Europos turizmo diena, organizuojama Europos komisijos, vyko Briuselyje. Šio renginio pagrindiniai tikslai: pristatyti turtingą žemyno šalių turizmo pasiūlą ir didinti piliečių norą dalytis vietine informacija su turistais; stiprinti turizmo plėtrą miestuose, jų apylinkėse; didinti Europos miestų patrauklumą bei stiprinti jų ekonominį augimą, darbo vietų kūrimą; sukurti pagrindą naujoms partnerystėms; informuoti keliautojus apie tvarią ir išskirtinę turizmo praktiką; skatinti tvarų socialinį ir ekonominį vystymąsi turizme.
Tvarumo strategijos įgyvendinimas
Šiame dideliame renginyje dalyvavo ir Panevėžyje esančio viešbučio „Romantic“ marketingo specialistė Eglė Bausytė-Šmitienė, kuri skaitė pranešimą apie tvarumo strategijos įgyvendinimą apgyvendinimo versle, iššūkius, proceso etapus ir sėkmes.
„Turėjome garbę ir atsakomybę atstovauti Lietuvą bei parodyti, kad esame sėkmingai žaliąjį kursą įgyvendinęs verslas. Pranešimo metu akcentuotas šio krašto išskirtinumas, suteikęs galimybę paslaugų sferoje klientams pasiūlyti unikalias ir ekologiškas paslaugas, pavyzdžiui, pieno, alaus vonias, gintaro maišelių masažą ir kt. Lietuvos vardas tądien skambėjo šalia Europos turizmo grandų: Italijos, Kipro, Maltos ir kitų. Europos turizmo dienos renginyje viešėjo Europos Sąjungos valstybių Turizmo sektoriaus lyderiai, kurių įžvalgomis ir rengiamomis šio sektoriaus strategijomis vadovaujasi ne tik Europa. Džiaugiamės, kad galime būtų pavyzdžiu, kuris garsina Lietuvą prasmingais ir išskirtiniais darbais“, – po renginio džiaugėsi E. Bausytė-Šmitienė.
Ypatingi įvertinimai
Paaiškėjo, kad į tokį įspūdingą renginį viešbučio „Romantic“ atstovai buvo pakviesti ne veltui.
„Europos turizmo dienos renginyje dalyvauti buvome pakviesti todėl, kad už 2022 metų inovatyvius ir ekologiškus sprendimus buvome gavę apdovanojimą. Tad sulaukėme pasiūlymo skaityti pranešimą apie savo veiksmus ekologijos sritį: ką, kodėl ir kaip darėme savo viešbutyje, pasirinkę tvarumo strategiją“, – teigė pašnekovė.
Pasak marketingo specialistės, lietuviai dalyvavo sesijoje kartu su Laplandija, Malta ir kitais turizmo lyderiais. Verta pažymėti, kad nuo 2019 m. viešbutis „Romantic“ yra gavęs „Žaliojo rakto“ sertifikatą. „Tai – įrodymas, kad tikrai esame „eko“ standartus atitinkantis viešbutis. Be to, tai pagrindžia ir tą faktą, kad kasmet, dėl „Žaliojo rakto“ sertifikato turime praeiti didelius bei svarbius auditus“, – sakė E. Bausytė-Šmitienė.
Beje, Lietuvoje „Žaliuoju raktu“ pažymėti tik 4 viešbučiai: „Radisson“, kurio tinklui priklauso trys viešbučiai mūsų šalyje ir „Romantic“, esantis Panevėžyje. „Žaliojo rakto“ apdovanojimas yra vienas stipriausių aplinkosauginės atsakomybės ir darnos standartų turizmo sektoriuje.
„Labai smagu, kad po mūsų pranešimo Briuselyje „Radisson“ viešbučių tinklo prezidentė asmeniškai pasveikino mus. Tačiau sveikinančių buvo ir daugiau. Būtina suprasti, kad tai ypač svarbūs kontaktai. Mūsų pranešimo metu akcentuotas būtent Lietuvos autentiškumas, etnografjos sąsaja su mūsų viešbučio teikiamomis „Etno SPA“ paslaugomis“, – pridūrė E. Bausytė-Šmitienė.
Verslo ateitis neatsiejama nuo ekologijos
Šiame renginyje dalyvavo aukščiausių ir įtakingiausių ES turizmo įmonių, institucijų vadovai, prezidentai, įkūrėjai. Čia susirinko strategai, kurie realiai kuria ES turizmo politiką.
Tokių renginių akiratyje dažniausiai būna Europos Pietų šalys: Malta, Ispanija, Italija. Kaip taisyklė, būtent iš jų dažniausiai yra semiamasi „know how“ idėjų.
„Tad įsivaizduokite: šįkart Lietuva buvo ta, kurios Europos turizmo galingieji klausinėjo, kaip mes tai padarėme? Dabar ir ateityje turizmas nebebus atsiejamas nuo ekologijos. Tai jau yra norma, kuri atneš dar daugiau pokyčių ir naujų reikalavimų turizmo sektoriui“, – pabrėžė viešbučio „Romantic“ marketingo specialistė.