Apie tai, kaip identifikuoti padangų būklę, kas nutinka jei automobilis eksploatuojamas su nusidėvėjusiomis padangos, kodėl nevertėtų pirkti naudotų padangų bei į kitus aktualius klausimus, susijusius su padangų keitimu, atsako „Melga“ autoserviso vadovas Andžej Ostrovski.
Prieš montuodami padangas, būtinai jas patikrinkite
Kaip pasakoja A. Ostrovski, tikrinant, ar automobilio padangos yra tinkamas naudoti, pagrindinis, bet ne vienintelis, indikatorius turėtų būti protektoriaus gylis.
„Naujų vasarinių padangų protektoriaus gylis siekia 6–10 mm, tačiau minimalus leistinas tokių padangų protektoriaus gylis Lietuvoje yra 1,6 mm. Visgi, toks skaičius indikuoja, kad padangos yra visiškai nusidėvėjusios, ir sukibimas su kelio danga yra labai prastas, todėl pasiekus 2 ar netgi 3 mm, vasarines padangas jau reikėtų keisti naujomis“, – pataria specialistas.
Vienas iš paprasčiausių būdų patikrinti protektoriaus gylį yra panaudojant vieno arba dviejų eurų monetas. Jei yra tikrinamas vasarinės padangos protektorius, reikėtų naudoti vieno euro monetą, o jei žieminės – dviejų. „Tarp padangos protektoriaus įstačius monetą, turėtų nesimatyti ant jos esančių žvaigždučių“, – aiškina A. Ostrovski.
Protektoriaus gylį taip pat galima matuoti ir specialiai tam skirtais prietaisais: slankmačiu arba skaitmeniniais matuokliais. Negano to, kai kurių gamintojų padangos turi unikalius indikatorius, kurie nurodo nusidėvėjimo lygį“, – sako „Melga“ autoserviso vadovas.
Tačiau, pasak jo, kalbant apie padangos tinkamumą eksploatuoti, ne ką mažiau nei protektoriaus gylis, svarbūs ir kiti veiksniai, kuriuos vairuotojai ne visada yra linkę įvertinti. Vienas jų – nusidėvėjimo tolygumas.
„Jeigu padangos nusidėvėjusios netolygiai – padangos šonai nusidėvėję labiau nei centrinė dalis ar atvirkščiai – tokios padangos nėra tinkamos eksploatuoti. Netolygus padangų nusidėvėjimas dažniausiai parodo apie netinkamą automobilio techninę būklę: važiuoklės gedimus, blogą ratų suvedimą ir labai dažnai netinkamą oro slėgį eksploatuojant padangas“, – aiškina A. Ostrovski
Nereikėtų pamiršti ir pažeidimų bei suaižėjimo. „Jeigu pažeistas tik paviršinis padangos sluoksnis, padangą dar galima suremontuoti, tačiau jeigu pažeistas padangos kordas (konstrukcijos vientisumas) ar padangos siūlai (atsirado guzas) – tokias padangas būtina keisti į naujas. Tuo metu suaižėjimas dažnai atsiranda, kai padangos guma yra sena, todėl svarbu įvertinti ir padangos gamybos metus. Suaižėjusi padanga ilgainiui gali pradėti deformuotis arba leisti orą“, – teigia pašnekovas.
Ne tik neefektyvu, bet ir labai pavojinga
„Melga“ autoserviso vadovo pasiteiravus, kas nutinka jei automobilis yra eksploatuojamas su nusidėvėjusiomis padangomis, A. Ostrovski pirmiausiai atkreipia dėmesį į saugumą kelyje.
„Su nusidėvėjusiomis padangomis eisme dalyvaujantis automobilis kelia grėsmę saugumui. Nusidėvėjusios padangos žymiai prasčiau sukimba su kelio danga, todėl pailgėja stabdymo kelias. Važiuojant šlapiu keliu, gali kilti „akvaplaningo“ efektas – automobilis pradeda slysti, tampa nevaldomas ir tokiu atveju avarijos išvengti praktiškai neįmanoma“, – teigia specialistas.
Tačiau, jo teigimu, vertėtų suprasti ir į tai, kad padangos būklė turi tiesioginės įtakos ir visam automobilio veikimui.
„Puikiai žinome, kad senos ar pažeistos padangos turi tiesioginės įtakos ekonomiškam ir komfortiškam vairavimui – didesnės kuro sąnaudos, nepatogus automobilio valdymas, o tuo pačiu netolygiai nudilusios padangos ar jų defektai išduoda apie važiuoklės problemas, netinkamą ratų suvedimą“, – sako A. Ostrovski.
Padangų laikymas ir pirkimas
Kaip pasakoja autoserviso vadovas, padangų laikymo sąlygos turi labai didelę įtaką jų kokybei ir ilgaamžiškumui, todėl nenaudojamas padangas laikyti kur papuola – tikrai nėra pats teisingiausias sprendimas.
„Padangos turi būti sandėliuojamos tam tikromis sąlygomis – vėsiose, ventiliuojamose patalpose, atokiai nuo saulės spindulių. Dažnu atveju, namų sandėliukas, o ypač balkonas – nėra tinkama vieta padangoms laikyti. Tokiu atveju, galima pasinaudoti padangų saugojimo paslauga – padangas keičiantis autoservisas kito sezono padangas gali „pasaugoti“ tam pritaikytuose sandėliuose iki kito sezono. Taip ne tik išsaugomos padangų savybės, bet ir yra labai patogu“, – neabejoja specialistas.
Renkantis padangas savo automobiliui, A. Ostrovski nepataria jų ieškoti įvairiuose naudotų automobilių dalių skelbimuose. Pasak jo, tokį pirkinį galima būtų prilyginti „katei maiše“.
„Perkant naudotas padangas, dažniausiai nežinote, kaip tos padangos buvo sandėliuojamos, kaip ir kokiomis sąlygomis eksploatuojamos, ir dėl to sudėtinga įvertinti jų tikrąją būklę. Nemažai dėvėtų padangų defektų plika akimi yra nematomi, nežinome, kokia padangos konstrukcijos būklė, o įsigijus tokias padangas greitu metu gali „išlįsti“ defektai (atsirasti susisluoksniavimas, iššokti guzas ar pan.). Nors galimybė šiek tiek sutaupyti vilioja, tačiau kyla grėsmė saugumui, o ir tokių padangų tarnavimo trukmė neaiški“, – teigia pašnekovas.
Svarstant ar įsigyti universalias padangas, reikėtų įsivertinti kelis aspektus. Kaip aiškina specialistas, tokios padangos turi tiek žieminių, tiek vasarinių savybių, tačiau visų skirtingiems sezonams pritaikytų padangų bruožų joms, deja, trūksta.
„Pavyzdžiui, vasarą universalios padangos prasčiau sukibs su kelio danga, važiuojant kels didesnį triukšmą ir dėvėsis greičiau nei vasarinės padangos. Viena vertus, įsigijus universalias padangas sutaupoma pinigų, kita vertus, ši žiema parodė, kad esant didesniam šalčiui ar gausiam sniegui universalios padangos neprilygsta žieminėms. Todėl, perkant universalias padangas, rekomenduojama įsivertinti, ar galėsime nevažiuoti automobiliu jeigu bus sudėtingos oro sąlygos žiemą: gausus sniegas, ledas ir panašiai“, – teigia A. Ostrovski.
Kaip išsirinkti kokybiškas padangas?
Kadangi padangos yra vienintelės detalė, kuri laiko automobilį ant kelio, kokybiška padanga, pasak „Melga“ autoserviso vadovo, svarbiausia, turi būti saugi.
„Vienas iš esminių vasarinių padangų kokybės parametrų – stabdymo ant šlapios kelio dangos efektyvumas. Žinomi gamintojai skiria itin dideles investicijas į padangų gamybos technologijas, testavimus, bandymus, todėl ir jų padangos yra patikimesnės, saugesnės, tačiau ir brangesnės. Visgi, kokybiškų padangų tarnavimo laikas yra ilgesnis, jos komfortiškesnės, pasižymi mažesniu triukšmingumo lygiu, didesniu kuro sąnaudų efektyvumu. Na, o padangų ilgaamžiškumas priklauso ne tik nuo pačių padangų, bet ir nuo to, kaip jos eksploatuojamos (vairavimo ypatumai, kokiais keliais važinėjama, ar tinkamas oro slėgis, taisyklinga ratų geometrija, tvarkinga automobilio važiuoklė) bei saugomos“, – aiškina pašnekovas.
Tačiau padangų tikrai būna labai skirtingų ir įvairiomis kainomis, todėl A. Ostrovski pataria pagalbos kreiptis į šios srities specialistus.
„Žmonėms, ieškantiems optimalaus varianto, išties nėra lengva užduotis patiems išsirinkti padangas. Konsultuojant klientus, atrandame balansą tarp saugumo ir komforto bei galimo skirti biudžeto. Padangos parenkamos pagal automobilį, važiavimo ypatumus, važiavimo vietą. Renkantis padangas, yra vertinami tokie padangų kokybės parametrai kaip stabdymo ant šlapios kelio dangos efektyvumas, triukšmingumas, kuro sąnaudų efektyvumas, padangų ilgaamžiškumas, gamintojo patikimumas, ir taip ieškomas optimalus sprendimas, atitinkantis kliento poreikius, lūkesčius ir galimą skirti biudžetą“, – teigia „Melga“ vadovas.
Užsakymo nr.: PT_86833899