Mokytojų nuomonė – svarbiausia
2020 m. Vilniaus tarptautinei mokyklai įgyvendinus plėtros planus ir seną konditerijos pastatų kompleksą pavertus nauja mokymosi erdve, kartu buvo įsigyta moderni ir šiuolaikiška mokymosi įranga: kompiuterių tinklas, interaktyvūs ekranai ir projektoriai, spausdinimo, kopijavimo įranga ir kt. Kaip pasakoja šios mokyklos direktorė Rebecca Toth Juras, įsigyjant ir atnaujinant mokyklos inventorių, įstaiga vadovavosi viena pagrindine taisykle – įsiklausyti į mokytojų poreikius.
„Didžiausia klaida yra mokyklos administracijai už mokytojus nuspręsti, kiek ir kokių technologijų ar įrangos jiems reikia. Praeityje mes ir patys esame padarę šią klaidą, kai pradinę mokyklą aprūpinome išmaniosiomis lentomis, kurios visiškai nepateisino mokytojų lūkesčių ir daugeliu atveju tebuvo naudojamos tik kaip projektoriai, nors funkcijų turėjo kur kas daugiau. Nuo to laiko atnaujindami mokyklos inventorių, prieš tai visada konsultuojamės su mokytojais, darome apklausas ir tik įsitikinę, kad technologija išties bus naudinga, organizuojame pirkimą“, – sako mokyklos direktorė.
Kaip nuoseklaus technologijų integravimo į ugdymo proceso pavyzdį, R. Toth Juras pateikia 10-yje mokyklos klasių ir kabinetų įrengtus „Epson“ interaktyvius projektorius, kurių pageidavo būtent patys mokytojai.
„Pirmiausia keli mokytojai išreiškė poreikį šiems projektoriams. Įsigijus ir pradėjus jais naudotis, greitai „užsikrėtė“ ir kiti pedagogai. Tuomet pirkome dar, nes matėme, kad įranga pasiteisina – nesudėtingas įdiegimas, lengvas ir patogumus naudojimas bei daug funkcijų, kurios patinka ne tik mokytojams, bet ir mokiniams“, – pasakoja mokyklos direktorė.
Mokytojų patirtimi ir pageidavimais mokykla vadovaujasi ir įsigydama įvairiais kompiuterines sistemas, mokymuisi skirtas aplikacijas, kitą įrangą.
„Reikia suprasti, kad mokytojų technologinis išprusimas yra skirtingas, t. y. vieni naujausias technologijas perpranta greičiau, kiti – lėčiau, todėl visada rinkoje ieškome geriausių variantų tiek mokyklos lygmeniu, tiek ir individualioms pamokoms. Pavyzdžiui, švietimo proceso įgalinimui ir dokumentų valdymui bendru sutarimu naudojame „Google Workspace for Education“ paslaugų paketą, tačiau dėl atskirų mokomųjų dalykų mokytojai patys informuoja administraciją, kas jiems yra reikalinga“, – teigia R. Toth Juras.
Ugdymo procesą perkelia į kitą lygį
Kad naujausios technologijos, tinkamai jas pritaikius ir maksimaliai išnaudojus jų galimybes, gali atnešti puikių rezultatų, įsitikino ir interaktyvų „Epson“ projektorių savo klasėje kasdien naudojantis Vilniaus tarptautinės mokyklos mokytojas Ryanas Garriganas, kuris sako negalintis atsidžiaugti šios įrangas funkcionalumu ir patogumu.
„Dievinu šį projektorių dėl daugelio priežasčių. Pirmiausia, man nereikia sėdėti prie stalo ir skaityti iš vadovėlio. Visą informaciją galiu perduoti būdamas prie projektoriaus, interaktyviai ir paprastai. Skirtumas nuo paprastos lentos yra akivaizdus, nes dabar galiu pasiruošti visai kito lygio prezentacijas – pasižymėti punktus, kuriuos noriu akcentuoti, įdėti nuotraukas ar net vaizdo įrašus, kurie praturtintų ir pagyvintų pamoką. Visai puikiai žinome, kad jaunimas daug laiko praleidžia savo telefonuose, žiūri „Youtube“, tad turėti galimybę paruošti ir pristatyti prezentaciją, kuri prikaustytų jų dėmesį, yra didelis privalumas.
Tiek man, tiek mano mokiniams taip pat labai patinka rašymo funkcija ant projektoriaus ekrano. Tokiu būdu vesdamas pamoką aš galiu pabrėžti svarbiausius dalykus, patikslinti informaciją. Tuo metu mokiniams ši funkcija leidžia dar labiau įsitraukti į turinį“, – pasakoja R. Garriganas.
Tačiau puikiausia, pasak pašnekovo, yra tai, jog naudojantis šiuo projektoriumi, visos pamokos planą galima sudėlioti labai kruopščiai ir iki pačių mažiausių smulkmenų.
„Man nereikia atsiminti, ką turėčiau papasakoti ar parodyti – viskas suplanuota, paruošta, tereikia perteikti mokiniams. Pavyzdžiui, vienoje lentelėje bendra informaciją apie, tarkime, tam tikrą šalį, tuomet kelių mygtukų paspaudimu „peršokame“ į „Google Maps“ – kur randasi ta šalis, tada keliamės į nuotraukų archyvą – vaizdai iš tos šalies, galiausiai – ekrane žymime, rašome, diskutuojame“, – pasakoja mokytojas.
Pašnekovo pasiteiravus, kodėl, jo nuomone, šiais laikais yra svarbu integruoti naujausias technologijas į ugdymo procesą, R. Garriganas akcentuoja mokinių pasiruošimą tapti visuomenės dalimi.
„Visais laikas vienas pagrindinių ugdymo tikslų buvo paruošti jaunąją kartą gyvenimui. Šiandien mūsų gyvenimas yra paremtas skaitmenizacija, kur pasisuksime – visur technologijos. Tad kai viskas keičiasi taip greitai ir taip drastiškai, pavyzdžiui, sparčiai augantis dirbtinis intelekto panaudojimas, mokytis pagal inovatyvius metodus yra tiesiog būtina. Turime vaikams rodyti pavyzdį, kad technologijas ne tik padaro gyvenimą lengvesniu, bet ir įgalina mus kurti inovacijas ir tobulėti“, – teigia pašnekovas.
Negano to, jo nuomone, naujausios technologijos kartu didina ir mokinių motyvacijos lygį, išlaiko dėmesingumą bei susidomėjimą mokomaisiais dalykais.
„Kiekvienas mokinys yra skirtingas, vieni yra motyvuoti, nepriklausomai nuo aplinkybių, kiti – motyvaciją atranda būtent per technologijas, kurios juos lydi ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų. Pavyzdžiui, jei pamokų metu yra naudojama paprasta lenta, rašoma žymekliu, kai kam tai gali pasirodyti nuobodu, tačiau jei yra dirbama, kad ir su tuo pačiu interaktyviu projektoriumi, mokiniui natūraliai atsiranda stimulas, jam įdomu, jis nori dalyvauti procese“, – tikina mokytojas.
Visgi dėl įvairių priežasčių ne visos mokyklos ir mokytojai yra linkę dirbti su naujausiomis technologijomis – kai kam seni metodai vis dar atrodo efektyvesni.
„Kaip ir bet kokia naujovė, taip ir nauja įranga klasėje iš pradžių gali gąsdinti. Tačiau kai ją išbandai, kai išmoksti naudotis ir pamatai jos teikiamą naudą, nebesinori grįžti prie senųjų metodų. Technologijos mums padeda ir paverčia mūsų darbą lengvesniu, patogesniu ir efektyvesniu“, – neabejoja R. Garriganas.
Daugiau informacijos apie „Ateities klasė“ konkursą, dalyvių anketą ir sąlygas galite rasti čia.
Dalyvaukite ir laimėkite modernią „Epson“ įrangą savo klasei: interaktyvų projektorių, rašalinį spausdintuvą, garso kolonėles. Prizo vertė – daugiau kaip 5000 eurų.