Dar visai neseniai, balandžio 6 dieną, minėjome saugaus eismo dieną. Jos metu buvo skatinama ne tik būti tolerantiškiems vieni kitiems, tačiau ir pasitikrinti mašinas. Juk tvarkingas automobilis – saugumo garantija. Ir net jeigu jau „praėjote“ techninę apžiūrą, tai nereiškia, kad galima netikrinti mašinos. Jos apžiūra turi būti atliekama reguliariai, prieš bet kokią ilgesnę kelionę – būtinai.

Apie tinkamą transporto priemonės priežiūrą bei dažniausiai pasitaikančius gedimus pasakoja mechanikas Paulius, kuris teigia, kad geras autoservisas turi būti aplankomas reguliariai. „Kaip ir žmogui reikia reguliariai lankytis pas medikus sveikatos patikrai – taip apžiūrai reikia atvežti iš mašiną“, – juokiasi jis.

Pasiruošimas prieš techninę apžiūrą


Autoservisas gali padėti techninę automobilio apžiūrą padaryti kur kas malonesniu procesu. Paslaugos metu yra detaliai apžiūrima transporto priemonė, identifikuojamos problemos, dėl kurių apžiūra gali būti nepraeinama, sutvarkomos jos.

Kai kurie servisai net patys nuveža automobilius iki techninės patikros punkto, tad auto savininkui dėl nieko nereikia sukti galvos.

„Internetiniai duomenys atskleidžia, kad 2023-ais metais techninę apžiūrą iš paties pirmo karto praėjo maždaug 50 procentų bandančiųjų. Kiekvienais metais statistika yra gana panaši. Dažnas skundžiasi ne tik laiko gaišimu, tačiau ir apskritai – kylančiais nervais dėl to, kad reikia vėl registruotis bei keliauti į patikrą“, – pasakoja specialistas.

Įvertinus servisų teikiamą paslaugą galima ne tik iš paties pirmo karto „praeiti“ techninę patikrą, tačiau svarbiausia – būti ramiu, kad mašina tikrai teisingai sutvarkyta, paruošta saugioms kelionėms keliuose.

„Galime tik pasidžiaugti, kad „praeiti“ „technikinę“ (aut. pats. techninę apžiūrą) „po blatu“ šiais laikais jau sunkiai įmanoma. Tai leidžia kiekvienam iš mūsų atsikvėpti – kelyje esame saugesni“, – priduria specialistas.

 Autoservisas

Automobilių žibintų problema


Itin dažnai automobilių servisas tvarko, reguliuoja transporto priemonių žibintus, kadangi techninės apžiūros nepraėję vairuotojai atvyksta labai greitai korekcijai. „Žmonės kartais net ir nežino, kad žibintus reikia sureguliuoti. Gali atrodyti, kas koks skirtumas – koks yra šviesos kritimo kampas. Tačiau skirtumas yra ir labai didelis. Juk geras matomumas kelyje – saugumas“, – atvirauja Paulius.

Tinkamai sureguliuoti žibintai leis ne tik gauti automobilio eksploatacijos dokumentą, tačiau ir puikiai matyti ypač esant blogomis oro sąlygomis. Lyjant lietui arba sningant geriausiai ir pasimato – ar žibintai yra sutvarkyti tinkamai.

Reguliuoti reikia ne tik pagrindinius, tačiau ir rūko žibintus, gabaritines šviesas.

Netinkamai funkcionuojanti stabdžių sistema


Kur kas rimtesnis automobilių remontas yra reikalingas tuomet, kai atsiranda gedimai susiję su stabdžių sistema. „Jeigu stabdžiai neveiks tinkamai, žinoma, kad pats stabdymo procesas nebus efektyvus. Vietoje kelių metrų jis gali tapti keliasdešimčia metrų, o tai jau tiesus kelias į avariją“, – atsidūsta specialistas.

Nors techninėje apžiūroje retai gana tenka fiksuoti netinkamai veikiančius stabdžius, tačiau tokių atvejų – pasitaiko. Dar liūdniau, kad labai dažnai automobilių savininkai puikiai žino, jog problema yra, tačiau nuogąstauja, kad laikosi saugaus atstumo, tad tikėjosi, kad stabdžių gedimai nebus labai didelė problema.

Susidėvėjusios automobilių padangos


Tai, kad padangas reikia keisti porą kartų per metus, žino visi. Tačiau ne visada yra suprantama, kad kartais padangų keitimas reikalingas ir dėl to, kad jos yra per daug susidėvėjusios. Įvertinti mašinos padangų nusidėvėjimo lygį galite pats, vizualiai.

 Automobilių servisas

Apžiūrėkite padangas. Patikrinkite, koks yra jų protektoriaus lygis. „Vasarinių automobilio padangų protektorius lygis turi būti ne mažesnio kaip 3 mm., o žieminių ir universalių padangų – ne mažesnio kaip 4 mm. gylis“, – sako Paulius.

Taip pat žiūrėkite, kad padangos būtų vientisos, kad nebūtų įplėšų, kad jos atrodytų tvarkingos. Tokia apžiūra turi būti reguliari, kadangi niekada negalite žinoti – kada užvažiuosite ant aštrios stiklo šukės.

Apie įspėjamuosius signalus


Dar viena smulkmena, kaip ir minėti žibintai, daugeliui atrodo netinkamai veikiantys įspėjantys signalai. Kai kurie žmonės „pypsiko“ nenaudoja visai, tad jiems atrodo nesvarbu, kad ir prireikus – jis neveiks tinkamai.

Visgi, įspėjamieji signalai – tai ne tik pypsėjimas. Pirmiausia tai yra posūkio signalai, kurie gali padėti kitiems kelių eismo dalyviams geriau suprasti Jūsų planuojamus manevrus. Tam tikra prasme įspėjamieji signalai prisideda prie vairuotojų kultūros puoselėjimo. Labai blogai, kai važiavimo metu nėra ignoruojami signalai.

Deja, vis dar pasitaiko „kelių erelių“, kurie galvoja, kad jiems nereikia rodyti posūkių. Labai gaila, tačiau tai gali tapti didelės nelaimės priežastimi.

 Automobilių remontas

Auto variklio gedimai


Rimtas ir labai įvairias paslaugas teikiantis auto servisas tampa ypač reikalingas atsiradus labai rimtoms automobilių problemoms. Viena jų gali būti susijusi su mašinos varikliu. Kaip ir žmogaus gyvybei palaikyti reikia tolygaus širdies plakimo, taip ir automobilio funkcionalumui ir kokybei reikia tinkamai veikiančio variklio.

Paulius teigia, kad užkaltas variklis – didelė problema, brangi investicija, kad kur kas paprasčiau ir pigiau yra kreiptis į specialistus ir ieškoti pagalbos, nei laukti, kol ji tik didės. „Be variklio mašina nevažiuos. Tai turėtų padėti Jums suprasti, kad esant gedimams – reikia nedidinti problemos, tačiau kuo greičiau ieškoti išeitis iš esamos situacijos. Be patirtis ir žinių – belieka tik specialistai, kuriems tai yra kasdieninė duona“.