Šįmet ji minėjo 20 metų vadovavimo šiai įmonei jubiliejų. Prieš tai solidžios patirties A. Grabinskė įgijo Pasaulio banke, Vašingtone, bei Finansų ministerijoje, užimdama viceministrės pareigas. Ir tai – dar ne viskas. A. Grabinskė mokslus „krimto“ užsienio universitetuose bei žinias kaupė įvairiose stažuotėse.
Šiuolaikiškas organizacijos vadovas – lyderis, kuris motyvuoja ir veda pirmyn
„Allianz Lietuva“ generalinė direktorė teigia, kad žvelgdama į prabėgusius 20 vadovavimo metų, ji gali aiškiai identifikuoti, kaip per tą laiką keitėsi pasaulis, organizacijos ir ji pati, kaip vadovė.
„Žinoma, per visus metus turėjau keistis. Pamenu, atėjus į naują organizaciją iš valstybinio sektoriaus, mano įsivaizdavimas apie tai, ką reiškia lyderiauti dinamiškoje, vakarietiškos krypties verslo bendrovėje, buvo gana nedidelis. Nurodinėjimo ir komandavimo metodai čia nebuvo priimtini“, – prisimena pašnekovė.
Anot jos, per 20 metų vystėsi ne tik visuomenė, tačiau ir supratimas, ką reiškia dirbti verslo įmonėje, ką reiškia būti darbuotoju ir vadovu.
„Šiuo metu vadovas yra tas žmogus, kuris atsako už rezultatą įmonėje ir turi daugiau informacijos iš visų veiklos sričių. Tačiau, tai tikrai ne tas žmogus, kuris gali viską už visus nuspręsti. Jis gali padėti kiekvienam darbuotojui įsivertinti, išsigryninti kryptį, suteikti patarimą ar reikiamos informacijos. Vadovo misija – paskatinti, palaikyti. Jis turi būti lyg partneris, koordinatorius“, – įsitikinusi A. Grabinskė.
Profesionalūs darbuotojai drauge su nevykusiu vadovu drauge tikslų nesiektų
„Allianz Lietuva“ generalinė direktorė teigia, kad šiuolaikiškas vadovas – tas žmogus, kuris parodo darbuotojams savo pasitikėjimą. Juk būtent vadovas patiki tam tikrą užduotį kitiems komandos nariams.
„Tai tas žmogus, su kuriuo galima susėsti ir pasitarti, kaip tą darbą geriau atlikti. Vadovas turi motyvuoti, palaikyti. Žinoma, vadovas turi gebėti ir pakreipti tam tikra linkme, jeigu jaučiasi, kad įmonės darbuotojai pakrypsta skirtingomis kryptimis. Jis turi visus suburti vienam tikslui“, – nurodo pašnekovė.
Organizacijos vadovas turi būti tas, su kuriuo darbuotojai norėtų eiti bendru keliu. Tuo įsitikinusi A. Grabinskė, kuri sako, kad šiais laikais per prievartą jokio žmogaus nepriversi atlikto to, kas jam neatrodytų prasminga. Tad, vienas iš vadovo tikslų turėtų būti suburti gerą, sveiką bei darbingą atmosferą.
„Taip pat vadovas privalo jausti kitus žmones. Tačiau taip pat jis turi turėti ir „tvirtą stuburą“. Juk iššūkių versle šiais laikais – pakankamai daug. Negali būti žmogus, kuris su kiekvienu vėjo dvelktelėjimu krypsta ten, kur vėjas papūtė“, – kalba ekspertė.
Bendrovės atstovė įvardija ir keletą pavyzdžių. Juk net pastaraisiais metais įmonių vadovams teko susidurti su nemenkais iššūkiais – pandemija, globaliomis problemomis,bendrovėje, anot jos, keitėsi ir akcininkai. Tad, įmonės vadovas turi būti tas žmogus, kuris visus tokius iššūkius priima, padrąsina komandą ir suburia visus eiti viena kryptimi.
Svarbu ne tik tiesioginis darbas, tačiau ir kiti bendri tikslai
Verslo organizacija, anot A. Grabinskės, nėra kariuomenė, kurioje privalėtų vyrauti itin griežta tvarka. Čia dirba žmonės, kuriuos subūrė tikėjimas tuo, ką jie daro, norėjimas veikti.
„Tokią aplinką sukurti yra vadovo užduotis. Ir čia atsiranda visos priemonės, kurios padeda kurti gerą ir sveiką atmosferą darbe: rūpinimasis darbuotojais ir klientais. Juk labai svarbu, kad žmonės matytų prasmę. Taip pat įmonė nori būti geru visuomenės nariu. Jeigu veikiame bendruomenėje ir žmonės mumis pasitiki, mes galime padėti užtikrinti jų ateitį ir kartu turėti tvarią bei sėkmingą veiklą. Tokiu būdu buriame žmones“, – pasakoja pašnekovė.
Ji pamini ir keletą pavyzdžių. „Allianz Lietuva“ sėkmingai kasmet darbuotojus ir klientus buria neatlygintinai kraujo donorystės akcijai, kviečia prisidėti prie įvairių talkų. Įmonė remia prasmingas šventes, paralimpiečius, meną ir sportą.
„Tai – veiklos, kurioms mes suburiame žmones. Tokiu būdu atliekame savo tiesioginę užduotį ir kartu realizuojame save, kaip bendruomenės nariai, tad gerai jaučiamės organizacijoje“, – sako generalinė direktorė.
Įmonės mikroklimatui identifikuoti – kasmetinė anonimiška apklausa
„Allianz Lietuva“ priklauso didžiausiai draudimo grupei Europoje ir vienai didžiausių draudimo ir turto valdymo bendrovių pasaulyje „Allianz“. Kiekvienais metais čia atliekamas darbuotojų nuomonės tyrimas.
„Nepriklausoma organizacija visiškai anonimiškai tiria darbuotojų nuomonę. Jie atsako į daugybę klausimų apie įmonę, jos socialinę atsakomybę, savijautą darbe, vadovus. Tuos atsakymus mes įvertiname, apibendriname. Galime didžiuotis, kad mūsų įmonėje 90 proc. darbuotojų savo prioritetu laiko klientų gerovę, jų pasitenkinimą. Taip pat jie rodo didžiulį įsitraukimą. Vien per praėjusius metus jis ūgtelėjo dar bent 10 procentų ir dabar sudaro 80 procentų žmonių, kurie yra labai pozityviai nusiteikę ir įsitraukę į savo veiklą“, – teigia A. Grabinskė.
Anot jos, „Allianz Lietuva“ darbo aplinką teigiamai vertina net apie 90 proc. darbuotojų. Tai – tik keletas labai tikslių ir konkrečių rodiklių, kurie yra matuojami kasmetinės apklausos metu.
„Mes, kaip vadovų komanda, juos labai rimtai vertiname. Visada imamės priemonių, kad pagerintumėme darbuotojams darbo sąlygas, aplinką. Stengiamės darbą organizuoti taip, kad kiekvienas jaustųsi gerai. Tokiu būdu ir mes, kaip įmonė, galime pasiekti pačių geriausių rezultatų“, – pabrėžia generalinė direktorė.
Ji įsitikinusi – tik toliu būdu jie, kaip įmonė, gali patenkinti klientų poreikius bei būti reikšminga bendruomenės dalimi.
Vadovas – drąsus, jautrus ir norintis tobulėti
Vadovas šiais laikais privalo būti ir lyderis. Su šiuo teiginiu visiškai sutinka ir A. Grabinskė. Specialistė teigia, kad vadovavimo esmė – gebėjimas prisiimti atsakomybę, žmonių subūrimas bendram tikslui.
„Juk žmonės turi tikėti ir pasitikėti savo vadovu. Vadovas, analogiškai, turi auginti ir stiprinti save, kaip asmenybę ir profesionalą. Vadovas nuolat turi keistis, mokytis, tobulėti kartu su besikeičiančiu pasauliu. Jo tikslas – nuolat domėtis naujovėmis, nebijoti pokyčių ir niekada neišsigąsti. Kuomet kažkas įvyksta ne pagal planą, jis turi nepasimesti. Vadovas – tas žmogus, į kurį tokiomis situacijomis visi atsisuka ir žiūri. Tad, jis privalo būti tas, su kuriuo žmonės norėtų keliauti ir kuriuo pasitikėtų“, – įsitikinusi pašnekovė.
Profesine prasme vadovas privalo būti autoritetas. Vis tik, A. Grabinskė pabrėžia, kad visų sričių tobulai išmanyti neįmanoma.
„Privalai vertinti ir gerbti darbuotojus, kurie yra profesionalai. Svarbu jausti ir suprasti žmones. Reikia turėti jautrią širdį. Ir nors iš pirmo žvilgsnio verslo dėsniams tai galėtų prieštarauti, tačiau visą vertę organizacijoje kuria žmonės. Ir tik sugebėdamas su jais dirbti nuoširdžiai, juos suprasdamas, palaikydamas bei patardamas, gali pasiekti geriausių rezultatų“, – teigia „Allianz Lietuva“ generalinė direktorė.
Taip pat, ji pabrėžia, vadovui svarbi ir tvirtybė bei atsparumas. Tad, jeigu vadovas sugeba visus šiuos dalykus suderinti – tikėtinas labai geras rezultatas.
Situacija per 20 metų pasikeitė kardinaliai
Prisiminusi situaciją Lietuvos versle, kuri vyravo prieš 20 metų, A. Grabinskė sako, kad anuomet viskas buvo kitaip.
„Kažkada, kai dirbau ministerijoje, buvo labai įtemptas laikotarpis. Vyko tam tikri politiniai konfliktai. Daugybė vadovų išėjo iš darbo ir liko mūsų jaunų bei veiklių moterų komanda. Ėmėmės tvarkyti finansus. Kiek vėliau, atėję solidūs vyriškai sako: „Na, mergaitės, gerai jūs čia dirbate, bet reikia jums direktoriaus“. Vyravo įsivaizdavimas, kad tik vyras gali būti direktorius. Tačiau, kiek vėlia situacija susiklostė taip, kad mes pačios tapom direktorėmis ir vadovėmis. Tikrai neblogai tvarkėmės. Tačiau, manau, kad dabartinės organizacijos – ypač progresyvios. Jos eina įvairovės keliu“, – sako pašnekovė.
„Allianz Lietuva“ generalinė direktorė įsitikinusi, kad kiekvienas žmogus šiais laikas turi galimybę dirbti ir save realizuoti. Žmonės šiais laikais yra vertinami pagal gebėjimus, kurie ir yra patys svarbiausi.