„Kadangi esame šeimos verslas, visuose mūsų veiklos sprendimuose atsispindi šeimos vertybės: atsakomybė, pareiga, užuojauta. Šiuo sudėtingu momentu, jausdami didelę atsakomybę prieš savo darbuotojus, klientus, kolegas bei visuomenę, supratome, kad norėdami ir toliau tęsti darbą, užtikrinti darbo vietas ir prisidėti prie pagalbos Lietuvos žmonėms, turime savo veiklą ne tik perkelti į virtualią erdvę, bet ir ieškoti būdų, kaip tapti dar labiau socialiai atsakingais“, – sako „Lauksva“ rinkodaros vadovė Miglė Valaitytė.
Pasak jos, Lietuvoje įvedus karantiną, verslui norint ir toliau sėkmingai funkcionuoti, privalu kardinaliai keisti prioritetus.
„Paprastai versle dažniausiai yra galvojama apie rinką ir kaip iš jos išspausti didžiausią naudą, o tik tada apie likusius aspektus. Tačiau šiuo atveju yra visiškai atvirkščiai – pirmiausia galvojame, kaip pasirūpinti savo darbuotojais, kad jie neliktų be darbo, ir tik tada žiūrime, ką galime nuveikti rinkoje. Būtent taip kilo viena iš idėjų – nemokama nepriklausomo dizainerio konsultacija online“, – pasakoja M. Valaitytė.
„Paprastai versle pirmiausiai yra galvojama apie rinką, tendencijas, vartotojų poreikius ir kaip iš to išspausti didžiausią naudą, o tada apie likusius aspektus – kaip ir ką pakeisti, kad įmonės produktas atlieptų poreikį. Tačiau šiuo atveju yra visiškai atvirkščiai – pirmiausia galvojame, kaip pasirūpinti savo darbuotojais, kad jie neliktų be darbo, ir tik tada žiūrime, ką galime nuveikti rinkoje. Būtent taip kilo viena iš idėjų – gaminti apsaugines priemones: veido kaukes, medicininius kombinezonus, antbačius“, – pasakoja M. Valaitytė.
Naudinga visoms pusėms
Anot jos, išmanumas – kiekvieno verslo stiprybė, ir nors vis daugiau įmonių pradeda taikyti dizainerio konsultacijos paslaugas, V. Valaitytės teigimu, tikrai ne visos jos yra artimos klientui.
„Nemokamas paslaugas siūlo paprastai tik tie, kurie turi savo dizainerius – nuolatinius darbuotojus. Kitaip tariant – vidinių resursų. Tokiu atveju dizaineriai dirba dažniausiai tik su tos įmonės produktais ir paprastai paslauga teikiama tiesiogiai susitikinėjant su klientu. Jei dizainerio paslaugos siūlomos internetu, tokiu atveju dedami apribojimai iš kitos pusės – tai būna mokama paslauga ir taikomos griežtos taisyklės, pavyzdžiui, galima pateikti tik vieną klausimą su nuotraukomis“, – aiškina specialistė.
Tačiau „Lauksva“ šioje srityje naudoja išorinį resursą – bendradarbiauja su nepriklausoma dizainere Rūta Toleikyte. Šis principas suteikia daug daugiau privalumų tiek pačiam dizaineriui, tiek klientui.
„Neieškojome dar vieno atributo, kodėl žmonės turėtų rinktis būtent mus, tačiau norėjome, kad tai suteiktų realios vertės ir patogumo klientui. Tai ypač aktualu šiuo sudėtingu laikotarpiu, kai realus fizinis kontaktas yra itin pavojingas. Konsultuojantis „online“, dizaineriui nėra ribojama aprėptis. Tai reiškia, kad pradėjęs komunikaciją su klientu dėl baldų pasirinkimo, dizaineris turi visišką laisvę pratęsti komunikaciją su klientais visais kitais interjero klausimais, jei abi pusės yra suinteresuotos tolimesniu projektu.
Tokiu atveju, dizaineris gali siūlyti ir kitų įmonių produkciją, ko negaminame mes. Tarkime, klientas išsirenka su dizainere svetainės baldus ir toliau tęsia projektą kartu derinant kilimus, paveikslus, apšvietimą ir pan. Pačiam klientui toks principas daug labiau apsimoka, kadangi dalį šio projekto išlaidų dengia „Lauksva“, todėl nereikia papildomai ieškoti ir samdyti dizainerio. Susisiekus su mūsų konsultantais, išsiaiškiname kliento poreikius, o tada jis nukreipiamas pas dizainerę ir toliau tęsia komunikaciją“,– pasakoja M. Valaitytė.
Pasak jos, dabar išmaniųjų technologijų pagalba galima labai nesunkiai ir greitai perteikti visus poreikius ir lūkesčius, todėl net ir pasibaigus karantinui, įmonė neatmena galimybės ir toliau tęsti konsultacijas nuotoliniu būdu.
„Skatiname naudoti visas įmanomas „online“ priemones, kurios padėtų kuo aiškiau dizaineriui susidaryti reikiamą vaizdą. Susitarti dėl vaizdo konferencijos, nufilmuoti, kaip atrodo namų erdvės, spalvos ryte, dieną, vakare. Taip pat prašome, kad atsiųstų ne tik nuotraukas, bet ir brėžinius, interjero spalvos ir pan. Ar „online“ konsultacijas tęsime ir po karantino, priklausys nuo to, kaip žmonės reaguos į fizinį kontaktą. Jei tokios konsultacijos pasiteisins ir matysime klientų poreikį šiai paslaugai, tęsime pradėtą darbą“, – teigia įmonės „Lauksva“ atstovė.
Netyla skambučiai
Visgi, virtualios konsultacijos buvo tik viena iš „Lauksva“ strateginių krypčių šiuo krizės laikotarpiu. Matydami dabartinę situaciją, kai visuomenėje yra jaučiamas didelis apsauginių priemonių trūkumas, baldų gamintojai savanoriškai pradėjo tokių priemonių gamybą.
„Esame iš nedidelio Šakių miestelio. Čia žmonės vieni kitus gerai pažįsta, žino, kad dirbame su audiniais, todėl pastaruoju metu susilaukėme daug prašymų padėti. Vadovaudamiesi tuo pačiu atsakingo verslo principu, nusprendėme dalį gamybos perkvalifikuoti į apsauginių priemonių siuvimą“, – pasakoja M. Valaitytė.
Įmonės atstovė pasakoja, kad paskelbus apie taip reikalingų apsaugos priemonių siuvimą, pastaruoju metu netyla bendrovės telefonas – žmonės teiraujasi, kur ir kaip gali įsigyti šias priemones.
„Pirmiausia stengėmės gaminti labdarai – ligoninėms, jose dirbantiems medikams, mūsų darbuotojų šeimoms ir kraštiečiams, tačiau šią savaitę jau paleidome ir į prekybą. Visgi, mūsų pajėgumas yra ribotas, todėl kreipiamės ir į siuvėjus visame Šakių regione, kurie galėtų prisidėti gaminant šias priemones, ir tokiu būdu aprūpinti dar daugiau žmonių“, – sako M. Valaitytė.
Imasi visų įmanomų saugumo priemonių
„Lauksva“ atstovė sako, kad pastaruoju metu iš klientų sulaukia ir daug užklausų apie baldų pristatymo bei montavimo darbus karantino metu.
„Žmonės teiraujasi, ar tai yra saugu, kokių priemonių imamės užtikrindami saugumą, kaip jie patys turėtų priimti mūsų darbuotojus. Tai parodo, kad žmonės rūpinasi ne tik savo, bet ir kitų sveikata, o tai labai džiugina. Savo ruožtu, taikome griežtus reikalavimus, kurių turi laikytis mūsų darbuotojai. Pavyzdžiui, siuvėjoms, kurios patenka į rizikos grupę, suteikiame galimybę dirbti namuose, o pas klientus atvykstantys „Lauksva“ darbuotojai privalo dėvėti apsaugines veido kaukes, kombinezonus, antbačius“, – pasakoja M. Valaitytė.
Pasak jos, baldai, prieš atvežami pas klientą, yra dezinfekuojami, o pristatymo bei montavimo paslaugos yra atliekamos imantis visų rekomendacinių ir privalomų sąlygų.
„Neleidžiame mainytis bet kokiais daiktais tarp kliento ir mūsų darbuotojo. Tai reiškia, kad visi dokumentai yra pasirašomi elektroniniu būdu. Pagaminti baldai yra laikomi dezinfekuotoje patalpoje, o pristatymas vyksta su apsauginėmis vienkartinėmis priemonėmis. Stengiamės, kad klientai neturėtų jokio kontakto su mūsų darbuotojais. Prieš atvykimą, klientų paprašome išvėdinti ir dezinfekuoti patalpas, palikti pravertas duris arba tik jas atidarius, apleisti tą patalpą, kurioje bus statomi baldai, ir, įsipatoginus kitame kambaryje, laukti darbų pabaigos“, – apie saugumo priemones, kurių imasi įmonė, pasakoja „Lauksva“ atstovė.
Užsakymo nr.: PT_83958557