Šiais metais minėjote dvidešimties metų jubiliejų vadovaujant gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo bendrovei „Allianz Lietuva“. Kaip viskas prasidėjo? Kokie didžiausi pasiekimai?
Vadovauti įmonei pradėjau dar 2003-aisiais, prieš tai sukaupusi patirties Pasaulio banke Vašingtone ir Finansų ministerijoje užimant viceministrės pareigas, krimtusi mokslus užsienio universitetuose ir kaupusi žinias įvairiose stažuotėse. Taigi, pradėdama vadovauti „Allianz Lietuva“ (tuometinei „Commercial Union“), turėjau puikų suvokimą apie tai, kaip veikia Lietuvos finansinė sistema, kokie jos privalumai bei trūkumai, kur turime tobulėti, kokie yra pasauliniai ekonomikos iššūkiai.
Nuo pradžių tikėjau gyvybės draudimo nauda Lietuvai, visuomenei ir kiekvienam žmogui, ir per tuos dvidešimt metų nebuvo dienos, kai šis tikėjimas susvyruotų. Mūsų klientų istorijos nuolat primena ir patvirtina, kokia svarbi gyvybės draudimo teikiama finansinė atrama. Tad manau, jog mūsų misija žmogui kilni – padėti pasiruošti saugiai, tvirtai finansinei ateičiai ir gyventi drąsiai.
Dvidešimties metų įdirbio rezultatas svarus – rūpinamės daugiau nei 300 tūkstančių gyvybės draudimo ir pensijų fondų klientų sutarčių, o klientų valdomas turtas viršija 1 mlrd. eurų. Mūsų novatoriškumas, žinios ir kompetencijos buvo įvertintos ir tarptautiniu mastu – buvome vienintelė gyvybės draudimo įmonė tarp dešimties stipriausių Europoje.
Jau kiek daugiau nei metai praėjo nuo dienos, kuomet prisijungėme prie vienos didžiausių pasaulyje draudimo grupių „Allianz“ ir pakeitėme vardą į „Allianz Lietuva gyvybės draudimas UAB“.
„Allianz“ yra didžiausia draudimo grupė Europoje ir viena iš didžiausių draudimo ir turto valdymo lyderių pasaulyje. „Allianz“ grupė veikia daugiau nei 70 šalių, rūpinasi daugiau nei 122 mln. klientų ir turi 159 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje. „Allianz“ grupė yra viena iš pirmaujančių finansinių paslaugų teikėjų pasaulyje, veikianti nuo 1890 m.
Tad manyčiau, jog didžiausi pasiekimai: Lietuvos žmonių pasitikėjimas mūsų įmone ir noras kartu užtikrinti savo finansinę ateitį, tarptautinis įvertinimas su „Allianz“ ir darni komanda, profesionalus finansų konsultantų tinklas.
Kokių asmeninių savybių reikia, kad net keičiantis pagrindiniams akcininkams, prekės ženklams, vadovas išliktų nepajudinamas, bet kartu lankstus ir prisitaikantis?
Reikia tvirto stuburo, ypač, kai ateina tokie iššūkiai, kaip COVID pandemija – jis padeda sklandžiai suvaldyti visus įmonės procesus ir neišsibalansuoti ir taip sudėtingoje situacijoje. Geram vadovui reikia ir empatijos, supratingumo, didelės širdies, gebėti pajusti pulsą – kuo gyvena darbuotojai, kaip jaučiasi, ar jie motyvuoti, ar junta pasitenkinimą darbu, mato prasmę savo veikloje.
Vadovas turi pajusti, kada reikia jo pagalbos, koordinavimo, lyderystės komandai, ir kada tiesiog reikia atsitraukti ir pasidžiaugti besiliejančia iniciatyva. Reikia gebėti sukoncentruoti savo intelektinį potencialą, gebėti spręsti tokias problemas, kurios svarbios klientams. Vis tik, manau, svarbiausia nepamiršti, jog esame žmonės, dirbame su žmonėmis ir žmonėms.
Ką gali patirtis, išmintis, o ko negali taip šiais laikais pabrėžiama jaunystė?
Taip, jaunystės kultas darbo rinkoje stiprus. Tačiau tuo pat metu vis garsiau kalbama, jog vyresnioji karta dažnai dirba su didesniu atsidavimu, gali pasiremti sukaupta patirtimi, brandžiau reaguoti į netikėtas situacijas.
Nebūčiau linkusi išskirti vienos amžiaus grupės, ypatingai mūsų, gyvybės draudimo, sektoriuje. Čia svarbu gebėti suprasti įvairaus amžiaus žmonių poreikius ir vertybes. Mums svarbu turėti ne tik multidisciplininę komandą, bet ir kuo įvairesnio amžiaus. Jaunimas turi daug jėgų, ryžto siekti tikslų, kilti karjeros laiptais, greičiau įvaldo technologines naujoves. Jie gali mokytis iš vyresnių kolegų, o vyresnieji – iš jaunesnių. Vadovų užduotis subalansuoti tobulėjimo galimybes darbuotojams taip, kad jos tiktų įvairaus amžiaus grupėms ir kiekvienam individualiai. Tikras lyderis padės atsiskleisti kiekvienam darbuotojui.
Iš tiesų, mes visi, nepriklausomai nuo amžiaus, galime viską, tiesiog turime tikėti savo jėgomis, o jeigu mumis tiki dar ir kolegos, surėmus pečius neįveikiamų dalykų – nėra.
Regis, jauni žmonės nori visko „čia ir dabar“. Kaip su jais dirbti?
Buvo laikas, kuomet žmonės vienoje darbovietėje išdirbdavo visą gyvenimą, iki pat pensijos. Dabartinis jaunimas mėgsta „pasimatuoti“ profesiją. Tai nėra blogai, žmogus renkasi, ieško, kuris darbas jam teikia daugiausia malonumo, kuriuo labiausiai tiki. Tada ir darbo rezultatas būna puikus.
Jaunoji karta galbūt skiriasi nuo vyresniosios įmonės teikiamų naudų suvokimu: vieni nori, jog darbdavys užtikrintų gerą sveikatos draudimo paketą, galimybę dirbti nuotoliu, kiti – nori kuo daugiau mokymų. Mes stengiamės suderinti viską.
Ar greito vartojimo kultūra pasiekė gyvybės draudimo rinką?
Manau, jau pripratome prie greito vartojimo kultūros: žinios, naujienos, paslaugos, pramogos – viskas, regis, pasiekiama vieno mygtuko paspaudimu. Keičiantis pasauliui stebime, jog ir mūsų klientas jaunėja, keičiasi, bet net ir įsisiūbavus greito vartojimo kultūrai, esminiai poreikiai – užsitikrinti stabilią finansinę ateitį sau, savo vaikams, šeimai – išlieka tie patys. Kiekvienam rūpi: kur nakvosime, ką valgysime, su kuo ir kaip gyvensime. Jeigu neturime atsakymų į šiuos klausimus, niekur nebus ramu gyventi.
Žmogus negali nekurti sau saugumo. Kaip paukščiai ieško, kur žiemoti, kaip apsirūpinti, kad nesušaltų, būtų saugūs, rūpinasi savimi iš anksto, taip ir žmogus. Dėl to mes mėgstame sakyti, jog gyvybės draudimas – tai atsakingo žmogaus filosofija, jo saugiklis ateičiai.
Na, o „čia ir dabar“ – nuostabi filosofija, ja galime mėgautis, kai padarome tiek, kad mūsų rytdiena būtų užtikrinta. Geriausias pavyzdys čia – gyvybės draudimas. Apsidraudi ir gali nebesukti galvos dėl ateities, ilgalaikiu finansų planavimu – pasirūpinta, galima ramiai mėgautis buvimu „čia ir dabar“.
Be to, gyvybės draudimas pats iš savęs nėra greito vartojimo produktas. Čia mes – klientas ir finansų konsultantas, „Allianz Lietuva“ – susiburiame bendriems, ilgalaikiams tikslams: tiek apsaugoti save ir savo šeimą nuo nelaimingų nutikimų, sunkių ligų, tiek sukaupti kapitalą ateities svajonėms, gyvenimui išėjus į pensiją ar sutaupyti vaikų studijoms, savarankiško gyvenimo pradžiai. Tai yra ilgalaikiai, gerai apgalvoti finansiniai tikslai, ne vienadienis rezultatas.
Turime pripažinti, jog dauguma žmonių labiausiai vertina mūsų siūlomą gyvą bendravimą, galimybę pasitarti su profesionaliu asmeniniu finansų konsultantu, kuris padeda susiorientuoti paslaugų gausoje, išsifiltruoti svarbiausius asmeninius finansinius tikslus. Mes, „Allianz Lietuva“, prisitaikome prie šiuolaikinio žmogaus poreikių, gyvenimo stiliaus, skiriame savo klientui tiek laiko, kiek jam reikia, ir kada reikia.
Kaip pasikeitė klientų požiūris į gyvybės draudimą, taupymą ateičiai per 20 metų? Ar, jūsų akimis, pakilome bent keliais finansinio raštingumo laipteliais į viršų?
Prieš dvidešimt metų, galima sakyti, Lietuvoje tik pradėjome pažintį su gyvybės draudimu, kaip ir su mintimi, jog senatvei, pensijai ruoštis ir taupyti reikia iš anksto. Galima sakyti, vieną gyvybės draudimo kartą jau užauginome.
Pagal tai, kiek klientų kasmet sudaro gyvybės draudimo sutartis matome, jog ši paslauga tampa vis aktualesnė ne tik norintiems turėti finansinę pagalvę nutikus nelaimei, bet ir tiems, kurie nori kaupti kapitalą ateičiai, tačiau stokoja žinių apie investavimą, disciplinuotą taupymą. Prieš du dešimtmečius modernus gyvybės draudimas, teikiamas solidžios tarptautinės bendrovės buvo naujovė, dabar – būtinybė.
Per du dešimtmečius tikrai patobulėjome ir finansinio raštingumo srityje. Tačiau ir toliau turime tikslingai siekti, jog pirmąsias finansinio raštingumo pamokas vaikai gautų namuose. Siekti, kad ši disciplina įsitvirtintų mokyklose taip gyvenimui parengdama jaunimą, kuris nuo pirmosios darbo dienos suprastų savarankiško kaupimo pensijai svarbą; mokėtų tinkamai pasirinkti finansinius įrankius ir jų pagalba planuoti savo pinigus taip, kad netektų tikėtis valstybės malonės, socialinių šalpų. Tikiu, jog tai ateis, dėl to ir „Allianz Lietuva“ vis dažniau rengiame online seminarus apie asmeninių finansų valdymą, piniginės pamokas, dalyvaujame finansinio raštingumo projektuose su aukštosiomis mokyklomis, ugdome savo darbuotojus ir panašiai.
Koks didžiausias įvertinimas darbuotojui, dirbančiam gyvybės draudimo srityje?
Tai klausimas, kurį neretai išgirsta „Allianz Lietuva“ finansų konsultantai. Žinote, koks dažniausias jų atsakymas? Didžiausias įvertinimas – tai kliento skambutis, kai jis, sulaukęs pensijos, pasidžiaugia, jog gali įsigyti sodybą, automobilį, išvykti į išsvajotą ilgalaikę kelionę po pasaulį ar tiesiog turėti tvirtą finansinę atramą. Kai klientas, patyręs rimtą nelaimę ar susirgęs sunkia liga, padėkoja, jog mums padedant pasirūpino savimi sudėtingu gyvenimo etapu.
Finansų konsultantai užmezga tvarius ryšius su savo klientais, dažnai tampa jų problemų patikėtiniais ir pagalbininkais sunkią akimirką. Tą vertiname tiek mes, tiek klientai.
Kiti įvertinimai – profesinio augimo galimybės. Augti čia gali visi, kurie rodo iniciatyvą, yra darbštūs. „Allianz Lietuva“ žmonės nuolatos mokosi ir atnaujina savo žinias gyvybės draudimo, pensijų kaupimo, finansų valdymo, psichologijos ir kituose mokymuose, visi – nuo finansų konsultantų, iki centrinio biuro darbuotojų.
Vis dar pasitaiko atvejų, kai žmonės teigia, jog gyvybė svarbiausia, tačiau trypčioja, kai reikia ja pasirūpinti ir priimti sprendimą sudaryti GD sutartį, pasirūpinti savo šeima, savimi?
Deja, matome, jog nei ligos, nei nelaimės pernelyg nesirenka ką ir kada užklupti ir galbūt atrodo, jog aplenks mus ir mūsų artimuosius.
Mūsų visuomenėje tikrai jau praeina tie laikai, kai galvojome tik kaip išgyventi šiandien, kai buvo linkstama labiau pasikliauti kaimyno ar draugo patarimu apie tai, kokioje kojinėje taupyti, kaip elgtis.
Dabar, matome, jog žmonės nori profesionalių paslaugų, nori patikėti savo finansinę ateitį tarptautinei gyvybės draudimo įmonei, kuri šioje srityje Lietuvoje dirba ir tobulėja daugiau nei du dešimtmečius, o pasaulyje veikia daugiau nei šimtmetį. Ne veltui juk pagal išmokas gyvybės draudimo klientams nelaimės atveju 2022-aisiais užėmėme pirmą vietą šalies gyvybės draudimo rinkoje.
Išliekame didžiausia finansinė atrama savo klientams nelaimės ir ligos atveju ir jau daugiau nei dešimt metų esame daugiausiai išmokų savo klientams išmokanti gyvybės draudimo bendrovė visoje Lietuvoje.