Dėl šios priežasties „Rūta“ nuolatos dalyvauja ES finansuojamuose projektuose, o siekdama didinti našumą ir konkurencingumą tarptautinės vertės grandinėse, bendrovė pasinaudojo Inovacijų agentūros priemone „Regio Invest LT+“ ir įsigijo modernią šokolado gamybos liniją.
Inovacijų agentūros Investicijų valdymo departamento Verslo produktyvumo skyriaus vadovės Sigitos Skrebės teigimu, modernios gamybinės įrangos įsigijimas turėjo įtakos įmonės našumo ir konkurencingumo padidėjimui, pajamų augimui.
„UAB „Rūta“ projekto metu įsigyta moderni šokolado gamybos linija yra skirta gaminti 100-500 g. šokolado ir šokolado su biriais priedais viduje produkciją. Šios gamybinės įrangos įdiegimas turėjo įtakos įmonės darbo našumo ir pajamų augimui, o kartu – ir konkurencingumo didinimui tiek vietos, tiek ir užsienio rinkose“, – sako Inovacijų agentūros ekspertė.
Iš viso minėto projekto vertė siekė 626 tūkst. eurų, iš kurių beveik 220 tūkst. buvo finansuoti iš ES finansavimo kvietimo.
Kaip teigia S. Skrebė, pagrindinis priemonės „Regio Invest LT+“ tikslas – suteikti galimybę įmonėms investuoti į verslo pradžią ir plėtrą, gaminant inovatyvius gaminius ir teikiant paslaugas, sudarančias sąlygas didinti įmonių darbo našumą, sparčiau vystytis Lietuvos regionams ir jiems ekonomiškai augti.
„Priemonė „Regio Invest LT+“ skirta moderniųjų technologijų diegimui, pritaikant esamus ir kuriant naujus gamybos ir paslaugų teikimo pajėgumus. Pavyzdžiui, UAB „Rūta“ atveju finansavimas buvo skiriamas naujų gamybos linijų įsigijimui ir esamų gamybos technologijų modernizavimui. Be minėtos bendrovės šia priemone jau pasinaudojo įvairių sektorių įmonės: maisto, baldų, chemijos, taip pat apgyvendinimo ar sveikatos priežiūros paslaugas teikiantys verslai“, – sako S. Skrebė.
UAB „Rūta“ direktorės R. Gilaitienės teigimu, iš viso įmonė sėkmingai įgyvendino apie 30 ES finansuojamų projektų, padėjusių daugiau nei šimtą metų veikiančiam saldainių fabrikui koja kojon žengti su inovacijomis, didinti įmonės konkurencingumą, patenkinti esamos paklausos poreikį bei kurti naujas darbo vietas.
Šeimos verslas, pelnęs šokolado mėgėjų pripažinimą
Saldainių fabriko „Rūta“ istorija prasidėjo dar 1913-aisiais, kai Antanas Gricevičius dideliame katile pradėjo virti karamelę ir ant Šiaulių centre esančio medinio namelio pasirodė iškaba „Rūta“. Nors gamyba sekėsi puikiai, tuomet niekas nesitikėjo, kad vieną dieną tas mažas namelis virs vienu ilgiausiai veikiančių saldainių fabrikų ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje.
1940-aisiais fabrikas buvo nacionalizuotas, vėliau, atkūrus Nepriklausomybę, vėl grąžintas įkūrėjo artimiesiems, o šiandien, praėjus 111 metų, jis ir toliau kuria skonio legendas, stebinančias meistryste, lietuviškų receptų autentika, tradicijomis ir aukščiausia kokybe. Įmonės asortimentą sudaro daugiau nei 300 skirtingų rūšių šokolado gaminių, įskaitant ir specialių produktų grupes (tai yra becukrė konditerija, liofilizuota dražė, baltyminiai užkandžiai).
Paklausta, kokia yra legendinio saldainių fabriko sėkmės paslaptis, jo direktorė teigia, kad tai – šeimos verslas, į kurio vystymą jau įsitraukusi net ketvirta karta. Anot jos, „Rūta“ visada išskirtinį dėmesį skyrė aukštai kokybei ir natūralių žaliavų naudojimui, o savo darbe iki šiol vadovaujasi trimis pagrindinėmis vertybėmis: išmanymu, darbštumu ir meile saldainiams. Tai, pasak R. Gilaitienės, ir padėjo pelnyti saldumynų mėgėjų pripažinimą.
„Rūtoje“ pagaminti saldumynai keliauja net ir į Taivaną
Be to, pirkėjai vertina ir tai, jog „Rūta“ pirmenybę teikia lietuviškoms žaliavoms: mūsų žemėje išaugintos braškės, juodieji serbentai, šaltalankiai, moliūgai, bičių pienas, žiedadulkės, medus ir riešutai „Rūtos“ fabrike virsta gardžiausiais saldainių įdarais ar pagardais, kurie itin vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse. Užkariauti naujas rinkas bendrovei padėjo ne tik didelės ambicijos ir sunkus darbas, bet taip pat – ir inovatyvių sprendimų kūrimas.
„Nors daugiausia savo produktų parduodame Lietuvoje, tačiau nemažą dalį eksportuojame ir į kitas šalis. Pavyzdžiui, Vokietiją, Didžiąją Britaniją, Taivaną, Latviją, Estiją, Lenkiją, Olandiją, Daniją, Švediją, Šveicariją, Ispaniją, JAV, Kanadą...“, – dalijasi R. Gilaitienė. Negana to, „Rūtos“ gaminiai keliauja net ir į šokolado sostine tituluojamą Belgiją, o sėkmingas verslo pastangas rinkai pateikti kokybiškus produktus rodo ir daugybė konkursuose pelnytų apdovanojimų – jų „Rūta“ per visą gyvavimo laikotarpį sukaupė daugiau nei 40 ir tai, anot bendrovės direktorės, ne pabaiga.
Šiandien „Rūtoje“ dirba apie 250 darbuotojų, jai priklauso 20 parduotuvių, kavinė ir vienintelis Lietuvoje šokolado muziejus. Įmonės direktorė neslepia, kad vystant verslą nuolatos pasitaiko įvairių iššūkių, tačiau kiekvienam jų „Rūtos“ komanda visada randa sprendimą.
Paklausta, kokia yra įmonės vizija, R. Gilaitienė teigia, kad tikslas – ne tik išsaugoti šimtametes verslo tradicijas, bet taip pat išlikti inovatyviais, žengti kartu su kasdien tobulėjančiomis technologijomis ir jas pritaikyti savo gamyboje.
„Mūsų vizija – išlaikyti tai, kas užkoduota mūsų šaknyse dar nuo pat „Rūtos“ veiklos pradžios: gaminių kokybę, įvairų, pirkėjo poreikius atitinkantį asortimentą, o kartu – išlikti inovatyviems, nebijoti diegti naujoves ir tobulėti“, – sako R. Gilaitienė.
Priemonė „Regio Invest LT+“ įgyvendinama 2014–2020 metų ES fondų investicijų programos lėšomis.