„Galimybės nuolat plečiasi, atsiranda nauji sprendimai, kurie palengvina, pagyvina mokymo ir mokymosi procesą. Tačiau bendraudami su švietimo atstovais pastebime, kad mūsų mokykloms trūksta ne tik modernios įrangos, bet ir paties dėmesio bei pagalbos mokytojus apmokant dirbti su naujomis technologijomis. Todėl pagrindinis projekto „Ateities klasė“ tikslas buvo ne tik suteikti išmaniąsias technologijas mokytojams, kurie nori ir yra pasiryžę jas naudoti bei supranta kaip tai svarbu ruošiant mokinius gyvenimui, tačiau ir juos išmokyti pilnavertiškai naudotis“, – sako Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.
Konkurso dalyvių buvo prašoma trumpai prisistatyti ir motyvuoti, kodėl būtent jų klasė yra verta laimėjimo. Už labiausiai patikusias idėjas konkurso polapyje galėjo balsuoti visi „Delfi“ skaitytojai, o iš 30-ies daugiausiai balsų surinkusių dalyvių projekto organizatoriai išrinko 10 laimėtojų – jų klasėse bus sumontuoti išmanieji projektoriai ir interaktyvios lentos, o taip pat suorganizuoti ir individualūs mokymai, padėsiantys perprasti išmaniąsias technologijas ir atrasti maksimalią jų naudą ugdymo procese.
„Norime parodyti kaip turi atrodyti kompleksinis sprendimas, kuris, tikimės, prigis kaip standartas. Atskiros klasės kiekvienoje mokykloje bus pritaikytos ir sumontuotos individualiai, atsižvelgiant į pačių mokyklų ir klasių specifiką. Tai – sudėtingas kelias, tačiau tikime savo koncepcija ir būtinybe į kiekvienos klasės įrengimą žvelgti individualiai“, – sako „Epson Europe“ atstovas.
Vienos iš konkurso laimėtojų – Marijampolės „Ryto“ vidurinės mokyklos – istorijos mokytoja Ramunė Juknelienė neslepia – klausimų, ar verta dalyvauti konkurse, tikrai nekilo.
„Esame aktyvi ir visur dalyvaujanti klasė, dirbame su įvairiomis IT programomis, esame sukūrę e. knygų, e. žodynų, parengę 3D interaktyvių Lietuvos kultūrinio paveldo žemėlapių su maršrutais, todėl tiesiog negalėjome nepasidalinti savo pasiekimais ir nepabandyti laimės šiame konkurse“, – sako mokytoja.
Pašnekovė įsitikinusi: klasės atnaujinimas modernia mokymosi įranga neabejotinai suteiks dar daugiau galimybių įtraukiant vaikus į įdomų ir inovatyvų pasaulio pažinimą. „Jau dabar turime interaktyvias lentas, 3D spausdintuvus ir kitas modernias priemones, mokymosi procesą perkeliančias į visai kitą lygį. Vaikams ne tik lengviau ir patogiau mokytis, bet ir daug smagiau – jie lengviau įsisavina ir perpranta mokymosi medžiagą. Esame pastebėję, kad naudojantis išmaniomis technologijos, gerėja mokinių rezultatai“, – sako R. Juknelienė.
Mokymosi kokybės gerinimu suinteresuoti ne tik mokytojai, bet ir mokinių tėvai. Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos šeštoje klasėje besimokančios Monikos mama Irma, pasitarusi su kitais tėveliais, taip pat nusprendė sudalyvauti „Ateities klasės“ konkurse. Iniciatyva neliko nepastebėta – mokykla taip pat pateko tarp 10 laimėtojų.
„Pati dirbu socialinį darbą ir matau, kiek daug galimybių mokymosi procese gali atverti naujos ir inovatyvios technologijos. Vaikai yra labai žingeidūs, klasė yra ne kartą dalyvavusi įvairiuose robotikos užsiėmimuose. Vaikai labai nudžiugo sužinoję apie laimėjimą. Džiaugiamės ir mes, tėveliai, nes tikime, kad moderni klasė padės gerinti žinias ir gabumus, kurių mūsų vaikams ateityje tikrai prireiks“, – įsitikinusi mama.