Finansų konsultanto vaidmuo šiandien
Finansinių paslaugų įvairovė ir pasiūla pasaulyje ir Lietuvoje vis didėja. Tiek gyvybės draudimo rinkoje, tiek nusprendus kaupti pensijai – būdų ne vienas. Tad atsiranda vis daugiau žmonių, kurie stokoja tiek žinių, kad išmanytų visas rinkoje siūlomas finansines paslaugas kaupti kapitalą ateičiai, vaikų savarankiško gyvenimo pradžiai, tiek stokoja laiko jas palyginti, perprasti, kuo vienas ar kitas būdas geresnis, tinkamesnis konkrečiam asmeniui ar jo šeimai. „Allianz Lietuva“ patarėjas Tomas Burškys sako, jog dabar tapo itin ryški asmeninio finansų konsultanto svarba.
„Žmonėms reikia dėmesio ir profesionalo, kuris padėtų tiek išsifiltruoti savo finansinius poreikius šiai minutei ir pasiruošti ateičiai, tiek pasirinkti labiausiai tuos poreikius atitinkančias paslaugas. Asmeninio finansų konsultanto paslaugos turėtų būti tokios pat įprastos ir kasdieninės, kaip, pavyzdžiui, apsilankymas pas odontologą ar psichologą. Finansų konsultantas pirmiausia yra patarėjas“, – įsitikinęs T. Burškys.
Pasak jo, finansų konsultantams su klientais tenka pasišnekėti ir apie gyvenimiškus dalykus, sudaryti daugybę scenarijų vienokiai ar kitokiai galimai gyvenimo situacijai: kaip kaupti pensijai, kaip pasiruošti vaikų studijoms, kaip užsitikrinti finansinę apsaugą nelaimės atveju ir panašiai:
„Finansų konsultantas kažkuo panašus į gydytoją: pas mediką eini dėl kažkokios problemos, šis nustato diagnozę, o tada paskiria vaistus. Draudimo rinkoje panašiai – eini pas profesionalų konsultantą, kartu su juo identifikuoji finansinės sveikatos problemą ir konsultantas pasiūlo galimus sprendimus, receptus, kaip tą finansinę sveikatą pagerinti, o tada jau pats žmogus sprendžia, kaip jam elgtis“.
Dar vienas svarbus aspektas, rodantis asmeninio finansų konsultanto vertę klientui – gyvas bendravimas, dėmesys asmeniniams finansiniams poreikiams čia ir dabar.
„Klientai išties nori asmeninio dėmesio bei gyvo bendravimo, nes telefoninės ar internetinės konsultacijos neišpildo jų poreikių. „Allianz Lietuva“ visai kitaip žiūri į santykį su savo klientais. Mums nereikia jokių trumpųjų numerių, jokios paieškos internete – žmonės gali bet kada skambinti savo konsultantui ir spręsti problemas bei klausimus. Asmeninis konsultantas todėl taip ir vadinamas, nes pažįsta savo klientus, žino jų situacijas, jų gyvenimus, pažįsta žmones. Ir jis būtinai turi būti empatiškas“, – apie kokybiškoms paslaugoms būtinas sąlygas pasakoja T. Burškys.
Pašnekovas tikina ir pats besivadovaujantis požiūriu, jog visą sutarties laikotarpį jis tarnauja savo klientams, jie gali bet kada į jį kreiptis.
„Mano telefonas netyla, konsultacijos vyksta nuolatos. Tenka gilintis į kiekvieno žmogaus atvejį, siūlyti ne universalius sprendimus, o individualius, parinktus konkrečiai pagal jo situaciją“, – apie profesines aktualijas kalba pašnekovas.
Peržiūrėti anksčiau sudarytas sutartis – būtina
T. Burškys neigia populiarų įsitikinimą, jog sudarius gyvybės draudimo ar pensijų kaupimo sutartį, bendravimas su finansų konsultantu baigiasi. Anot pašnekovo, gyvybės draudimo ar pensijų kaupimo sutartys yra viso gyvenimo projektas, todėl finansų konsultantas privalo visą laiką būti šalia kliento, nepamiršti jo po sutarties sudarymo. Pasak T. Burškio, tai svarbu, nes sutartis bėgant laikui reikia tobulinti, keisti, atnaujinti.
„Kokybiškos finansinės paslaugos nėra panašios į apsipirkimą parduotuvėje, kur nueini ir įsigyji patinkantį daiktą. Gyvybės draudimo ar pensijų kaupimo sutartys negali dūlėti stalčiuose. Keičiantis gyvenimo aktualijoms, poreikiams, atsiradus vaikų, pasikeitus finansinėms galimybėms jos irgi turi būti keičiamos. Sutartys sensta, ir kažkada pasirinktos išmokų sumos tampa mažiau aktualios. Juk pinigai nuvertėja – tarkime, prieš 10–15 metų 5 tūkst. eurų buvo didelė draudiminė suma nutikus nelaimei, o dabar ji kai kam gali atrodyti labai maža. Gyvybės draudimo sutartis turi būti gyva, aktuali, o poreikiai vis peržiūrimi“, – aiškina T. Burškys.
Būtent todėl ir reikalingas finansų konsultantas, kuris nuolatos stebi rinkos bei įstatymų pokyčius, pažįsta savo klientus ir žino jų poreikius. Jis ir gali pasiūlyti, kokių korekcijų ir kada konkrečiai sutarčiai reikia. Toks patarėjas yra būtinas ne tik sudarant sutartis, bet ir visą jų galiojimo laiką. Pašnekovas sako, jog pats mažiausiai kartą per metus, o esant reikalui – ir dažniau, susitinka su savo klientais, peržiūri kartu sutartis, pasikalba, ar keičiasi poreikiai.
„Su kai kuriais klientais susitinku nuolatos, nes dirbu ne tik su gyvybės draudimu ir pensijų kaupimu, bet ir investiciniais fondais. Visos sutartys ilgalaikės, žmonės nori asmeninių konsultacijų, jiems nepakanka pasiskaityti nuasmenintą informaciją internete“, – sako T. Burškys.
Rūpinasi ne tik šeima, bet ir savo ateitimi
T. Burškys sako, jog lygindamas šiandieną ir tuos laikus, kai beveik prieš 20 metų pradėjo savo veiklą, gali drąsiai teigti, jog žmonės dabar yra labiau finansiškai išprusę.
„Gyvybės draudimą vertina ir įsigyja tie, kurie turi šeimą, kažką myli arba yra už kitus atsakingi, ir šiandien dauguma žmonių juo yra vienaip ar kitaip pasirūpinę. Tačiau dėl pensijų kaupimo dar klientams kyla nemažai klausimų“, – apie situaciją rinkoje kalba T. Burškys.
Jis sako, kad jauni žmonės neretai gyvena šia diena, pensijai kaupia ne kiekvienas.
„Pastaruoju metu pastebiu, kad pensijų kaupimu ima domėtis ne tik jauni dirbantieji, bet ir vyresni nei 50 metų amžiaus žmonės, kuriems jau sparčiau artėja pensinis amžius. Daugumos jų vaikai jau užauginti, tam tikra gerovė sukurta, ir jie pradeda vis ryškiau suvokti, jog artėja laikas, kai nebereikės eiti į darbą, bet norėsis gyventi kokybiškai.
Neretai tai žmonės, kurie kažkada atsisakė kaupti pensijai, o dabar susizgribo, kad pensijoje norės gyventi kaip vokiečiai ar skandinavai. Tad aš esu jų finansinis vedlys į orią ir finansiškai saugią ateitį sulaukus momento, kai nebereikės dirbti“, – apie aktualijas pasakoja „Allianz Lietuva“ patarėjas.
Jis tikina, jog tikrai nevėlu ir sulaukus brandesnio amžiaus pradėti rūpintis pensijos kaupimu.
„Norėčiau, kad aš ir mano kartos žmonės, išėjęs į pensiją, gyventų bent šiek tiek geriau nei dabartiniai pensininkai. Gaila žiūrėti į žmones, kurie išdirbę daugybę metų, turintys įspūdingus darbo stažus, gauna neadekvačiai mažas pensijas“, – apie Lietuvos skaudulį kalba „Allianz Lietuva“ finansų patarėjas.
„Pensijai kaupti geriau vėliau, nei niekada, tačiau svarbus momentas tai, jog anksčiau pradėję kaupti pensijai, tam gali skirti mažesnę sumą iš einamųjų mėnesio pajamų, nejusti to kaupimo. Pradėjusieji kaupti vėliau, po penkiasdešimties, norėdami gyventi oriai sulaukus pensijos turės tam skirti jau didesnę sumą pinigų reguliariai. Tačiau faktas, visi, kurie jau šiandien pradės rūpintis oria senatve ir imsis veiksmų tam kaupti kapitalą, gyvens geriau nei tie, kurie tai pensijai nekaupė. Tokia filosofija vadovaujuosi ir sulaukiu dėkingų klientų“, – sako T. Burškys.
Kloja pamatus ir vaikų ateičiai
Pasak Tomo, tarp jo klientų dabar itin populiarios taupymo paslaugos, kaupimas vaikų ateičiai, savarankiškam gyvenimui.
„Brandūs žmonės vis dažniau įvertina dideles studijų kainas, vaikų pragyvenimą didmiesčiuose ar užsienyje, kaupia vaikų savarankiško gyvenimo pradžiai, pradiniam NT įnašui. Tad manau, jog visuomenė pagaliau susizgribo, jog ateičiai reikia ruoštis dabar ir neatidėlioti“, – sako patarėjas.
Jis pastebi, jog tų žmonių, kurie rūpinasi savo finansiniu saugumu, vaikai taip pat supranta taupymo naudą. Būtent todėl kai kuriose šeimose finansų konsultantai tampa ir artimais draugais – juk per daugelį metų pažįsta žmones, sužino jų aktualijas, lūkesčius.
„Tas žmonių pasitikėjimas ir tikėjimas tuo, ką darai, labai motyvuoja. O dar labiau motyvuoja tai, jog finansiškai išprusę, savo ateitimi iš anksto besirūpinantys tėvai formuoja atsakingą požiūrį į asmeninių finansų valdymą ir savo vaikams. Auga nauja, jauna karta, kuriai asmeninis finansų konsultantas išties bus pirmasis žmogus, su kuriuo jie dėlios savo ateities finansinį planą ir tikrai gyvens užtikrintai“, – mintimis dalijasi T. Burškys.