Sudominti vaikus padeda individualus dėmesys jiems
„Šiuolaikinio jaunimo problema – dėmesio koncentracijos stoka. Dabartiniai vaikai sunkiau orientuojasi knygose ir vadovėliuose, nes jiems patogiau žiūrėti į kompiuterio ekraną – čia jie iš karto supranta, kur ir ką reikia daryti. Skaitmeninės technologijos tampa kiekvieno moksleivio ypatingo dėmesio objektu ir iš esmės keičia mokymosi procesus“, – sako Renata Kondratavičienė, Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Gamtos, matematikos ir technologijų fakulteto Matematikos, informatikos ir fizikos katedros edukologijos mokslo krypties doktorantė, Vilniaus kolegijos informacinių technologijų lektorė ir pedagogė.
Pažinodama šiuolaikinės kartos mokinius, R. Kondratavičienė įsitikinusi, jog moksleiviai geriau sprendžia užduotis, kurios yra parinktos pagal jų interesus ir gebėjimus. Interaktyvioje platformoje „Eduka klasė“ mokytojai gali matyti ir atsirinkti užduotis pagal jų sudėtingumo lygį – į lengvas, vidutinio sunkumo ir sunkias. Užduotis galima paskirti individualiai arba visai mokinių grupei. Mokytojai platformoje taip pat gali matyti, kaip jų mokiniams sekasi spręsti šias užduotis.
Kuria įrankį mokytojams
„Interaktyvi mokymosi ir vertinimo platforma „Eduka“ buvo kuriama kartu su mokytojais. Ja siekiame išspręsti aktualiausius šiuolaikinio švietimo iššūkius: efektyvinti mokyklos valdymą, vertinti mokytojų darbą ir fiksuoti moksleivių pasiekimus. „Eduka klasė“ suteikia mokytojams daugiau papildomos informacijos – nuo įdomių nuorodų ir testų iki interaktyvių mokomųjų objektų. Tai yra pirmoji tokio pobūdžio integruota platforma Lietuvoje“, – teigia Tadas Pukas, „Eduka“ sukūrusios leidyklos „Šviesa“ skaitmeninių produktų skyriaus vadovas.
R. Kondratavičienės teigimu, spręsdami skaitmenines užduotis mokiniai, vos atsakę, iškart mato teisingus atsakymus – tai padeda mokytojams taupyti laiką ir lengvai patikrinti mokinio gebėjimus. Pedagogė itin vertina galimybę vienoje vietoje rasti ir naujausius vadovėlius, kuriuos mokytojas gali priskirti savo klasės vaikams.
„Tai – itin patogu, nes iki šiol mūsų ugdymo procesas buvo susietas tik su tuo vadovėliu, kurį mokykla turėdavo galimybę įsigyti. Be to, čia galime rasti tekstines, vizualines ir net garsines užduotis, kurios geriau pritraukia ir išlaiko mokinių dėmesį“, – pasakoja R. Kondratavičienė.
Vaikai skirtingi, bet gerai mokytis gali visi
Mokiniai yra labai skirtingi ir skirtingais būdais pasiekia geriausių rezultatų. Todėl pasak T. Puko, diferencijuotas ugdymas kompensuoja brendimo ar nevienodo mokymosi tempo sukeltas spragas.
„Užduočių sprendimas virtualioje aplinkoje suteikia galimybę vaikams patiems save įsivertinti ir matyti mokymosi rezultatą. Mokytojui paskyrus, jie gali savarankiškai paskaityti skaitmeniniame vadovėlyje bet kurią temą, o vėliau atlikti užduotis ir matyti, kokių žinių dar trūksta, kitaip tariant – patys stebėti savo augimą“, – sako T. Pukas.
Interaktyvi platforma „Eduka“ gali būti naudojama tiek kaip pagrindinė, tiek kaip pagalbinė mokymo forma. Pedagogė R. Kondratavičienė pastebi, kad individualus dėmesys ir vaikams parenkamos skirtingo sudėtingumo lygio užduotys padeda pasiekti geresnių rezultatų.
„Skaitmeninės užduotys vaikams patinka, nes jie iškart gauna grįžtamąjį ryšį ir įvertinimą. Be to, tiek mokytojai ir vaikai, tiek jų tėvai gali stebėti mokymosi progresą bei aptarti padarytas klaidas. Užduočių atlikimo tempas taip pat pritaikomas prie individualių moksleivio mokymosi poreikių, todėl jaučiame, kad didėja mokinių susidomėjimas ir motyvacija, ugdomas jų kūrybiškumas bei kritinis mąstymas“, – sako pedagogė.
Mokytojai taip pat kuria užduotis
Nemažai mokytojų kuria užduotis savo moksleiviams ir patys, atsižvelgdami į klasės lygį ir išmoktas temas. Tam, kad sukurtas užduotis būtų patogiau priskirti mokiniams ir nereikėtų vargti su kopijuojamais popieriaus lapais, „Eduka klasė“ aplinkoje mokytojai gali patys įsikelti ar koreguoti informaciją.
Sistemoje mokytojai gali sukurti užduotis su vienu ar keliais teisingais atsakymo variantais, taip pat atviro tipo užduotis, kuriose mokiniai turi pateikti atsakymus laisvos formos tekstu. Prie pastarosios užduoties mokytojai dažnai prisega dokumentą iš savo kompiuterio arba nuorodą į vadovėlį iš „Eduka“ saugyklos. Pasak R. Kondratavičienės, susiejus užduotis su žinių šaltiniu, sukuriami labai skirtingi ir naudingi užduočių rinkiniai.
Užsakymo nr.: PT_75870255