Tačiau situacija iš esmės pradėjo keistis prieš kelerius metus, kuomet į mūsų regioną atėjusi tarptautinė Japonijos bendrovė „Epson“ pristatė iki šiol Lietuvoje neregėtą inovaciją – interaktyvius projektorius.
Projektoriai pamažus išstums lentas?
„Modernėjant visuomenei ir keičiantis jos poreikiams, interaktyvumas ir skaitmenizacija tampa neišvengiamybe daugelyje sričių, ne iš imtis ir ugdymo procese. Užsienyje, ypač Vakaruose ir Skandinavijos šalyse, interaktyvios pamokos jau yra kasdienybė. Tuo metu Lietuvoje, tai dar gana nauja niša: mokytojai vis dar rašo kreida, mokomąją medžiagą skaito iš vadovėlių ir pan. Tačiau tai labai apriboja mokinių įsitraukimą į ugdymo procesą, varžo jų kūrybinę laisvę“, – teigia V. Klimaitis.
Dėl šios priežasties jau ne vieną dešimtmetį įvairūs elektronikos gamintojai kuria inovacijas, kurios ne tik atveria naujų mokymosi galimybių, bet ir palengvina patį procesą. Viena tokių inovatorių – bendrovė „Epson“, kurios kuriami interaktyvūs projektoriai jau spėjo sulaukti ir tarptautinio pripažinimo, o visai neseniai – pasirodė ir Lietuvoje.
„Žiūrint globaliai, toks produktas, kaip interaktyvus projektorius, rinkoje egzistavo jau kurį laiką, tačiau mūsų regione pasirodė vos prieš kelerius metus. Lietuvoje interaktyvumas pamokų metu iki tol buvo siejamas su išmaniosiomis lentomis. Taip nutiko todėl, kad tiesiog nebuvo alternatyvų – veikė keletas įmonių, kurios atstovavo tam tikrus išmaniųjų ekranų gamintojus, kurių produktus ir pirko Lietuvos mokyklos“, – pasakoja 1stop.lt direktorius.
Tačiau Lietuvoje pradėjus prekiauti interaktyviais „Epson“ projektoriais, „žaidimo taisyklės“ mokyklose, kaip pasakoja V. Klimaitis, kardinaliai pasikeitė.
„Šiandien mokyklos po truputį pradeda suprasti, kad rinkoje yra ir kitų, ne ką prastesnių, o daugeliu atvejų – ir geresnių sprendimų bei technologijų. Kadangi patys prekiaujame „Epson“ interaktyviais projektoriais, jau dabar gauname atsiliepimų „koks tai puikus produktas“ ir „kur jūs buvo anksčiau“. Tai rodo, kad mokyklos susipažįsta su išmaniaisiais projektoriais, mato jų naudą ir panaudojimo galimybes“, – teigia pašnekovas.
Vaizdo daugiau, o ir kaina palankesnė
Ir iš tiesų, interaktyvių projektorių panaudojimo galimybės yra kur kas platesnės nei įprastų lentų. Tyrimai ir apklausos rodo, kad mokiniai jaučiasi žymiai komfortabiliau ir jiems yra daug įdomiau atlikti įvairias užduotis prie interaktyvaus projektoriaus, nei prie įprastos lentos.
„Interaktyvius projektorius ir įprastas lentas palyginčiau su važiavimu vežimu ir važiavimu automobiliu. Bene esminis skirtumas – interaktyvumas motyvuoja. Naudodamiesi tokia įranga, mokiniai gali liesti, piešti, žymėti ir kitaip įsitraukti į pamoką, tuo metu mokytojas – įdomiau ir paprasčiau perteikti mokomąjį turinį, o tai neabejotinai labiau įtraukia pamokos dalyvius, suteikia jiems daugiau laisvės, atskleidžia jų kūrybiškumą“, – pasakoja V. Klimaitis.
Lygindamas išmaniąsias lentas ir interaktyvius projektorius, specialistas taip pat linksta į pastarųjų pusę.
„Išmaniųjų lentų standartinė įstrižainė yra apie 70–75 coliai. Tačiau, pavyzdžiui, penktoje eilėje sėdinčiam vaikui įžiūrėti tokį vaizdą jau yra sudėtinga. Tuo metu „Epson“ išmanieji projektoriai leidžia vaizdą išplėsti iki 120 colių. O štai kainų palyginimas pribloškia: tokios įstrižainės lentos kainuotų 3–4 kartus daugiau nei projektorius.
Koks projektoriaus privalumas? Kadangi vaizdas yra daug didesnis, į interaktyvią veiklą galima įtraukti daugiau žmonių. Pavyzdžiui, ekraną perskyrus į dvi dalis, prie lentos gali dirbti tiek mokytojas, tiek ir mokinys arba keli mokiniai vienu metu.
Tad vėlgi, jei grįžtume prie transporto priemonių palyginimų, išmaniosios lentos galėtų būti kupė, o interaktyvūs projektoriai – visureigiai, kurie yra žymiai universalesni“, – teigia pašnekovas.
Modernesnė klasė – oresnė savijauta
Tokios technologijos, kaip interaktyvūs projektoriai ir panaši įranga, ne tik leidžia suefektyvinti ugdymo procesą, bet ir taip pat gali būti išnaudojamos kaip priemonė į švietimo sistemą pritraukti naujų pedagogų.
„Vis dar kalbama, kad Lietuvoje trūksta pedagogų, o tą stoką labiausiai veikia per mažas darbo užmokestis. Iš dalies tiesos yra, tačiau lygiai taip pat reikia kalbėti ir apie darbo aplinką bei ugdymo metodų atnaujinimą. Jauniems mokytojams nebeužtenka vien vadovėlio ir kreidos gabalėlio. Jiems reikia pasiūlyti įdomesnių produktų, su kuriais jie galėtų dirbti. Pedagogams lygiai taip pat reikia laisvės kurti, įdomiai vesti pamokas ar paskaitas, o interaktyvūs projektoriai būtent tai ir garantuoja“, – teigia V. Klimaitis.
Naujausią „Epson“ interaktyvų projektorių EB-770Fi gali laimėti ir jūsų klasė. Tokią galimybę suteikia antrus metus „Delfi“ ir „Epson“ organizuojamas konkursas „Ateities klasė“. Reikia užregistruoti savo klasę ir... laukti rezultatų paskelbimo.
10-čiai klasių atiteks po „Epson“ ateities klasės komplektą, kurį sudaro ne tik interaktyvus projektorius su visa jam reikalinga palaikymo įranga, bet ir projekcijos ir sauso valymo lenta „TK-TEAM“ bei spalvotas rašalinis spausdintuvas „EcoTank L6490“. Bendra prizo vertė – daugiau nei 5000 eurų.
Daugiau informacijos apie „Ateities klasė“ konkursą, dalyvių anketą ir sąlygas galite rasti čia. (https://ateitiesklase.delfi.lt/)