Klaidų galimybė užkardoma „keturių akių principu“
Kaip įmonėje, kuri valdo milijardinį klientų turtą, kasdien koncentruojasi į griežtą tvarką bei nepriekaištingą darbo kokybę, galima užtikrinti dirbančiųjų savirealizaciją, motyvaciją bei draugišką atmosferą?
„Mūsų įmonei savo finansinę ateitį yra patikėję beveik 300 tūkst. žmonių, kurie kaupia pensijai, yra apsidraudę įvairiu draudimu. Klientų patikėtas turtas yra apie 1,3 milijardo eurų, o gyvybės draudimo klientai saugomi dvigubai didesne, beveik 2,6 mlrd. eurų suma. Kasmet savo klientams išmokame milijonines sumas, todėl negalime leisti jokių klaidų. Nors populiaru sakyti „mokykimės iš savo klaidų“, tačiau finansų sektoriui šis posakis netinka: turime išmokėti teisingą sumą pinigų, viską atlikti kruopščiai ir atsakingai“, – sako A. Grabinskė.
Anot „Allianz Lietuva“ generalinės direktorės, šį tikslą įgyvendinti labai padeda vokiška darbo kultūra: „Allianz“ bendrovė yra įkurta Vokietijoje. Natūralu, kad ir mes perimame geriausias tvarkos, atsakomybės tradicijas. Tai padeda mums išlikti rinkos lyderiais.“
A. Grabinskė sako, kad šiuos tikslus pavyksta pasiekti teisingai apibrėžus darbuotojų atsakomybes. „Mūsų įmonėje galioja principas, jog vienas darbuotojas, net ir generalinė direktorė, negali įvykdyti jokio sandorio nuo pradžios iki galo vienas pats. Griežtai veikia keturių akių principas, t. y. bent du žmonės dalyvauja administruojant sandėrį, o dirbant su didesniais, procesą koordinuoja trys ar keturi kolegos“, – apie įmonės darbo specifiką pasakoja pašnekovė.
Ji sako, jog būtent todėl čia labai svarbus komandinis darbas ir tarpusavio pagarba bei supratimas: „Kiekvienas mūsų darbuotojas žino, jog būtina bendradarbiauti su kolegomis ir suprasti, kad kiekvieno darbas yra stebimas, vertinamas, tikrinamas. Tik taip užtikrinamas geriausias rezultatas ir eliminuojama klaidų tikimybė.“
Griežta kontrolė – tiek vidaus, tiek išorės
Kalbėdama apie procesų kokybės ir skaidrumo užtikrinimą, „Allianz Lietuva“ generalinė direktorė A. Grabinskė išskiria savotiškas tris gynybos linijas, dėl ši gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo bendrovė turi puikią reputaciją bei gali pasidžiaugti įspūdingais veiklos rezultatais.
„Pirmoji – tai atsakomybių atribojimas, niekas negali vienas įvykdyti sandorio. Tai reiškia, jog kiekvienas procesas, kiekviena veikla griežtai aprašyta bei reglamentuota. Patyrusi vadovų komanda tikrina kiekvieno darbą. Taip pat glaudžiai bendradarbiaujame su „Allianz“ grupe, kuriai atsiskaitome ir kuri taip pat turi įvairių kontrolės funkcijų“, – sako ji.
Pasak A. Grabinskės antroji gynybos linija – tai du skyriai: rizikos valdymo ir finansinių nusikaltimų prevencijos. Šių skyrių darbuotojai užtikrina, kad įmonėje būtų neįmanomi nukrypimai nuo teisingos tvarkos, tikrina kolegų darbą, fiksuoja, jei yra taisytinų dalykų, ir teikia rekomendacijas, kurias privalu įgyvendinti.
„Trečioji linija – tai vidaus auditas, kurį atlieka „Allianz“ grupės specializuotos auditorių komandos, skirtos kiekvienai veiklos sričiai. Jos detaliai patikrina ir pateikia rekomendacijas, kurias privalome įgyvendinti. Rekomendacijų įgyvendinimas griežtai stebimas“, – apie vidinius kontrolės mechanizmus pasakoja įmonės vadovė, primindama, kad yra ir išorinė kontrolė, pavyzdžiui, bendrovės veiklą prižiūri „Lietuvos bankas“.
Pašnekovės teigimu, „Allianz Lietuva“ priklausymas vienai didžiausių pasaulyje finansinių bendrovių „Allianz“, kuri veikia 70 šalių, taip pat yra didžiulis privalumas semiantis žinių bei patirties.
Darbuotojų gerovė tokia pat svarbi, kaip ir finansiniai rezultatai
Natūralu, kad aukšti reikalavimai, noras užtikrinti klientams pačias geriausias finansines paslaugas gali kelti darbuotojams ir įtampą, ir stresą.
A. Grabinskės teigimu, geros darbuotojų savijautos užtikrinimas yra toks pat svarbus, kaip ir įmonės veiklos rezultatai: „Vadovams tenka nelengvas uždavinys: viena vertus, turime užtikrinti griežtą tvarką ir atsakomybę prieš klientus ir jų pinigus, kita vertus, siekiame, kad ir mūsų darbuotojai gerai jaustųsi ir norėtų čia dirbti.“
Pasak jos, labai svarbu kiekvienam įprasminti savo veiklą – suprasti, kodėl ir ką dirbi, jausti atsakomybę dėl kliento, kuris patikėjo jam labai svarbias lėšas, savo finansinę ateitį. Todėl labai svarbus tarpusavio susikalbėjimas bei supratimas.
,,Tam tikslui turime vidinės komunikacijos specialistą, kuris dirba tik su mūsų darbuotojais. Siekiame, kad žmonės ne tik tobulėtų kaip profesionalai, bet ir suprastų vieni kitus, turėtų galimybes pasidžiaugiant bendrai pasiektais rezultatais“, – tikina A. Grabinskė.
Ji teigia, kad įmonės veikloje taip pat svarbus ir vertybių puoselėjimas: „Allianz“ grupėje dirbantis žmogus turi būti atsakingas ir draugiškas, gebantis dirbti su kolegomis, veiklus, sąžiningas. Tai ir komunikuojame. Svarbu, kaip žmonės tarpusavyje bendrauja ir darbo reikalais, ir gerdami kavą. Visuose skyriuose ir komandose turi būti supratingumas ir bendra veikla.“
A. Grabinskė džiaugiasi, kad įmonėje dirba psichologė, kuri padeda įveikti sudėtingesnes situacijas.
Pasak jos, tai, kad „Allianz Lietuva“ darbuotojai įmonėje dirba vidutiniškai septynerius metus, o vadovai – net trylika, yra labai geras rodiklis: „Tai rodo, jog komanda darni, mes vieni kitus pažįstame ir būtent todėl puikiai jausdamiesi geriausiai atliekame darbus.“
Nuo vakarienių iki kraujo donorystės akcijų
Kalbėdama apie vadovavimą „Allianz Lietuva“, A. Grabinskė prisipažįsta, kad ją labiausiai įkvepia įmonės veiklos specifika ir vidinė kultūra, kuri pasireiškia rūpesčiu klientais, vienas kitu bei visuomene.
„Mūsų tiesioginis darbas padeda žmonėms užsitikrinti finansinį saugumą įvairiose gyvenimo situacijose. Tačiau turime ir daug gražių iniciatyvų, kurios pasireiškia kaip geri darbai visuomenei, suteikia pozityvumą, džiaugsmą. Ko negalime padaryti po vieną, galime padaryti kartu“, – teigia pašnekovė.
Ji sako, kad „Allianz Lietuva“ jau gerai žinoma dėl savo kraujo donorystės akcijų, taip pat paramos socialiniam, kultūriniam gyvenimui miestuose ir miesteliuose – remiamos įvairios šventės, kultūriniai renginiai, klasikinės muzikos festivaliai.
„Taip pat esame ir olimpinių bei paralimpinių žaidimų draudimo partneris, remiame mūsų paralimpiečius, – vardija A. Grabinskė. – Iš mūsų paralimpiečių ir patys pasisemiame energijos, pozityvumo, užsispyrimo siekti tikslo, nepaisant visų gyvenimo iššūkių.“
Pašnekovė džiaugiasi, kad „Allianz Lietuva“ darbuotojai labai noriai įsitraukia į visas įmonės iniciatyvas – tiek visuomenines, tiek skirtas tik kolegoms.
„Turime įvairių renginių mūsų bendradarbiams – nuo komandos formavimo, sportinių veiklų iki klasikinių vakarienių. Randame daug progų pasidžiaugti, nuskaidrinti rutiną, o tai neleidžia pavargti ir išsisemti. Mano tikslas, kad visa komanda kartu jaustųsi kuo geriau, kad darbas nebūtų tik būdas finansuoti kitas savo gyvenimo sritis, bet pirmiausia priklausymas organizacijai reikštų galimybę realizuoti save, bendradarbiauti ir bendrauti su kolegomis, nešti kitiems džiaugsmą bei prasmę. Svarbiausia, kad visi norėtume čia dirbti ir turėtume savo ypatingą „Allianz“ pasaulį“, – sako A. Grabinskė.