Žinių epicentre – mokiniai
Skaitmeninimo mokyklose pavyzdžiu gali būti Nyderlandai – čia mokymosi procesas aktyviai modernizuojamas jau daugiau nei dešimtmetį. Skaitmenizuojant mokymosi procesus, naudojant vis pažangesnes išmaniąsias technologijas, siekiama spręsti esmines problemas – padėti mokiniams gerinti rezultatus, mokytojams ir mokiniams užtikrinti abipusiai patogius mokymosi metodus.
„Laikai kinta, tad turime suprasti, kad standartinių mokymosi metodų nebepakanka. Nors mokymo ir mokymosi turinys išlieka daugmaž nekintantis, tačiau būdai ir priemonės kaip tai įgyvendinti kinta. Norint, kad mokiniai geriau įsisavintų informaciją, pasiektų aukštesnius rezultatus, būtina galvoti apie tai, kaip juos sudominti, įtraukti į mokymosi procesą. Tam turime pasitelkti naujausią ir pažangiausią techniką“, – sako Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.
Pagrindine paskata keisti požiūrį į mokymosi procesą Nyderlandų vyriausybei tapo nedžiuginantys lyginamųjų tyrimų rezultatai, atskleidę rimtas mokymosi spragas. Tad jau nuo 2013 metų visose pradinio ugdymo Nyderlandų mokyklose buvo pradėtos naudoti elektroninės mokymosi stebėjimo sistemos, leidžiančios vertinti kiekvieno mokinio raidą. Tai buvo pirmasis didelis žingsnis skaitmeninimo link.
Užsienio šalių, tame tarpe ir Nyderlandų praktika rodo, kad siekiant gerinti mokinių pasiekimus, būtina keisti ir vaidmenų pasidalinimą mokymosi procese, daugiau iniciatyvos perleidžiant patiems mokiniams.
Kaip pastebi M. Nemickas, skaitmeninės technologijos šiame kelyje – praktiškai neišvengiama būtinybė: „Šaunu, kad vis daugiau mokyklų keičia požiūrį, tarp mokytojų ir mokinių atsiranda dialogas. Šiuolaikinių technologijų dėka mokytojai turi galimybę prisitaikyti prie mokinių poreikių, inovatyviau, o tuo pačiu ir įdomiau dalintis medžiaga bei turiniu, taip paskatinant mokinių iniciatyvumą, įsitraukimą į mokymosi procesą“.
Būtinas kompleksinis požiūris
Dabartinė karta auga pasaulyje, kuriame informacinės ir ryšių technologijos (IRT) yra neatsiejama gyvenimo dalis, todėl skaitmeninių įgūdžių gerinimas yra vienas svarbiausių prioritetų tiek pradinio, tiek vidurinio ugdymo srityje. Šiuo tikslu Nyderlandų mokyklose ne tik diegiamos mokymosi procesą palengvinančios išmaniosios technologijos, bet ir kuriamos įvairios švietimo programos. Pavyzdžiui, itin didelio susidomėjimo mokyklų bei mokinių tarpe sulaukė kviestinių lektorių paskaitas siūlanti programa „Pass IT on!“, kuria buvo siekiama sudominti moksleivius studijų bei darbo galimybėmis IRT srityje.
Nepaisant to, kad Nyderlandų mokymosi procesas aktyviai skaitmeninamas ir šiai dienai jau leidžia džiaugtis teigiamais rezultatais, sustoti ties tuo neketinama. Technologijos kiekvieną dieną kinta ir tobulėja, tad norint ir toliau žengti koja kojon su laikmečiu, būtina kurti ilgalaikę ugdymo strategiją.
Nyderlandų švietimo sistema skaitmeninimo srityje artimiausiems metams nukreipta penkiomis prioritetinėmis kryptimis, turinčiomis palengvinti ir suefektyvinti mokymosi procesą. Dėmesys skiriamas skaitmeninių išteklių naudojimo didinimui, mokytojų darbo palengvinimui, gerosios praktikos tarpusavyje dalinimuisi, taip pat laikmetį atitinkančios skaitmeninės infrastruktūros kūrimui bei naudojimosi išmaniosiomis technologijomis saugumui.
Pradiniame ir viduriniame ugdyme siekiama, kad kiekvienas mokytojas naudotų mokymo medžiagą, kuri yra būtina moderniam ugdymo turiniui, kuriant patrauklų, labiau mokinių mokymosi poreikius ir gabumus atitinkantį ugdymą. Kompleksiniais sprendimais Nyderlandų vyriausybė siekia išnaudoti technologijas švietimo kokybės gerinimui.
Abipusiai naudingos technologijos
Nors kalbant apie mokymosi proceso skaitmeninimą dažniau akcentuojama nauda mokiniams, šiuolaikinės išmaniosios technologijos gali gerokai palengvinti ir mokytojų kasdienybę. Tuo įsitikinti galėjome pastaraisiais metais, kuomet nusistovėjusią sistemą iš pagrindų supurtė pasaulį užklupusi pandemija. Ji bene labiausiai ir paskatino galvoti apie spartesnius pokyčius švietimo sistemoje ir tai, kas iš esmės yra neišvengiama – kasdienybėje mus lydinčias, tačiau mokyklose dar ne taip dažnai sutinkamas technologijas.
Šiai dienai bene svarbiausiu uždaviniu tampa galimybė lanksčiai prisiderinti prie kintančio mokymosi modelio, užtikrinti mokiniams kokybišką mokymosi procesą tiek kontaktiniu, tiek nuotoliniu ar hibridiniu būdu. Tam turime įvairių išmanių sprendimų – tvarumo standartus atitinkančių išmaniųjų projektorių, STEAM pamokoms pritaikytų dokumentų kamerų, modernių lentų ir ekologiškų, gamtai draugiškų spausdintuvų. „Išmanieji projektoriai, susieti su interaktyvia lenta – bene efektyviausias ir ekonomiškai naudingiausias pasirinkimas, – sako M. Nemickas.
Klasėms skirti Epson projektoriai turi įdiegtą padalyto ekrano funkciją, kuri leidžia vienu metu nesumažinus kokybės rodyti dvi turinio dalis, pvz., pamokos planą iš kompiuterio ir nuotrauką arba vaizdo įrašą iš dokumentų kameros. Esant poreikiui, galima projektuoti vaizdą iš kelių kompiuterių programinės įrangos, taip suteikiant prieigą tiek mokytojui, tiek mokiniams dalintis turiniu vienu metu – ši funkcija itin naudinga mokantis ne kontaktiniu būdu.
Sukurti dinamišką aplinką ir paskatinti mokinius efektyviau mokytis padeda su Epson mokymams skirtais projektoriais suderinamos mokomųjų dokumentų kameros. Jos lengvai pritaikomos skirtingų dalykų pamokose, nes geba ne tik atkurti vaizdus ir 3D objektus „Full HD“ formatu, bet ir matyti smulkius objektus dideliame ekrane, naudojant mikroskopo priedą.
„Naujausi programiniai sprendimai leidžia mokytis ir mokyti ne tik įprastiniu kontaktiniu būdu, bet ir nuotoliniu ar hibridiniu, kuomet dalis mokinių yra klasėje, o dalis – namuose. Tačiau labai svarbu ir tai, kad visa ši įranga būtų naudojama kompleksiškai, sukuriant vientisą išmaniąją mokymosi sistemą, o mokymui ir mokymuisi skirtos technologijos būtų saugios ir tausojančios sveikatą bei atitinkančios aukščiausius tvarumo standartus“, – sako Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas
Užsakymo nr.: PT_88894805