Sudalyvauti paskatino smalsumas

Mintis dalyvauti konkurse „Ateities klasė“ kilo Vilniaus Medeinos pradinės mokyklos mokytojai Astai Čičelytei, kuri pasakoja, jog inovacijos ir technologijos ją ir jos mokinius lydi kone kasdien.

„Kadangi pati aktyviai dalyvauju įvairiose veiklose, susijusiose su inovacijomis, taip pat stengiuosi į jas įtraukti ir savo auklėtinius, didelių pasvarstymų, ar verta dalyvauti šiame konkurse, nebuvo. Pasitariau su mokinių tėvais, mokyklos kolektyvu, visi buvo „už“, todėl teliko užsiregistruoti ir laikyti špygas“, – pasakoja A. Čičelytė.

„Kodėl jūsų klasė turėtų tapti ateities klase?“ – pagrindinė konkurso sąlyga ir klausimas, į kurį turi atsakyti „Ateities klasės“ dalyviai. Pasiteiravus, koks buvo jos atsakymas į šį klausimą, mokytoja teigia, jog pildydama anketą, labiausiai akcentavo mokinių motyvacijos skatinimą.

„Ne paslaptis, kad šiuolaikinių vaikų motyvacija mokytis yra kritusi, tačiau ką bent jau aš pastebiu iš savo mokinių, tai didelį stimulą mokytis jiems suteikia technologijos. Net ir sudėtingiausios užduotys, pateiktos per technologinę prizmę, vaikams tampa lengviau išsprendžiamos, jiems paprasčiau perprasti sąlygas, suvokti, ko jų prašoma. Beje, dar iki dalyvavimo konkurse buvome gana modernūs: pamokų metu naudojome planšetes, išmaniąją lentą“, – pasakoja mokytoja.

Vilniaus Medeinos pradinės mokyklos mokytoja Asta Čičelytė

Būtent senąją išmaniąją lentą A. Čičelytės klasėje pakeitė konkurse laimėtas interaktyvus „Epson“ projektorius su visa reikalinga palaikymo įranga: kolonėlėmis, kamera, ausinėmis ir mikrofonu. Skirtumai tarp senosios ir naujosios įrangos, pasak mokytojos, akivaizdūs.

„Naujasis projektorius turi žymiai daugiau funkcijų nei senoji lenta. Pavyzdžiui, vienu metu prie jo užduotį gali atlikti net keturi vaikai. Taip pat jo funkcionalumas leidžia net tik rodyti prezentacijas, bet ir žymėti jose pastabas, pabrėžti svarbiausius akcentus.

Kas labai patinka man, kaip mokytojai, tai integruotas laikmatis. Anksčiau pamokose naudodavome smėlio laikrodį, o dabar tereikia projektoriuje įjungti laikmatį, ir visai klasei aišku, kiek ji turi minučių atlikti užduotį, pristatymą ir panašiai“, – „Epson“ įrangos privalumais dalijasi mokytoja.

Negano to, naujasis interaktyvus projektorius, kaip pasakoja A. Čičelytė, pamokoms suteikia ir gerokai daugiau kokybės bei laisvės improvizuoti.

„Palyginti su mūsų senąja lenta, šis projektorius yra dvigubai didesnis, todėl dabar pamokų temas galiu pristatyti vaizdingiau ir kokybiškiau. Ta pati garso kokybė yra žymiai aiškesnė ir malonesnė ausiai“, – tikina pašnekovė.

Technologijos motyvuoja

Pasak pedagogės, sulig naujos įrangos atsiradimu klasėje išaugo ir mokinių noras mokytis.

„Kai klasėje atsiranda kažkas naujo, vaikai natūraliai nori tą daiktą išbandyti, jiems smalsu ir įdomu, kaip jis veikia, ką su juo galima nuveikti. Tokiu būdu auga ir jų motyvacijos lygis“, – teigia mokytoja.

Akivaizdu, kad šiais laikais vaikai yra smalsūs, nori ir gali mokytis padedami naujausių technologijų, tačiau tikintis spartesnio inovacijų integravimo į mokymo(si) procesą, A. Čičelytės nuomone, būtina nepamiršti ir pačių mokytojų.

Epson prizas

„Ne paslaptis, jog didelė dalis Lietuvos mokytojų yra vyresnio amžiaus žmonės, todėl jiems nėra taip lengva žengti koja kojon su naujausiomis technologijomis. Net ir geriausia įranga nepavers ugdymo proceso efektyvesniu, jei mokytojai nesugebės jos tinkamai išnaudoti. Tad, manau, kad yra labai svarbu ruošti mokytojus naujovėms, supažindinti juos su technologijomis“, – teigia pašnekovė.

Būtent dėl šios priežasties „Epson“ specialistai yra pasirengę ne tik atnaujinti laimėjusių mokyklų klases naujausia įranga, bet ir apmokyti pedagogus, kaip ja naudotis. Tad priežasčių, kodėl nevertėtų išbandyti laimės šių metų „Ateities klasė“ konkurse, tiesiog nėra.

Dalyvauti konkurse ragina ir A. Čičelytė. Pasak jos, nepasinaudoti galimybe laimėti išties vertingą ir tuo pačiu naudingą prizą būtų didelė klaida.

„Išgirdus, kad ir šiais metais vyksta konkursas, nedelsdama šią žinią perdaviau kolegėms ir paraginau, kad būtinai užregistruotų ir savo klases. Kalbant bendrai, kad ir kaip Lietuvos mokyklos siektų modernizuotis, finansai nėra beribiai, todėl pasinaudoti galimybe nemokamai atnaujinti vieną iš klasių yra išties verta“, – neabejoja mokytoja.

Daugiau informacijos apie „Ateities klasė“ konkursą, dalyvių anketą ir sąlygas galite rasti čia.

Dalyvaukite ir laimėkite modernią „Epson“ įrangą savo klasei: interaktyvų projektorių, rašalinį spausdintuvą, garso kolonėles. Prizo vertė – daugiau kaip 5000 eurų.