„Kai mokykloje yra keli išmanieji įrenginiai, kuriuose įdiegtos trys ar keturios skirtingos technologijos, mokytojams tai yra labai nepatogu. Jie pripranta prie savo klasėse esančios įrangos ir jei iškyla poreikis pasinaudoti kitoje klasėje esančia įranga, iškart susiduriame su šiokia tokia problema: mokytojas turi papildomai ruošis ir gaišti laiką vien tam, kad mokymosi turinį galėtų pateikti kitame įrenginyje. O mokytojų darbe laikas yra itin svarbus“, – apie pedagogų darbo realijas kalba mokyklos vadovas.
G. Draugelis pabrėžia, jog itin džiaugiasi, jog pernai „Ateities klasės“ konkurse dalyvavusi ir viena iš nugalėtojų tapusi Alytaus Likiškėlių progimnazijos klasė šiandien dirba su išmaniąja „Epson“ įranga, kurios naudojimas nesukuria jokių iššūkių.
Sužavėjo paprastumas
„Man paliko didžiulį įspūdį japonų požiūris į technologijas. Mes esame įpratę, kad kuo naujesnė technologija, tuo daugiau joje įdiegta įvairių, kartais nebūtinai reikalingų, naujovių ir įmantrių funkcijų. „Epson“ interaktyvūs projektoriai grįžta prie paprastumo ir funkcionalumo“, – sako G. Draugelis.
Pasak jo, būtent paprastumo, patogumo ir funkcionalumo dermė sužavėjo ir „Ateities klasės“ įranga besinaudojančius mokytojus.
„Tai yra paprasta balta lenta, kurioje galima rašyti žymekliais, joje įdiegta programinė įranga itin patogi, nes prie išmaniojo projektoriaus prijungus kompiuterį, galima juo patogiai naudotis taip, kaip mokytojas yra įpratęs, galima jį valdyti ir pačiame ekrane“, – pasakoja mokyklos vadovas.
Ne tik mokyklos vadovą, bet ir mokytojus bei moksleivius džiugina tai, kad norint naudotis naujaisiais „Epson“ projektoriais, nereikia jokio specialaus pasirengimo ir laiko gaišaties.
„Pavyzdžiui, išmaniosiose lentose įdiegta programinė įranga, su kuria reikia susipažinti, pasiruošti su ja dirbti. Čia to nereikia. Jei mokytojas dirba kompiuteriu, gali iškart dirbti ir su „Epson“ įranga. Visas laikas ir dėmesys gali būti skiriamas tiesioginių užduočių atlikimui, o ne mokymosi priemonių valdymo studijoms“, – sako G. Draugelis.
Daugiau dėmesio ugdymo turiniui, o ne instrukcijų studijavimui
Išmaniajame projektoriuje galima rodyti įvairią vaizdo medžiagą, pateikti mokytojo parengtas užduotis, taip pat leisti jame moksleiviams rašyti ranka, atlikti įvairias užduotis – pabraukti, įterpti ir t. t.
G. Draugelis sako, kad vaikai jau tiek pripratę prie įvairių „gatavų produktų“, kuriuose reikia tik spaudyti mygtukus, jog yra praradę tiek rašymo, tiek piešimo įgūdžius ir malonumą. „Šie projektoriai tai sugrąžina“, – džiaugiasi jis.
Likiškėlių progimnazijos direktorius pabrėžia, kad „Epson“ projektorių naudojimas per pamokas leidžia ir mokytojams, ir moksleiviams sutelkti dėmesį būtent ties ugdymo turiniu:
„Šiuo metu mokyklose, mūsų progimnazijoje taip pat, yra tiek daug ir tokios įvairios programinės įrangos, tačiau skiriasi jos valdymas. O „Epson“ projektoriaus valdymas yra toks pat, kaip asmeninio kompiuterio. Nes darbas taip ir vyksta – prie jo prijungus asmeninį kompiuterį! Tik klasėje nebūtina sėdėti prie jo, tai galima daryti projektoriuje.
Žinoma, yra ir papildomų funkcijų: galima rašyti ranka, piešti, spalvinti – kaip įprastoje lentoje. Tarkime, mokytojas pasiruošia tekstą, kuriame reiktų įrašyti praleistas raides. Ir moksleiviai gali tai daryti lentoje jau įrašydami ranka, kaip tai darytų dalijamoje medžiagoje. Ką kasdien darome kompiuteriu, tą patį galime sėkmingai veikti ir išmaniajame projektoriuje. Netgi dar paprasčiau.“
Siekiamybė – informacinių sistemų paprastumas
Šiuo metu Alytaus Likiškėlių progimnazijoje „Ateities klasėje“ dirba pergalę pernai šiame projekte iškovojusi informacinių technologijų mokytoja. Tačiau „Epson“ projektoriumi pasinaudoja ir kolegos.
„Kiek esu matęs naujų technologijų pristatymų, mokytojai į jas žiūri labai rezervuotai. Ir tai suprantama, nes kiekvienos jų naudojimas darbe reiškia ir laiką, kurį privalės skirti tik tam, kad išmoktų ją įvaldyti, nors bet kurią naudodami pateikia tą patį turinį“, – apie mokytojo darbo realijas pasakoja progimnazijos vadovas.
G. Draugelis sako, kad „Epson“ projektoriais mokytojai labai patenkinti, nes jais naudojasi iš savo įprastos darbinės aplinkos.
„Išbandydami technologijas, vaikai yra drąsesni. Tačiau klausimas, kaip tos technologijos naudojamos ir ką jos jiems duoda. Vis dėlto prie kai kurių vaikai praleidžia gerokai daugiau laiko nei reikėtų. Labai svarbu vertinti, kokios ugdomosios naudos konkreti technologija duoda“, – sako pašnekovas.
Ar būtų svarbu turėti mokykloje daugiau klasių, kuriose būtų įrengti išmanieji projektoriai?
Progimnazijos vadovas sako, jog, žinoma, taip: „Kartu norėtųsi, kad išmaniosios sistemos būtų vienodos. Labai nesinori mokytojų apkrauti papildomais darbais. Didžiulė siekiamybė, kad visi mokytojai toje pat mokykloje naudotųsi viena sistema.“
Daugiau informacijos apie „Ateities klasė“ konkursą, dalyvių anketą ir sąlygas galite rasti čia.
Dalyvaukite ir laimėkite modernią „Epson“ įrangą savo klasei: interaktyvų projektorių, rašalinį spausdintuvą, garso kolonėles. Prizo vertė – daugiau kaip 5000 eurų!