiu lygiu. Taip pat turime griežtas tvarumo ataskaitų rengimo ir teikimo procedūras, nuolat matuojame savo poveikį aplinkai, todėl turime tinkamą pagrindą užtikrintai judėti tvarumo keliu. Tvarumo indeksą matome kaip naudingą papildomą įsivertinimo instrumentą, kuris tuo pačiu suteikia galimybę apie mūsų įsipareigojimus ir pastangas šioje srityje sužinoti esamiems bei potencialiems partneriams ir klientams“, – sako A. Žėkienė.
Tvarumo srityje reikalingas skaidrumas
Pasak A. Žėkienės, „Telia“ didelį dėmesį skiria ne tik savo pačios tvarumui, bet ir tvarių veiklos praktikų įtvirtinimui bei poveikio aplinkai mažinimui visoje vertės grandinėje. Būdama didele, skirtingus veiklos segmentus apimančia bendrove, „Telia“ gali turėti reikšmingą įtaką į viršų keliant ne tik savo pačios, bet ir visos tiekimo grandinės, tvarumo standartus. Anot A. Žėkienės, tai yra bendrovei tenkanti atsakomybė. Dėl to savo tvarumo įsipareigojimuose „Telia“ yra numačiusi ir visos vertės grandinės poveikio mažinimo tikslus. A. Žėkienė pažymi, kad dar 2022 metais Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose „Telia“ gavo apdovanojimą aplinkai draugiškiausios didelės įmonės kategorijoje ir buvo įvertinta už tvarius veiklos sprendimus bei atsakingą tiekimo grandinės formavimą.
„Kadangi savo partneriams keliame aukštus tvarumo reikalavimus, visų pirma, patys turime demonstruoti skaidrumą ir sudaryti sąlygas kitoms įmonėms bei privatiems klientams galimybę lengvai sužinoti apie mūsų tvarumo prioritetus ir pasiekimus. Visiems matomas Tvarumo indeksas padeda tai padaryti, geriau iškomunikuoti mūsų vertybes ir pozicijas tvarumo srityje. Šiandien tvarumas neabejotinai tapo vienu iš rinkai reikšmingą poveikį darančių veiksnių“, – įsitikinusi A. Žėkienė.
Tikslas – padėti kelti įmonių tvarumo kartelę
Tvarumo indeksas nuo praėjusių metų yra skelbiamas „Verslo žinių“ ir „Swedbank“ iniciatyva. Indeksas apima aplinkosaugos, žmogaus teisių, tiekimo grandinės valdymo ir daugybės kitų aspektų vertinimą, o įmonių savanoriškai pildomą klausimyną iš viso sudaro 32 klausimai. Jie yra suskirstyti į keturias pagrindines sritis – tvarumo svarbos įmonėje, aplinkosaugos, socialinio tvarumo ir valdysenos. Tam, kad objektyviai įsivertinti galėtų įvairios įmonės, atskirų sričių klausimų svoris galutiniame vertinime priklauso nuo bendrovės dydžio ir veiklos sferos.
„Šiuo metu tvarumo indeksą jau užpildė ar procesą yra įpusėjusios apie tūkstantis įmonių. Maksimali indekso vertė yra 10, o bendrovių rezultatai labai skiriasi – turime nuo pačių žemiausių iki aukščiausių įvertinimų. Aukštą balą pasiekti išties nėra paprasta – kol kas aštuonetui ar aukštesniam balui yra įvertintos tik 60 įmonių – t. y., apie 6 proc. visų pildžiusiųjų klausimyną. Tai tik pademonstruoja įrankio aktualumą, skatinant įmones pasitempti ir nuolat kelti savo tvarumo kartelę į viršų“, – sako Rekvizitai.lt Duomenų analizės skyriaus vadovas Arūnas Janeliūnas.